• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • cizza

Skulle bara säga att jag inte kommer skriva något mer i tråden då jag inte känner att jag kommit in riktigt i den ,känns inte riktigt hema! Vill bara önska er Lycka till med alla era graviditeter

• Joonna
    K79 skrev 2010-07-19 18:46:31 följande:
    Joonna: Skönt att allt var som det skulle! Frågade ni om kön?

Maria A 78: Jag har inte heller semester än, men jag håller med, känns som alla har semester nu! Själv jobbar jag två veckor till.. Men vädret skall ju inte bli så bra i veckan och det kan ju vara en tröst när man jobbar :P
    nej vi frågade aldrig, nu får vi helt enkelt hålla oss tills det är dags för pyret att titta ut :)
  • shopgirl80

Nu har vi varit på rul. Det var en livlig rackare som låg där inne. Den sparkade å sprattlade som bara den. Min sambo är övertygad om att det är en ny Tobias Hysén som finns där. Jag är dock inte så säker på det, mer en Anders Svensson Glad

Min bm hade räknat alldeles galet på när den ska komma, 6 dagar fel. Mina egna stämde bättre, då var det bara två fel. Så den 19/12 är det tänkt att sprattelgubben ska komma ut. Att man kan längta så efter nån man aldrig har träffat eller känt av är märkligt.

• Maria A 78
    shopgirl80 skrev 2010-07-20 17:11:16 följande:
    Nu har vi varit på rul. Det var en livlig rackare som låg där inne. Den sparkade å sprattlade som bara den. Min sambo är övertygad om att det är en ny Tobias Hysén som finns där. Jag är dock inte så säker på det, mer en Anders Svensson Glad

Min bm hade räknat alldeles galet på när den ska komma, 6 dagar fel. Mina egna stämde bättre, då var det bara två fel. Så den 19/12 är det tänkt att sprattelgubben ska komma ut. Att man kan längta så efter nån man aldrig har träffat eller känt av är märkligt.
    Grattis, vad roligt Glad Förstår precis känslan av längtan... Jag har börjat känna lite puffar i magen nu som jag hoppas är sparkar, härlig känsla! Har du känt något än?
  • shopgirl80
    Maria A 78 skrev 2010-07-20 22:08:45 följande:
    Grattis, vad roligt Glad Förstår precis känslan av längtan... Jag har börjat känna lite puffar i magen nu som jag hoppas är sparkar, härlig känsla! Har du känt något än?
    Inga puffar ännu. Bm på ul mätte min moderkaka, som ligger i framvägg, den var 3,1 cm tjock så det krävs nog lite styrka för att jag sak känna nåt genom den, fast jag längtar ju till jag gör det Glad Allt känns mkt mer på riktigt nu när vi har sett den lilla sprattelgubben där inne. När h*n dök upp på skärmen trodde jag knappt att det var innehållet i min mage som syntes där. Låg och fånflinade hela tiden... Glad
  • Elin o Simons mamma

Idag har vi varit på vårt andra tillväxtultraljud, allting såg bra ut och vår lilbus väger nu 1,1 kg (v 27+2).
    Lillbus var lite busig när hon skulle till och mäta hans lårben, han bara snurrade runt så hon struntade
    i det till slut, för att få fram vikten så hade hon mätt hjärnan och bukens storlek och det räckte, hon
    behövde inte ha måttet på lårbenet. Kan inte fatta vart tiden tar vägen, snart har vi en liten bebis
    hos oss!!

KRAM

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • Elin o Simons mamma

Hej !

Tänkte bara höra med er här i tråden om någon har varit på Nelly´s outlet på Åhaga. Har de mycket mammakläder eller hittar jag det bara på deras hemsida ?? Är nämligen ute efter en klänning/tunika
    som jag kan ha i augusti/september då vi ska på dop.

Ha en fortsatt bra dag!

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • Maria A 78

Ääääntligen har även jag semester!!! 4 sköna veckor framför mig Glad Förra sommarens semester var rätt misslyckad med ett missfall och en jäkla massa regn, så denna semester ska väl bara bli underbar hoppas jag!

Jag har inte varit på Nellys på Åhaga, men det var ett bra tips, man kanske skulle dit och kika...

Kul att allt såg bra ut på tillväxtultraljudet, Kidden Skrattande

Ha det så bra!

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011