Maria A 78 skrev 2011-01-23 10:27:52 följande:
Hej alla, hoppas ni hade en trevlig fika senast! Hoppas ni haft en trevlig helg också. Vi har tagit det ganska lugnt, varit ute i det fina vädret och hållit mamma sällskap så hon sluppit vara ensam. Att pappa är borta känns fortfarande riktigt tungt, hoppas det känns lite bättre efter begravningen i veckan.
Camilla och Caroline: Såg på fb om vilka framsteg Juni och Simon gör med att vända sig! Så roligt!!!
God kväll!
Här hemma har vi gjort stora framsteg vad det gäller att ta sig runt, i torsdags rullade han från mage till rygg flera gånger, ibland hann man inte mer än lägga tillbaka han på mage förrens han låg på rygg igen. Sen snurrar han gärna runt sig själv oxå när han ligger på rygg på filten på golvet så snart har han väl rullat runt från rygg till mage oxå.
Äntligen har lilleman somnat, har varit hopplös med att somna inför kvällen den här helgen. Varje kvällsnattning har tagit nästan över 2 timmar både fredag, lördag och söndag

Vi ska till BVC imorgon tänkte jag skulle fråga om lite råd och tips på vad vi kan hitta på för att det ska gå att somna. Imorgon ska han även få sin 2:a 3månaders spruta, det var ju egentligen meningen att han skulle fått båda för 2 veckor sedan men han var så ledsen efter en spruta så hon ville inte ge han båda samtidigt utan vi fick komma tillbaka 2 veckor senare. Kan säga att jag bävar inför denna spruta! Men ser även framemot morgondagens besök då vi ska prata mat, snart dax att börja med smakisar m.m. Har inhandlat några burkar med puréer, bl annat majso och potatispurée, palsternacka och morotspurée.
MARIA: Vill att du ska veta att jag tänker på dig och din familj, här kommer en cyberstyrkekram!
KATARINA: Grattis till din lille prins!!
Näe, nu ska jag passa på att sova nu när han äntligen har somnat.
God Natt