• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • cizza
    Elin o Simons mamma skrev 2010-07-19 09:46:02 följande:

Det kommer att gå jättebra !!!

Hej !

Oj, var mycket det var att läsa ikapp! Har idag gått 27 fulla veckor, vart tar tiden vägen egentligen?! Ska försöka få med mig sambon i eftermiddag och kolla på skötbord. Vi har ett dilema vad det gäller skötbord, har så liten toalett så vi kan inte ha ett "vanligt" skötbord utan måste ha ett på badkaret som vi får lyfta bort varje gång vi ska duscha och de vi har tittat på känns så tunga

Då var man tillbaka i vardagen igen efter att ha haft 3 veckors semester, varav de 2 mycket intensiva -phuw!
    Har haft jätteont av värmen, när det var som varmast förra helgen så var vi i Malmö. Bodde på ett hotell utan
    aircondition och höll på att svettas bort på nätterna.

Lillbus härjar runt i magen som bara den, känns som om han är på väg ut genom sidan stundtals när
    man har gått och lagt sig. På onsdag ska vi på tillväxtultraljud nr 2, ska bli roligt att få se den lille igen samtidigt som man börjar oroa sig över om han har växt som han ska, men magen den växer som bara den,
    har fått många frågor nu på semestern om det verkligen bara är 1 där inne och om vi ska ha snart....

Ha en bra dag !

KRAM

Måste berätta att jag hitta ett skötbord begagnat i frufällan för 50:- som man har över badkaret, väldigt lätt och enkelt bord, är helnöjd.
  • shopgirl80

Hej alla! Hoppas att ni har haft det bra i värmen. Jag har spenderat de flesta dagarna på stranden. Nätterna har ju inte varit så roliga precis, men man får ta det onda med det goda :) I morgon ska vi på rul, det ska bli så roligt att få se den lill*, vi längtar massor. Nu har även sambon börjat ta till sig att vi faktiskt ska ha barn. Han pratar med bebisen varje kväll, mysigt.

Vi var och tittade på vagn häromdagen, vi fastnade för en Emmaljunga douvagn. Först var vi på babyproffsen, men efter en kvart och fortfarande ingen som tog notis om vårt ganska förvirrade uppseende åkte vi vidare till barnvagnscentralen där var de väldigt hjälpsamma och trevliga.

Nä, nu ska jag fortsätta kurera den här graviditetens urinvägsinfektion :( Ha en bra dag allihopa!

Jag e på en fika, kan alla dagar utom idag och i morgon...

• KäRinGa2

kikar in..
    Bor numera i svenljunga kommun, bodde länge i marks kommun och har också bott i borås kommun

Tänkte mest vinka lite, o läsa igenom tråden och så..

info kke behövs?
    svenljunga som sagt..
    3 barn, väntar 4e 13jan 2011..

*kikar omkring i tråden en stund*

Det finns alltid ett val till
  • shopgirl80

Den här graviditetens TREDJE urinvägsinfektion ska det vara

• kristiejade

Hej! Jag har precis flyttat till Borås ifrån Lund med min man.  Är  vecka 19 + 4. Skulle vara kul att lära känna folk!

• Joonna

Hej igen.. Vilken upplevelse!! Och vilken fin bebis, hjärtat slog så fint och han/hon sparkade och höll på där inne. Verkligen super mysigt. BF var först 18 dec men blev ändrat till 14 dec så går in i vecka 20 på Onsdag :)

• Elin o Simons mamma
    Joonna skrev 2010-07-19 15:45:02 följande:
    Hej igen.. Vilken upplevelse!! Och vilken fin bebis, hjärtat slog så fint och han/hon sparkade och höll på där inne. Verkligen super mysigt. BF var först 18 dec men blev ändrat till 14 dec så går in i vecka 20 på Onsdag :)
    Åh, vad skönt att allt var som det skulle. Det är en så härlig känsla att få se den lille sprattla runt där inne!!
    shopgirl80 skrev 2010-07-19 12:43:07 följande:
    Den här graviditetens TREDJE urinvägsinfektion ska det vara
    Usch, för urinvägsinfektion

Välkomna hit alla nya!!!
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • Maria A 78

Hej, vad kul att det verkar gå bra för alla! Grattis till ett lyckat ultraljud, Joona!

Själv är jag nu i vecka 18 och längtar som en tok till vårt ultraljud om 2 veckor.... Magen har växt en hel del senaste veckan tycker jag, och det stretar och drar lite varstans. Men det är väl helt normalt hoppas jag. Svanskotan är dessutom rejält öm, är det vanligt?

Jag verkar vara den enda i hela världen som fortfarande inte gått på semester, men nu är jag inne på sista veckan och sen väntar fyra härliga lediga veckor Glad

Jag är på för fika, men jobbar som sagt dagtid denna vecka.

Ha det så bra allesammans!

• K79
    Joonna: Skönt att allt var som det skulle! Frågade ni om kön?

Maria A 78: Jag har inte heller semester än, men jag håller med, känns som alla har semester nu! Själv jobbar jag två veckor till.. Men vädret skall ju inte bli så bra i veckan och det kan ju vara en tröst när man jobbar :P
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011