kicki8210 skrev 2011-02-27 16:50:20 följande:
sofia : hur gör du den egna gröten?
vi funderar lite på vad man skall pröva först när de blir dax för det gröt eller potatis och sen grönsaker.
hon är väldigt intresserad när vi äter, hon följer gafflen från talriken till min mun och så börjar hon tugga ser så sött ut
i lördags överaska min sambo mig med en tur till ullared.
JAg kör på min filosofi att man kan börja med de man vill egentligen. De var ju inte så noga med vad de börja med förr och barnen åt? Min sambo fick tydligen sitta och gnaga på avätna revbenspjäl när han var under halvåret och de är inga större fel på han, förutom att han smakar och äter ALLT.
Men de säger sig själv att får man smaka ngt sött och gott är ju inte de trista potatispurerna så intressanta sen. Morot är ju också sötare än potatis så jag ska börja med potatis sen palsternacka och därefter morot för att sedan blanda dem olika ihop.
De är ju mjölk i flertalet färdiggröter så jag gör vår och den blir ju inte sötad eller med fruktsmak så känns lite hugget som stucket med potatis el gröt. Jag fick gröt när jag var liten som första grej.
Jag maler havregrynen till ett mjöl och sedan tillför jag de dubbla vatten mot mängden havregryn. In i mikron ca 1 min för jag gör på1/4 dl havregryn sen får man öka längden i mikron om de blir mer gröt...