• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Hoodoo

Emma kan du skicka ditt nummer i ett privat  medelande till mig, eller någon annan som ska kommma imorgon så om jag inte hittar när jag sitter i bilen, att jag bara kan ringa?

• shopgirl80

Sitter med mobilen, går inte skicka privat då. Mitt nr är 0702-131013. Vi ses i morgon!

• Hoodoo

Ser ut som om vi kommer. Inte överdrivet griniga ungar och Tom fått sova bra inatt, hela 3+2+2 timmar Tungan ute

• kicki8210

tack för en trevlig fika, det va kul att träffa er och era söta bebisar.

emma va fint ni bor. hur har det gått för dig K 79 ( lite dålig på att komma ihåg alla namnen ) din lille ville inte komma ut nu när den va omgiven av en massa bebisar igår? lycka till nu

idag har jag och alva vart ute på en promenad i det sköna vädret, vi skulle upp till ortopeden idag för att kolla alvas fötter. hon föddes med lätt inåtvinklade fötter ( lätt klumpfot). så hon har vart gipsad och sen har hon fått skor med en skena imellan, så skona har suttit fast i varandra . först hadde hon dom dyngnet runt i några veckor. sen fick vi ha av dom 6 timmar/dygnet. och idag sa dom att vi fick gå över till att bara ha dom nattetid, tills vi skall dit på kontroll nästa gång i mars

i morgon skall vi prova på att luncha på stan med en kompis för första gången  får se hur det går

trevlig helg

• Carina7907

Idag har jag låtit bli mjölkprodukter och enbart ätit laktos, ska testa om det kan hjälpa william också.Det kanske inte blir nåt resultat idag, men imorgon kanske. Jag vill iallafall ha testat annars får vi testa vidare med att utesluta andra saker.

Det blir första gången vi sover ensamma idag, då sambon är i Gävle och besöker Mackmyra. Vi ska ha lite fredagsmys på en sockerkaka som han bakade till mig igår. mums! Så klart på laktos smör. Sedan blir det väl let´s dance fast jag tycker att det är lite uttjatat.

K79 hoppas att du inte är hemma utan att guldklimpen är på väg!
    Ha det bra!

• Maria A 78

Hej alla, hoppas ni hade en trevlig fika senast! Hoppas ni haft en trevlig helg också. Vi har tagit det ganska lugnt, varit ute i det fina vädret och hållit mamma sällskap så hon sluppit vara ensam. Att pappa är borta känns fortfarande riktigt tungt, hoppas det känns lite bättre efter begravningen i veckan.

Kicki8210: Vad jobbigt det låter med gips och grejer. Skönt att det bara är på natten nu ia alla fall! Hur gammal är Alva?

Carina7907: Hjälpte det att skippa mjölkprodukterna?

Emma: Hur går det för dig och William att vara ensamma nu? Mathias är ledig från jobbet en vecka till, det är lyx :)

Camilla och Caroline: Såg på fb om vilka framsteg Juni och Simon gör med att vända sig! Så roligt!!!

Ha en bra dag!

• Carina7907

Hej

Våra djupaste tankar går till dig Maria A 78. Att förlora en förälder är en av de tyngsta perioderna i livet. Som tur är kan ni finna glädjen i eran bebis och hoppas att även din mamma gör det.

Vi har nu testat mjölkfritt i helgen och tycker att det har gett viss förbättring, därför fortsätter vi hela denna veckan..
    Han är lugnare och skriker mindre och tom tillbringat en hel del tid i baby sitten, vilket han inte kunde innan.
    Vi återkommer med resultat ifrån våran testpilot:)

Grattis Kicki att Alva har blivit av med skydden på dagtid. Vi har ju suttit i samma sits som ni.

Var och körde mitt första spinningpass på tre månader idag och den upplevelsen var inte vad jag hade trott.
    hmm efter 10 min rann svetten och efter 50 min var det avklarat (långt till vätternrundan).

William kallar! Foodtime!!

• Elin o Simons mamma
    Maria A 78 skrev 2011-01-23 10:27:52 följande:
    Hej alla, hoppas ni hade en trevlig fika senast! Hoppas ni haft en trevlig helg också. Vi har tagit det ganska lugnt, varit ute i det fina vädret och hållit mamma sällskap så hon sluppit vara ensam. Att pappa är borta känns fortfarande riktigt tungt, hoppas det känns lite bättre efter begravningen i veckan.

Camilla och Caroline: Såg på fb om vilka framsteg Juni och Simon gör med att vända sig! Så roligt!!!
    God kväll!

Här hemma har vi gjort stora framsteg vad det gäller att ta sig runt, i torsdags rullade han från mage till rygg flera gånger, ibland hann man inte mer än lägga tillbaka han på mage förrens han låg på rygg igen. Sen snurrar han gärna runt sig själv oxå när han ligger på rygg på filten på golvet så snart har han väl rullat runt från rygg till mage oxå.

Äntligen har lilleman somnat, har varit hopplös med att somna inför kvällen den här helgen. Varje kvällsnattning har tagit nästan över 2 timmar både  fredag, lördag och söndag   Vi ska till BVC imorgon tänkte jag skulle fråga om lite råd och tips på vad vi kan hitta på för att det ska gå att somna. Imorgon ska han även få sin 2:a 3månaders spruta, det var ju egentligen meningen att han skulle fått båda för 2 veckor sedan men han var så ledsen efter en spruta så hon ville inte ge han båda samtidigt utan vi fick komma tillbaka 2 veckor senare. Kan säga att jag bävar inför denna spruta! Men ser även framemot morgondagens besök då vi ska prata mat, snart dax att börja med smakisar m.m. Har inhandlat några burkar med puréer, bl annat majso och potatispurée, palsternacka och morotspurée.

MARIA: Vill att du ska veta att jag tänker på dig och din familj, här kommer en  cyberstyrkekram!
    KATARINA: Grattis till din lille prins!!

Näe, nu ska jag passa på att sova nu när han äntligen har somnat.

God Natt
    Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • Svarvis

Hej allihop! Hoppas ni har haft en bra helg! K79 - bebis än? Hoppas det...

• Svarvis

Idag börjar min man jobba så det blir första dagen hemma själv för mig. Känns lite nervöst faktiskt, men ska väl förhoppningsvis gå bra...

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011