• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Carina7907

Hej!

Hoppas att någon av er ser detta för jag hoppar över promenaden idag tyvärr. William har haft en kämpig kväll och morgon så jag väljer att stanna hemma så han får lite lugn och ro. Måste analysera om det är nåt jag ätit eller hans förkylning som gör att han skriker så mycket. Det kommer mer promenader framåt:)

• Svarvis

Carina - Hoppas Wiliam blir bättre! Å precis som du sa så lär det bli fler promenader

• kicki8210

carina hoppas han blir bättre snart. alva har haft lite såna dagar ibland, tror de kan bli så när dom upptäker nått nytt eller  när dom lärt sig nått nytt, de är ju jättemycke som händer i deras liv första året.

• Hoodoo

Vet redan nu att vi kommer inte kunna komma iväg till 12. Ylva somna nyss och kommer vakna lagom till att vi måste va klara och utanför dörren. Blir så grinigt att väcka henne och försöka  underhålla Idun samtidigt. Inte lätt med två när man inte har armar så de räcker åt båda! Brukar sluta i hysteriska skrik hela bilfärden. Inget jag orkar, får smått panik då... så undviker bilfärder själv när de riskerar bli grinigt! Tyvärr!

• Maria A 78

Hoppas er promenad var trevlig! Jag och Emmy tog oss en egen liten tur här i Dalsjöfors istället.

Imorgon åker vi upp till Värmland över helgen och hälsar på Mathias familj. Blir första lite längre bilturen för Emmy, får hoppas att allt går bra. Det får ta den tid det tar, får väl stanna många gånger om det behövs. Men förhoppningsvis sover hon det mesta. Får se hur det går att sova borta för henne också, men det ska väl gå bra när både mamma och pappa är med :)

Vad ska ni andra hitta på i helgen?

• gladväntan

Ja Tack Emma och Sara för promenaden, riktigt skönt! Hoppas ni andra kan komma med nästa gång, längtar tills isen försvinner för det är inte helt lätt att ta sig fram överallt! Känner mig faktiskt lite trött i musklerna ) ILLA *hehe*

Imorgon ska vi till bvc och mäta och väga Ingen liten tjej längre. 4månader på lördag, ska börja med mat imorgon tänkte jag. Hon brukar alltid sova bra, och vakna max 1ggr per natt sen hon va riktigt liten men nu vaknar hon 2ggr och är jättehungrig så tror tyvärr inte det räcker med tutten längre.

Helgen blir lugn för vår del.Ska försöka gå igenom lite flyttkartonger på vinden, rensa och slänga massa. Ska flytta till större i maj så kan vara skönt att rensa och bara flytta med det man vill ha kvar! Vet ni nån som vill flytta till 2:a på tullen så ligger vår ute på hemnet nu!
    Hoppas på lite solsken också så man kan ta lite promenader men annars blir det bara mys med lilla familjen!

Ha det gott!

• Elin o Simons mamma

Ja, nu vill vi ha bort isen från gatorna!! Längtar tills man kan gå ut och gå utan att behöva gå på helspänn hela tiden. Men där solen har värmt på har det smält bra. Hänger gärna med nästa gång ni ska gå promenad!!

Idag fick jag ett riktigt ryck, frostade av frysen och röjde i skafferiet fast jag vet inte riktigt vart jag fick krafter ifrån då vi haft några jobbiga nätter här hemma och jag känner mig helt slut. Simon han vill inte somna på kvällarna utan det ska skrikas, pratas till kl är minst 22 coh sedan sover han cirka 2 timmar så vaknar han igen och vill ha närhet. I bästa fall så somnar han om efter en halvtimma, annars är han vaken en timma. Och sen så sover han 3 tim innan han vill ha mat igen. Detta är jobbigt då vi har varit bortskämda nu i  några veckor då  han somnat senast 21.

Helgen blir lugn, det enda som är inplanerat är att Simons farmor och farfar kommer på fika på söndag eftermiddag. På lördag blir det nog en utflykt till Alingsås om det är fint väder.

Näe, nu ska jag krypa ner i sängen jämnte Simon som äntligen somnat.

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • Svarvis

Maria - Det går säkert bra med både bilfärd o sova borta. Bilåkning brukar ju va värsta sömnpillert för de små

• Svarvis

Annica - Tack själv! Nästa gång kanske vi får ha lite högre tempo. Eller, nä...

• Svarvis

Carina - Hur e det med Wiliam?

Vi spenderar helgen hos mina föräldrar. Ska bl.a på 1-årskalas för Joels kusin.

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011