• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • tindratindra

Ja kämpa precis lika länge som du känner är rätt för dig! Antagligen hade min amning också funkat om jag kämpat på i mer än tre veckor. Men jag orkade inte mer. Jag ville njuta av henne! Jag varvade med flaskan redan när hon var typ en vecka, för många barn funkar det bra att varva flaskan med bröstet men vissa slutar ta bröstet och vill bara ha flaskan. Det bästa är väl egentligen att börja med flaska när amningen funkar rätt så bra. Det är ju väldigt skönt att barnet kan ta flaska också, om man tex ska ha barnvakt när dom är lite äldre. Min kompis barn vägrar flaskan och han är fem månader nu, och hon tycker det är jättejobbigt att aldrig kunna gå iväg ensam utan att vara hemma igen om typ två timmar. Lycka till Katarina! Vilken dag vill ni ha fikan?! Funkade både mån och ons för alla?

www.carolinerydell.blogspot.com ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • shopgirl80

Katta: vi gav upp amningen för ett litet tag. Jag pumpade i två veckor och gav på flaska. När sedan mina bröstvårtor läkt ut ordentligt började jag amma igen. Då kunde William ta ett ordentligt tag och det gick hur bra som helst. Att jag fick stockning tror jag inte berodde på att jag pumpade utan ett för tight amningslinne.

Trevligt det låter med fika. Tyvärr har jag åkt på en riktig skitförkylning, ingen feber men allt annat. Känns trist när det är så fint väder ute å vi inte kan gå ut Jag får helt enkelt hoppa fikan denna gången så jag inte smittar nån av de små. Jag får hänga på nästa gång!

• Hoodoo

Jag skippar fika denna veckan. Halsont, feber och hosta är inget jag vill dela med mig av. Influensa tider är hemska! Jag satsar på att bli frisk till nästa gång, hade velat va med :(

• tindratindra

Jobbigt att vara förkylda :( hoppas ni blir bättre snart! Vilken dag ska vi säga? Mån eller ons? Och vilken tid passar er bäst?

www.carolinerydell.blogspot.com ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • Maria A 78
    Katarina: Har nog inga tips att dela med mig av med amningen. Men hoppas det löser sig för er, håller tummarna!

Caroline: Tror att alla som skrev upp sig kunde både måndag och onsdag, så bestäm dag o tid du!

Emma & Sofia: Krya på er!
  • Svarvis
    tindratindra skrev 2011-01-30 16:55:31 följande:
    Jobbigt att vara förkylda :( hoppas ni blir bättre snart! Vilken dag ska vi säga? Mån eller ons? Och vilken tid passar er bäst?
    Om det blir imorgon passar det mig bäst på eftermiddagen, medans på onsdag kan jag när som. Måste ju även fråga var du bor samt om jag ska ta med något?
  • K79

Tack alla =)
    Idag har vi fått till det lite bättre. Lurar honom med amningsnapp nåra minuter och sen utan. Tror det är svårt för honom att få ett bra tag när det är spänt. Hoppas verkligen det kommer funka så bra som det funkat idag och bara bli bättre.

Emma & Sofia: Krya på er! Många som är sjuka :S

Ni får ha en trevlig fika allihop =))

• kicki8210

jag och alva får hoppa över fika denna vecka, jag har  fått halsont  tyvärr och jag vill inte smitta bebisarna.
    men ni får ha en trevlig fika så hoppas jag att vi kan följa med nästa gång

• shopgirl80

Det där med spända bröst hade jag oxå problem med. Jag pumpade ur lite för att William skulle få bättre tag. Det var ju nästan helt slätt å inget för honom att få tag i. Testa att handmjölka så det blir mindre mjölk i bröstet å på så vis mindre spänt. På bb visade de mig ett grepp för att tömma mjölksjöarna innanför bröstvårtan. Forma fingrarna som ett O och tryck sedan på vårtan. Det funkade dock inte för oss för William var inte snabb nog på att ta tag så de fylldes igen.

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011