• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Carina7907

Hej Alla!

Kul att hitta en grupp med bebisar i lite olika åldrar och även mammor i ungefär samma ålder.

Träffade K79 i fredags och det var jättetrevligt med en fika. Faktiskt var det första gången vi (jag och William) var ute i knalleland och fika och han skötte sig jättebra. Man är ju lite rädd att han ska börja skrika hysteriskt och att man då inte kan trösta honom, som händer hemma ibland. Det är nog lättare att träffas hemma hos någon så behöver man inte känna den pressen. Hänger gärna med och fikar på onsdag om jag får! Kan vara kul att träffa er andra!

Hade en natt då william bestämde sig för att inte sova så mycket, han hade ont i magen. Har kommit fram till att han reagerar mot godis, tror att det mest är choklad så det får vi försöka klara oss utan. Vad gör man inte för sitt barn.

Kul att det finns en William till här. Det har blivit väldigt populärt på sistone och han har fått en namsdag i år den 6 april.

Tänkte ta mig en promenad med vagnen nu i eftermiddag nu när isen gett med sig lite. Han sover så skönt då!

• K79

Ni hittade hit, kul :)

Roligare att samla alla på samma ställe än flera trådar när alla har barn i samma ålder. Ikväll hoppas jag min oxå tittar ut! Men men.. går väl över 2 veckor.. :S

• Carina7907

Glömde fråga!

Ska börja på mamma/barn gympa 25/1 och babymassage 27/1 i Borås
    kanske är det någon som vill hänga på?
    När man går på gympan måste man ha varit på kontroll hos barnmorska.
    Jag ska dit imorgon och hoppas på att bli godkänd.
    Massagen ska vara väldigt bra om de har ont i magen och det har william ofta.
    Vi får se.

• kicki8210
    Carina7907 skrev 2011-01-17 12:36:23 följande:
    Glömde fråga!

När man går på gympan måste man ha varit på kontroll hos barnmorska.
    Jag ska dit imorgon och hoppas på att bli godkänd.
    Vi får se.
    vart skall du gå på det nån stans, babymassage skulle jag vilja gå på med alva
  • Carina7907

Det är på Bewellness uppe på brämhult. Tjejen som har det heter karolina och är jättebra.
    Det kostar 500 kr och är 5ggr.

• kicki8210
    Carina7907 skrev 2011-01-17 13:06:55 följande:
    Det är på Bewellness uppe på brämhult. Tjejen som har det heter karolina och är jättebra.
    Det kostar 500 kr och är 5ggr.
    tack skall nog anmälla mig till båda sakerna... tränade där för ett par årsen när de hette exercio och tyckte jätte mycke om deras lift it pass. har saknat de å vill komma igång igen, är i valet å kvalet om man skulle bli medlem igen.
  • Carina7907

Tränade också där förr men hittade ingen träning där jag är nu så jag tänkte åka dit igen.

• Elin o Simons mamma

Hej och välkomna hit till vår mysiga tråd!

Carina7907 skrev 2011-01-17 12:15:07 följande:
    Hade en natt då william bestämde sig för att inte sova så mycket, han hade ont i magen. Har kommit fram till att han reagerar mot godis, tror att det mest är choklad så det får vi försöka klara oss utan. Vad gör man inte för sitt barn.

Tänkte ta mig en promenad med vagnen nu i eftermiddag nu när isen gett med sig lite. Han sover så skönt då!

Visst är det skönt nu när isen börjar försvinna från gatorna. Jag riktigt njöt idag när jag var nere på stan en sväng.
    Har oxå gjort den missen med choklad, oj vad ledsen Simon var innan jag kom på vad det var som jag hade ätit mycket av och som hans mage inte tålde riktigt. Så hädanefter håller jag mig till 1 - 2  bitar choklad.

Glömde fråga!

Babymassage lät jättemysigt, ska fundera på om inte vi ska anmäla oss till detta oxå. Har en liten kille som har ont i magen av och till, fast det har blivit mycket bättre jämfört med när vi kom hem från Neo för snart 4 månader sedan. Vet du om det finns platser kvar till starten den 27 ??

Näe nu ska jag gå och mysa med min lille kille som pockar på min uppmärksamhet.

Kram

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • kicki8210

Glömde fråga!

Babymassage lät jättemysigt, ska fundera på om inte vi ska anmäla oss till detta oxå. Har en liten kille som har ont i magen av och till, fast det har blivit mycket bättre jämfört med när vi kom hem från Neo för snart 4 månader sedan. Vet du om det finns platser kvar till starten den 27 ??

Näe nu ska jag gå och mysa med min lille kille som pockar på min uppmärksamhet.

Kram

jag ringde nyss och boka in mig och alva på baby massage å de fans platser kvar
  • Maria A 78

Hej alla, nya som gamla. Låter som ni blir många på fikan på onsdag, roligt! Jag hoppar denna gången, men sen är jag säkert på igen :)

Jag var och köpte en bröstpump på apoteket, Philips Avent. Har testat den idag men märker ingen skillnad än på när liltjejen äter, ska testa att pumpa ur lite mer nästa gång.

Dags för dig imorgon då Katarina, det var ju den 18:e det skulle smälla Flört Jag gick över tiden för oss alla i denna tråden så det behöver du inte oroa dig över...

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011