• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • tindratindra

Fika ni på ons fm så kan jag och Juni vara med nästa gång :) då kan vi gärna ta en fika här! Hoppas era små blir bättre i sina magar. Juni har peppar peppar aldrig haft ont i magen vad vi vet iaf.. Hon grät första gången när hon var sex veckor, sedan har det typ varit två gånger per vecka hon är ledsen så vi har verkligen varit skonade från gråt och skrik...

www.carolinerydell.blogspot.com ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • shopgirl80

Vi är inte jättepigga på morgonen men kl 11 kan vi nog vara klara till på onsdag. Vore jättesnällt om ni tar med fika. Jag fixar kaffe å sånt.

Till er som inte varit här innan så bor jag i Lundaskog, Lundsdalsvägen 8. Om man åker bil och kommer från stan så kör man gamla göteborgsvägen mot sjömarken. När man kört förbi SP och industriområdet med Bilprovningen kommer man till en rondell, kör rakt fram genom den. Några hundra meter efter den smalnar vägen lite, där går det ner en väg höger, Lundåsavägen, sväng där och ta nästa höger. Jag bor i det röda huset på höger sida.

Det går många bussar förbi här, 5, 159 och 404 bl.a. Det är nog lättast med 5 för det är stadsbuds. Tryck när ni passerat porschecenter. Då stannar den vid Lundåsavägen

Vi ses på ons!

• kicki8210

jag kan ta med mig kladdkakemuffins.... är de nån som är allergisk mot nått ?

va trevligt med en fika. skall bli trevligt att träffa andra föräldralediga mammor

• Hoodoo

Hej

Blir inte så ofta jag kan gå in och hinner mer än att skriva, helt sanslöst. Så fort man sätte rsig så vaknar någon av dem små och om man bara tar upp dem så somnar de om oftast. Dåliga vanor kallas de nog. Idun kan inte sova själv så jätte länge. En halvtimme om man har tur och då äter jag.

Lite uppdatering iaf. Idun har haft otroliga magproblem från start, nästan som vi trott de var kolik men vår bvc sköterska kläckte ur sig efter 2 månader (har haft ångest sedan dess) att jag kanske skulle testa en mjölkfri diet och pang sa de efter första dagen utan någon mjölk alls och hon blev världens mysigaste lilla flicka. Eller en av två iaf Flört Mår riktigt dåligt av att veta att jag orsakat henne all denna smärta varje dag pga att hon var allergisk mot mjölkprotein! Och små sur på vår bvc sköterska som nämnt de men sa att de var högst otroligt och de nog inte var något! Men nu är de betydligt lugnare här hemma. Lite små grinigt ibland när magen kör på någon av dem eller när de är övertrötta men de är som natt och dag mot innan vi kom på vad hon mådde så dåligt av vår lilla tjej. Ylva växer som bara den och har nog passerat storasysran med några gram nu. Var bara 5g kvar förra torsdagen. Hon låg ju 3hg under storasyrran länge men nu börjar hon visa vad hon går för.

Vi har köpt ett litet radhus på kristineberg, Sparrfelt för er som känner till området. Så tillträde 1 feb men får se när vi har tid att flytta in. Ska nog bli bra, är ju inget slott med tinnar och torn som jag gärna haft men lagom för oss fyra är det. Och betydlligt mer lättstädat och priset mer överkomligt än ett slott Skrattande

Läste era tips om babymassage kurs. Tack! Tänkt tanken många gånger men inte blivit av att leta upp någon. Jag ska ringa imorgon om platser så då försvinner två platser Tungan ute

Emma, vi tre kommer gärna preliminärt. Beror på om vi kommer iväg eller om allt krånglar på onsdagen. Är ju hemma själv så om någon av dem bestämt sig för att inte vilja samarbeta struntar jag i de. Skriver i sista minuten om vi inte kommer så slipper ni undra om de är Ok? Skrattande

Jag tar med någon kladdkaka eller något jg kan äta pga mitt mjölkfria diet isf.

Fika onsdag 19/1 kl 11.00
    Kidden
    K79
    shopgirl80
    Tindratindra
    Kicki8210
    kristiejade
    Sofia Idun o Ylva (preliminärt)

• Carina7907
    Godmorgon!

TindraTindra du har haft tur med din bebis att den inte skriker. William däremot skriker minst 2 timmar om dagen. Han vägrar att vara vaken i mer än 10 minuter utan att skrika. Men det har blivit bättre, de 2 första veckorna var det ännu värre, då skrek han upp till 5 timmar om dagen. Han har svårt att komma till ro och somna själv men vi arbetar på det. Vi har kommit på att det ibland räcker med att gå utanför dörren så att han får frisk luft så slutar han att skrika och somnar och ibland räcker det med att ta på mössan. Kanske fryser han! Han har ju fått mina kalla händer och fötter.
    Ska iväg på en välbehövlig massage har inte fått massage sedan jag blev gravid så nu är det på tiden. Sen är det tid hos barnmorskan som väntar i eftermiddag, hon ska äntligen få träffa william och höra hur bra förlossningen gick.
    Hoppas det är ok att jag kommer imorgon ocksåGlad

Ha en bra dag!!

Kidden
    K79
    shopgirl80
    Tindratindra
    Kicki8210
    kristiejade
    Carina7907
  • K79

Jag hoppas du har rätt Maria! Men jag är tveksam.. men o andra sidan verkar det kunna komma igång utan förvarning..

Vi verkar bli några stycken på fikan, kul :)
    Emma, säg till om du tycker det känns jobbigt för då kan ni alltid komma hit istället, även om det är trångt.
    Jag tar med bullar eller något sånt.

Sofia, skönt att du fick klarhet i det iallafall. Bättre sent än aldrig :)
    Hoppas inte tjejerna krånglar, hade vart kul att träffa dig och dem! Var ju ett tag sedan!

Syns imorgon!

• Svarvis

Då det verkar va en del i den här tråden som haft sina bebisar lite längre än mig tänkte jag be om tips. Hur gör ni med deras naglar? Det e ju jättesvårt att pilla av dem som de sa på BB...

• kicki8210
    Svarvis skrev 2011-01-18 12:31:58 följande:
    Då det verkar va en del i den här tråden som haft sina bebisar lite längre än mig tänkte jag be om tips. Hur gör ni med deras naglar? Det e ju jättesvårt att pilla av dem som de sa på BB...
    jag försöker fixa hennes naglar när hon sover.  de tycker jag är lättast jag har även köpt en liten fil, så man kan fila ner dom lite ifall de inte går å pilla av dom  
  • tindratindra

När Juni var nyfödd så filade vi naglarna, med en sån glasfil, finns på typ åhlens.. Nu klipper vi dom =) Dom växer ju så himla fort!!

www.carolinerydell.blogspot.com ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • Elin o Simons mamma

Usch vilken grinig dag det har var här hemma. Ingenting har passat herren   Sista utvägen just nu är att ta en liten biltur, förhoppningsvis somnar han en stund.

Tar och stryker mig från fikalistan, tror att det blir för mycket för lilleman, först fika och sedan direkt till frissan där jag ska vara i ett par timmar. Bävar redan för frissan med tanke på dagens grinigheter. Men är det så att han vaknar och är en lycklig liten kille kanske vi tittar ut ändå, men då skriver jag en rad här innan.

K79
    shopgirl80
    Tindratindra
    Kicki8210
    kristiejade
    Carina7907

Det kommer alltid att saknas två barn i vår familj -Våra änglar Elin och lillasyster
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011