• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Maria A 78
    Joonna skrev 2010-07-13 19:16:00 följande:
    Hej alla! Hur mår ni??

Någon som varit på ultraljud än?? Jag ska dit på Måndag, blir på södra torget. Är nervös, men också fundersam. Funderar på om jag ska fråga om dom kan se vad det är för kön, vissa säger ju och vissa gör ju inte det. Dom ska ju tydligen inte säga det längre, men en kompis kompis hade fått reda på det. Är så nyfiken, ah vet inte hur jag ska göra :) Är rädd att få en liten utskällning om jag frågar efter könet med ;) Någon annan som ska dit snart??? Hoppas alla mår KANON!!!!
    KRAM
    Ultraljud om tre veckor för oss, längtar! Jag vill också veta könet, är alldeles för nyfiken :) Så jag kommer att fråga, man får nog inte mer än ett nej hoppas jag...

Hur har det gått med er flytt?

Jag mår toppen, trivs i värmen Glad Har alla semester eller är det någon mer än jag som fortfarande arbetar?

Ha det så bra alla!!!
  • Joonna
    Maria A 78 skrev 2010-07-13 22:11:44 följande:
    Ultraljud om tre veckor för oss, längtar! Jag vill också veta könet, är alldeles för nyfiken :) Så jag kommer att fråga, man får nog inte mer än ett nej hoppas jag...

Hur har det gått med er flytt?

Jag mår toppen, trivs i värmen Glad Har alla semester eller är det någon mer än jag som fortfarande arbetar?

Ha det så bra alla!!!
    Nej man kan väl inte det, får väl fråga så får vi se vad hon säger :) Jag vill veta, samtidigt som jag inte vill. Kan inte bestämma mig!! :)

Det har gått jätte bra, men fortfarande lite att fixa med. Vi har låtit det vila under semestern, det viktigaste är att det mesta är gjort när bebisen kommer :)
  • Joonna

nu börjar jag bli trött på att inte ha någon mage, vecka 19 imorgon och fortfarande världens minsta lilla bula som ingen ser förutom jag.  Börjar fundera på om bebisen växer som den ska eller om den ens lever. Jag får kommentarer som - va är du så långt gången med den lilla magen. Jag känner mig nästan stressad över att jag inte fått mage än.. :((

• bamse10
    Joonna skrev 2010-07-17 08:54:36 följande:
    nu börjar jag bli trött på att inte ha någon mage, vecka 19 imorgon och fortfarande världens minsta lilla bula som ingen ser förutom jag.  Börjar fundera på om bebisen växer som den ska eller om den ens lever. Jag får kommentarer som - va är du så långt gången med den lilla magen. Jag känner mig nästan stressad över att jag inte fått mage än.. :((
    Jag är i v 29 snart, och tycker att det precis har börjat synas på mig. Men det syns inte mycket.. Men enligt bm är det inget konstigt iaf Glad
  • Joonna
    bamse10 skrev 2010-07-17 10:25:45 följande:
    Jag är i v 29 snart, och tycker att det precis har börjat synas på mig. Men det syns inte mycket.. Men enligt bm är det inget konstigt iaf Glad
    skönt att höra!!
  • Bunny81

Hej tjejer!

Det där med storleken på magen i vilken vecka kan nog vara väldigt individuellt! Beror säkert på vilken kroppstyp man har o hur bebisen placerar sig osv.  Nu är jag i vecka 24 och nu tycker jag att jag börjat få bebismage... Är precis som att det smällde till på nån vecka bara! Innan har det ju varit en liten kula, men om man inte känner mig har man aldrig kunnat veta om det är pga bebis lr inte!

Vad säger ni om en fika på stan nästa vecka??

Kramar!

• cizza

Det är som alla andra sagt väldigt olika med magen. min mage blev ju rätt stor i början eftersom min kropp redan vart gravid och uppblåst en gång tidigare
     Men i vecka 25 smällde det till här och syntes jätte mycket och ena dagen känner man sig inte gravid överhuvudtgaet för då har magen gått och gömt sig.
    Så du behöver inte oroa dig oftast när man nämner det så slår det till

Fika låter bra

• tindratindra
    Joonna skrev 2010-07-17 08:54:36 följande:
    Min mage var precis som din väldigt lite väldigt länge.. Men i vecka 26 ungefär så växte den jättemycket, och nu är det "stoooor" tycker jag, fast jag får alltid höra att den är liten (nu är ju jag i vecka 32).
    Jag tycker du ska vara glad över att det inte är för stor :) Stor blir den nån gång och nu i slutet börjar det bli ganska tungt...

Vi tog reda på könet, men inte på rutinultraljudet för dom får inte berätta.. Kanske finns det någon som gör det ändå, men inte så många tror jag.
    Jag är jätteglad att vi vet vad det ska bli, tycker det blir lättare att skapa sig en relation till barnet och att köpa saker... Även om det absolut inte hade spelat någon roll :)
  • Joonna

Idag är det dags för ultrajud, kl 10.. :) Börjar allt bli lite nervös nu...

• Elin o Simons mamma
    Joonna skrev 2010-07-19 06:58:25 följande:
    Idag är det dags för ultrajud, kl 10.. :) Börjar allt bli lite nervös nu...

Det kommer att gå jättebra !!!

Hej !

Oj, var mycket det var att läsa ikapp! Har idag gått 27 fulla veckor, vart tar tiden vägen egentligen?! Ska försöka få med mig sambon i eftermiddag och kolla på skötbord. Vi har ett dilema vad det gäller skötbord, har så liten toalett så vi kan inte ha ett "vanligt" skötbord utan måste ha ett på badkaret som vi får lyfta bort varje gång vi ska duscha och de vi har tittat på känns så tunga

Då var man tillbaka i vardagen igen efter att ha haft 3 veckors semester, varav de 2 mycket intensiva -phuw!
    Har haft jätteont av värmen, när det var som varmast förra helgen så var vi i Malmö. Bodde på ett hotell utan
    aircondition och höll på att svettas bort på nätterna.

Lillbus härjar runt i magen som bara den, känns som om han är på väg ut genom sidan stundtals när
    man har gått och lagt sig. På onsdag ska vi på tillväxtultraljud nr 2, ska bli roligt att få se den lille igen samtidigt som man börjar oroa sig över om han har växt som han ska, men magen den växer som bara den,
    har fått många frågor nu på semestern om det verkligen bara är 1 där inne och om vi ska ha snart....

Ha en bra dag !

KRAM

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011