• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • kicki8210

Fika hos Caroline och Juni:

Måndag:
    Caroline
    kristina

Onsdag:
    Caroline
    kristina

• Maria A 78

Emma: Förstår att det vore skönt med avlastning. Man blir imponerad av alla ensamstående föräldrar... Emmy är rätt så pigg på nätterna och det går ju an nu när Mathias fortfarande är hemma så vi kan turas om, men när han börjar jobba i helgen så ska jag ju palla det själv, fasar redan... 

Camilla: Hoppas det vänder för Simon snart, är ju så jobbigt när de skriker!

Har begravt pappa idag, det var hur jobbigt som helst men blev också ett fint avsked. Nu kan jag behöva hitta på nåt kul så jag hänger med och fikar i nästa vecka. 

Måndag:
    Caroline
    kristina
    Maria

Onsdag:
    Caroline
    kristina
    Maria

• Elin o Simons mamma

Hej!

Jag kan oxå båda dagarna.

Måndag:
    Caroline
    kristina
    Maria
    Camilla

Onsdag:
    Caroline
    kristina
    Maria
    Camilla

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
  • kristiejade

Jag ser fram emot att fika med er alla! 

Måndag:
    Caroline
    kristina
    Maria
    Camilla
    Kristie

Onsdag:
    Caroline
    kristina
    Maria
    Camilla
    Kristie
  • anciola

Hej Caroline.

Kan jag också vara med och fika nästa vecka? Har inget för mig på hela veckan mer än öppnis.

Måndag:
    Caroline
    kristina
    Maria
    Camilla
    Kristie
    Hanna

Onsdag:
    Caroline
    kristina
    Maria
    Camilla
    Kristie
    Hanna
  • Hoodoo

Allt beror ju på tidpunkt för fikat men jag vill med.
    Vad vill du att vi ska ta med C?

Måndag:
    Caroline
    kristina
    Maria
    Camilla
    Kristie
    Hanna
    Sofia

Onsdag:
    Caroline
    kristina
    Maria
    Camilla
    Kristie
    Hanna
    Sofia
  • Svarvis

Jag vill gärna vara med o fika om det är ok. Har ju inte varit med innan...
    Jag kan förmodligen både måndag o onsdag, beror lite på vilken tid det blir på måndagen.

Måndag:
    Caroline
    kristina
    Maria
    Camilla
    Kristie
    Hanna
    Sofia
    Sara (SM2010)

Onsdag:
    Caroline
    kristina
    Maria
    Camilla
    Kristie
    Hanna
    Sofia
    Sara (SM2010)

• Carina7907

Hej Hej!

Nu har vi varit på både gympa och massage denna veckan och det var kul.
    William tyckte inte att det var så kul i början med gympa då vi mammor stampade i golvet, men när han fick vara med som tyngd var det andra bullar. Sedan var det skönt att röra lite på sig och ändå vara tillsammans.

Babymassage var lite mysigt faktiskt. Idag masserade vi ben och fötter. Det tar nog lite tid innan han kan slappna av riktigt, han vill gärna vara igång och ha koll på allt runtomkring. Fick även lite tips om massage för magen som kan underlätta vid magont som jag ska testa.

Hoppar nästa veckas fika då det är så många uppskrivna redan, hänger med nästa gång istället.

Har ni testat att gå ut med bebisen i vagnen en stund när de skriker så länge? Om det inte är sent på kvällen eller natten så klart för då är det inget kul nu på vintern. Jag har testat och det hjälper alltid för mig. Så fort vi kommer ut och går tystnar han och sedan dröjer det inte länge innan han somnar. Däremot kan jag inte lägga han i vagnen inne och köra han, det går han inte på. Konstigt! Han måste ut i friska luften.

Hoppas alla mår bra och har det bra!!

• K79

Hej!

Nu har jag vaknat till liv igen!

Vår Milo föddes i fredags, vilken fantastisk känsla att ha honom här!
    Vi kom hem från BB igår kväll. Alltid skönt att vara hemma även om det  var väldigt bekvämt att leva i en liten bubbla på BB tyckte jag...
    Amningen funkar, men sådär - det tar sån tiiiid innan vi får till det.. Gäller att ha tålamod helt klart.. !
    Ibland känns det bara som "nä, nu skiter vi i detta" samtidigt som det känns som man vill fortsätta när man ändå börjat.. Vi får väl se hur det blir.

Vad många ni verkar bli att fika, kul =)
    Skall bli kul när man får ordning så man kan ta sig ut och ta hem besök. 

Maria: Vad härligt att ni fick ett fint avsked av din pappa :)

Emma: Gött att William växer så det knakar! Alltid bra om det finns lite att ta av ifall de blir sjuka eller nåt.

Camilla: Shit vad jobbigt det låter. Hoppas verkligen det ändrar sig snart för er. Måste vara väldigt påfrestande.

Carina: Låter ju mysigt helt klart!

• Carina7907

Hej igen!

Grattis Katarina!
    Tänkte på dig i fredags och hoppades på att allt skulle gå bra, såg din bil på BB parkeringen när jag var hos ortopedteknik ( ligger mittemot ).
    Skönt att du fick så lång tid uppe på BB, där är maten alltid klar när man vill ha den och hjälpen inte långt bort. Man behöver inte ha bråttom hem den tiden kommer tids nog. Fint namn också!
    Amning var ju även svårt för mig, men william lärde sig tids nog (2,5 vecka efter födseln med extra hjälp från amningsmottagningen) men väljer man att inte amma av olika annledningar ska man veta att det blir lika goa barn för det.
    Hoppas ni får en bra start hemma både med mys och sömn:)

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011