K79 skrev 2011-02-23 14:33:10 följande:
För mig som har noll koll... hur gör ni om de behöver äta eller byta blöja när ni är iväg så ute? sätter ni er i bilen o ammar/byter? :S
Det är sånt jag funderar på...
Kristie: Du vet inget bra ställe där man kan köpa engelska barnböcker till bra priser?
Emma: hur gick träningen?
Vi brukar också se till att william äter innan vi åker nånstans. Han brukar somna i bilstolen om vi tar bilen och han somnar direkt i vagnen om vi tar den. Är vi sedan ute och går brukar han inte vakna förrän vi kommer innanför dörren eller senare. Så länge vagnen rullar sover han oftast.
Idag när vi åkte på träning (mamma/barn) vaknade han direkt när vi kom in på onyx. Han hade somnat i bilen in men sedan bestämde han sig för att inte sova alls. Han skrek under passets gång men det sköna är att alla är mammor runtomkring och man behöver inte oroa sig för att någon titttar snett om han skriker. Det är samma med de fika träffar som vi haft, nästan alla skriker någon gång och olika mycket, men där gör det inget för alla är i samma sits. Åker man däremot till affären vill man ju inte att han sätter igång och skrika för ibland går det bara inte att trösta honom.
William bajsar bara när han äter än så länge så vi byter bara efter måltid, därför har vi aldrig stött på nåt problem med detta när vi är ute och går. Vi var på båtmässan i GBG och då satte jag mig och ammade utanför toaletterna på en stol som satt fast på väggen. Jag lade bara en filt över så såg ingen nåt. Däremot hittade vi inget skötbord när vi skulle byta så vi fixade det i vagnen, som tur var kissade han inte den gången när blöjan var borta.
När jag gick ut de första gångerna tog jag bara korta sträckor och såg lite hur han reagerade plus att jag själv kunde inte gå så långa sträckor i början. Säg till om du vill ha sällskap nån dag jag bor ju nära.