• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Svarvis

Vi kanske skulle ha en "lista" på vilka som kommer, så vi inte går ifrån någon... Glad

Ramnasjön Torsdag 24/2 kl 12 vid lekplatsen

Sara
    Gladväntan (har missat vad du heter... Skäms)
    Carina
    Emma

Fyll på om det är fler som följer med!

• K79

För mig som har noll koll... hur gör ni om de behöver äta eller byta blöja när ni är iväg så ute? sätter ni er i bilen o ammar/byter? :S
    Det är sånt jag funderar på...

Kristie: Du vet inget bra ställe där man kan köpa engelska barnböcker till bra priser?

Emma: hur gick träningen?

• gladväntan
    K79 skrev 2011-02-23 14:33:10 följande:
    För mig som har noll koll... hur gör ni om de behöver äta eller byta blöja när ni är iväg så ute? sätter ni er i bilen o ammar/byter? :S

Kristie: Du vet inget bra ställe där man kan köpa engelska barnböcker till bra priser?

Ja precis, det funkar alltid! Brukar amma innan vi går ut så man vet att hon håller sig men nöden har ingen lag. Blir hon hungrig så blir hon! Satt på ullareds parkering och ammade när hon va rätt liten sen under måltiden bajsade hon som aldrig förr så då fick vi gå till baksätet och byta innan vi kunde gå in och börja shoppa! ) Kanske inte optimalt men det löser sig ju alltid!
    Men jag håller med dig, det funderade jag också mycket på innan. Bara om man skulle gå till affären. )
  • shopgirl80

Jag har den turen att WIlliam oftast somnar i vagnen eller bilen så har jag bara sett till att han har ätit innan brukar det vara lugnt. Men skulle det krisa ihop sig alldeles så får man ju amma i bilen eller sätta sig på ett café eller restaurang. Min huvudregel är att inte lämna hemmet o-nyss-äten Flört

Träningen gick bra, bättre för WIlliam än för mig dock. Han var så nöjd och satt i babyskyddet och kikade. Efter en stund somnade han. För mamma gick det sämre fy fasen vad otränad jag är. Lever i tron om att jag sak vara lika stark som för ett år sen då jag tränade 6 dagar i veckan. Så var inte fallet kan jag ju säga. Jag orkade inte göra en enda riktig armhävning... Det brände i var enda muskeltråd. Jaja det är bara att bita ihop och köra på, nån gång blir det förhoppningsvis bättre.

Jag och Carina pratade lite om promenaden i morgon. Ingen av oss hade riktig koll på var lekplatsen ligger. Är det inte bättre att vi ses vid entren till Ramnavallen?

• Hoodoo

Ramnasjön Torsdag 24/2 kl 12 vid lekplatsen

Sara
    Gladväntan (har missat vad du heter... Skäms)
    Carina
    Emma
    Sofia (beror på dagsformen så är jag inte där så kommer vi inte. har ditt nr Emma så kan smsa kanske?)

• Carina7907
    K79 skrev 2011-02-23 14:33:10 följande:

Vi brukar också se till att william äter innan vi åker nånstans. Han brukar somna i bilstolen om vi tar bilen och han somnar direkt i vagnen om vi tar den. Är vi sedan ute och går brukar han inte vakna förrän vi kommer innanför dörren eller senare. Så länge vagnen rullar sover han oftast.
    Idag när vi åkte på träning (mamma/barn) vaknade han direkt när vi kom in på onyx. Han hade somnat i bilen in men sedan bestämde han sig för att inte sova alls. Han skrek under passets gång men det sköna är att alla är mammor runtomkring och man behöver inte oroa sig för att någon titttar snett om han skriker. Det är samma med de fika träffar som vi haft, nästan alla skriker någon gång och olika mycket, men där gör det inget för alla är i samma sits. Åker man däremot till affären vill man ju inte att han sätter igång och skrika för ibland går det bara inte att trösta honom.
    William bajsar bara när han äter än så länge så vi byter bara efter måltid, därför har vi aldrig stött på nåt problem med detta när vi är ute och går. Vi var på båtmässan i GBG och då satte jag mig och ammade utanför toaletterna på en stol som satt fast på väggen. Jag lade bara en filt över så såg ingen nåt. Däremot hittade vi inget skötbord när vi skulle byta så vi fixade det i vagnen, som tur var kissade han inte den gången när blöjan var borta.

När jag gick ut de första gångerna tog jag bara korta sträckor och såg lite hur han reagerade plus att jag själv kunde inte gå så långa sträckor i början. Säg till om du vill ha sällskap nån dag jag bor ju nära.
  • gladväntan

Ramnasjön Torsdag 24/2 kl 12 vid Ramnavallens entré (hittar alla dit?)

Sara
    Annica
    Carina
    Emma
    Sofia (beror på dagsformen så är jag inte där så kommer vi inte. har ditt nr Emma så kan smsa kanske?)

• K79

Ok, det är som jag tänker då. Känns bara så meckigt, men det löser sig ju säkert som ni säger :)

Vi har gjort samma sak - sett till att han ätit innan vi lämnat huset samt bara tagit promenader i närheten ifall han skulle börja skrika. Men han brukar oxå somna såfort han ligger i vagnen.
    Skall bli skönt med vår och sommar, känns enklare att bara kunna sätta sig på gräset o byta blöja eller en bänk för att äta, eller nåt :)

Ha en skön kväll allihop!

• Elin o Simons mamma
    Maria A 78 skrev 2011-02-21 18:09:05 följande:

Hade Simon växt mycket, Camilla?
    Hej!

Ja, han hade växt en hel del, han är nu 64 cm och väger 7520 gr. Inte undra på att armarna börjar bli långa när man ska kånka upp mjuklift + Simon 3 trappor upp nuförtiden
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • Elin o Simons mamma
    K79 skrev 2011-02-23 18:02:29 följande:
    Ok, det är som jag tänker då. Känns bara så meckigt, men det löser sig ju säkert som ni säger :)

Vi har gjort samma sak - sett till att han ätit innan vi lämnat huset samt bara tagit promenader i närheten ifall han skulle börja skrika. Men han brukar oxå somna såfort han ligger i vagnen.
    Skall bli skönt med vår och sommar, känns enklare att bara kunna sätta sig på gräset o byta blöja eller en bänk för att äta, eller nåt :)

Ha en skön kväll allihop!
    Hej!

När Simon var helt nyfödd så gav vi alltid en liten extra slurk precis innan vi skulle ge oss iväg någonstans, oftast så klarade han sig en liten längre stund innan han var hungrig igen.

Om du vill ha sällskap någon dag när du är ute och går så hänger vi gärna med, vi är ute på promenad så gott som varje dag.
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011