• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Carina7907

Hej!

Idag har vi bara varit inne, hann med lite städning när william sov. Han mår bättre nu. I morse nös han hur många gånger som helst. Till slut kom det ut segt snor som gick att dra ut och det verkar som att det är på bättringsväg efter det. Ikväll somnade han utan gallskrik de sista dagarna har han skrikit i 1,5 h innan han somnat av utmattning.

Ska till BVC och ta spruta imorgon, inget att se fram emot. Han ska ju vägas och mätas också det är alltid kul att se hur det har gått. Måste prata med henne om maten, han äter först på båda brösten och ytterligare 90 ml tillägg och ibland är han inte nöjd ändå. Mjölken håller på att sina så vi får se hur det går.
    Vår BVC-grupp startar också imorgon, ska bli kul att se hur detta går direkt efter sprutan.

I helgen blir det såklart melodifestival att ladda till. Kanske lite promenader det verkar som att temperaturen vänder nu. Jippi!! Våren kommer snart:) Imorgon fredag får vi besök av några kompisar som ska träffa william för första gången. De har tillbringat 4 veckor i thailand så det blir kul att höra hur de haft det.

• Hoodoo

Hur lång tid tog de att gå runt sjön och hur långt är de? Börjat tröttna på alla vägar här hemma. Vi vill minst ha en promenad på 1h, helst närmare 2h i rask takt. Idun sover bara om vagnen rullar och hon behöver sova på dagen annars blir hon ett monster på kvällen.

Förövrigt så gillar Ylva hemmagjord havregrynsgröt. När skeden försvann börja hon bli grina illa tills den kom tillbaka men hon har dock inte fattat att de ska ner i magen för den åker mest utanför. Idun kör den försiktiga stilen och sticker helst bara ut tungan och kollar vad de är men lite åker nog ner för de ser ut som de kommer upp igen med de obligatoriska spyorna.

I helgen ska jag ställa mig och göra purer att frysa in inför nästa veckan debut. De är rikigt kul de här. Amning och flaska är mysigt men de här är roligt med alla miner när de kommer in i munnen. Tur att filmkameror finns! :D

• shopgirl80

Hoppas att det har gått bra idag Carina.

Runt sjön är det ca 1,3 km. Vi gick tre varv i mkt makligt tempo, det tog ca en timme. Jag gick dit och hem så det tog ca 2,5 timme. Vi, eller jag, var trötta när vi kom hem så det blev en tupplur på soffan.

Helgen blir lugn. I kväll kommer min syster hit. Det gör hon varje fredag när Viktor jobbar. I morgon ska vi gå på fotboll, det ska bli kul. Sen blir det mello på kvällen.

• Carina7907

Hej!

Idag tog william sprutan då och han var jätte ledsen och gallskrek verkligen hela tiden. Där hjälpte inget socker. Jag kunde inte trösta honom mellan de båda sprutorna och efteråt tog det 20 min innan han lugnade ner sig. På eftermiddagen sedan när vi kom hem och han vaknade fortsatte han att gallskrika så det verkade som att han hade ont så fort man rörde benen. Jag hade köpt alvedon som tur var som jag gav honom så det blev bättre. Han somnade som vanligt nu på kvällen så vi hoppas att han ska må bättre imorgon.
    Det är hjärtskärande att se han skrika så och ha ont och inte kunna trösta honom direkt.

Sofia: Går du på kransmossen något, det ligger ju nära dig och där är det bra att gå med vagn? Ett varv är ca 5km och du har gångavstånd dit, bättre kan det inte bli:)

Emma: Fick du träningsverk efter i onsdags? Det fick jag i skuldrorna och axlarna. Det är väl bara att ta nya tag nästa vecka.

• shopgirl80

Carina: träningsvärk är bara förnamnet. Jag har fortfarande ont i låren. Promenaden i torsdags gjorde inte sitt till heller. Men men, nya tag på onsdag

Jag var på Kurragömma i går och köpte ett par strumpor/tofflor med skallror uppe på tårna. Han älskar dem. Han låg i 40 minuter igårkväll på skötbordet och jollrade och sprattlade. Han brukar gilla det, men inte mer än fem tio minuter. Så roligt att se.

Nu har vi fått in bra rutiner på natten. William äter ca 22.30 somnar ca 23 och sover fram till 05 och äter. Efter det somnar han om till 08. Efter det sover han en stund till Det är så skönt att få så lång sovperiod. Dock har han en skriktimma mellan 21.30-22.30 då går det inte att trösta honom och han är inte hungrig. Någon som har något tips?

• kicki8210

sofia : hur gör du den egna gröten?
    vi funderar lite på vad man skall pröva först när de blir dax för det gröt eller potatis och sen grönsaker.
    hon är väldigt intresserad när vi äter, hon följer gafflen från talriken till min mun och så börjar hon tugga ser så sött ut

i lördags överaska min sambo mig med en tur till ullared.

• gladväntan

Hej!

Carina: Visst är det jobbigt när man ser de små bli så ledsna!! Usch idag råkade lilla Clara ut för en liten olycka då vi va hemma hos några kompisar som har hund, Clara låg på golvet och hunden knuffade till henne och som tur va hände inget men man blir ju livrädd!! Och lilla Clarisen blev ju jätte ledsen! Känner mig så hemsk som la henne på golvet, kommer aldrig hända igen!!!!!

Emma: Tror du det kan vara magen? När vi hade det så i början så köpte jag semper droppar för jag fick för mig att hon hade ont i magen och efter en vecka så tyckte jag att det blev mycket bättre! Sen vet jag ju inte om det va dropparna eller om hon bara blev bättre men kan ju vara värt ett försök?

Kicki: Kul med Ullared! Hittade du något roligt? Jag måste åka dit snart, är ju så kul! Får nog aldrig med mig mannen dock! men men alltid kul att åka dit iallafall!
    Vi började med smakportioner i fredags, riktigt roligt! Gick väldigt bra tycker jag, vi började med potatis och morotspuré tror jag det va men har även köpt gröt som vi ska testa om några dagar.
    Men har hört att man ska börja med de neutrala smakerna som potatis/palsternacka/morot. Lycka till! Är så kul att se hur de reagerar!

Vad händer i veckan för er?

• Svarvis

Carina - Vad skönt att det gick bra med vovven!

Jag var hemma hos mina föräldrar utanför Halmstad i helgen o de har mycket mindre snö. Var mycket lättare att gå på promenad så jag e avundsjuk.

Jag har inget planerat i veckan förutom att jag tänker försöka komma ut på just promenad varje dag. Har funderingar på att prova Byttorpssjön nån dag om nån vill följa med.

• Svarvis

Insåg att det ju var Annica som skrivit om vovven o inte Carina...

• Hoodoo
    kicki8210 skrev 2011-02-27 16:50:20 följande:
    sofia : hur gör du den egna gröten?
    vi funderar lite på vad man skall pröva först när de blir dax för det gröt eller potatis och sen grönsaker.
    hon är väldigt intresserad när vi äter, hon följer gafflen från talriken till min mun och så börjar hon tugga ser så sött ut

i lördags överaska min sambo mig med en tur till ullared.
    JAg kör på min filosofi att man kan börja med de man vill egentligen. De var ju inte så noga med vad de börja med förr och barnen åt? Min sambo fick tydligen sitta och gnaga på avätna revbenspjäl när han var under halvåret och de är inga större fel på han, förutom att han smakar och äter ALLT.
    Men de säger sig själv att får man smaka ngt sött och gott är ju inte de trista potatispurerna så intressanta sen. Morot är ju också sötare än potatis så jag ska börja med potatis sen palsternacka och därefter morot för att sedan blanda dem olika ihop.

De är ju mjölk i flertalet färdiggröter så jag gör vår och den blir ju inte sötad eller med fruktsmak så känns lite hugget som stucket med potatis el gröt. Jag fick gröt när jag var liten som första grej.

Jag maler havregrynen till ett mjöl och sedan tillför jag de dubbla vatten mot mängden havregryn. In i mikron ca 1 min för jag gör på1/4 dl havregryn sen får man öka längden i mikron om de blir mer gröt...
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011