• mor lilja

Syskon? BIM i augusti

Nu är det dax för syskon! Finns det fler likasinnade med BIM i augusti?

• Svar på tråden Syskon? BIM i augusti
  • Talossa

Prinsessa82: Har du ÄL redan? Har aldrig använt mig av ÄL-test förut. Men om det inte tar sig denna månad, köper jag nog såna till nästa månad. Vilka använder du? Vilka ger bäst resultat?
    När hade du din senaste mens? Jag fick mens den 11/12 juli, och har en normal cykel på 28 dagar. Då bör jag ju ha ÄL i helgen...

Jag tror inte ni har missat ÄL. Man behöver ju faktiskt inte ha sex just före ÄL, utan det kan ju funka med sex efter ÄL också... Vi har iaf börjat vårt sexande med varannan dag från och med igår, för att vara lite specifik.

• Famlan

Frejon Bim 28/7 (1 barn, 11 försöket till nr:2)
    Famlan 30-31/7 (1 barn, första försöket till nr 2)
    Mor lilja  BIM 5/8
    Storfamilj10  BIM 5/8
    Prinsessa82  BIM 7-8/8 (1 barn , 1a försöket)
    Talossa  BIM 8/8 (1 barn, 1:a försöket)
    BeautifulPink  BIM 15/8 (1 barn, 2 försöket)

Nu sitter jag bara och väntar. Hade ÄL i helgen som var så nu är det 1½ veckas pina kvar innan man vet om mensen kommer eller inte. Men testet ska jag fösöka förhala tills tidigast den 9:e augusti. Vi åker nämligen på semester då och det vore kul att starta den med ett Plus  Glad.

• Prinsessa82
    .
    Talossa skrev 2010-07-20 22:09:24 följande:
    Prinsessa82: Har du ÄL redan? Har aldrig använt mig av ÄL-test förut. Men om det inte tar sig denna månad, köper jag nog såna till nästa månad. Vilka använder du? Vilka ger bäst resultat?
    När hade du din senaste mens? Jag fick mens den 11/12 juli, och har en normal cykel på 28 dagar. Då bör jag ju ha ÄL i helgen...

Jag tror inte ni har missat ÄL. Man behöver ju faktiskt inte ha sex just före ÄL, utan det kan ju funka med sex efter ÄL också... Vi har iaf börjat vårt sexande med varannan dag från och med igår, för att vara lite specifik.
    tydligen.. haha!
    fick fullt utslag idag oxå... trodde det skulle vara senare , men...
    köpte från billigatester.se , dom allra billigaste testerna dom har...är första gången jag prövar med ÄL test...

min senaste mens hade sin första dag 9-10 juli...
  • Talossa
    Famlan skrev 2010-07-21 14:18:10 följande:
    Mor lilja  BIM 5/8
    Storfamilj10  BIM 5/8

Nu sitter jag bara och väntar. Hade ÄL i helgen som var så nu är det 1½ veckas pina kvar innan man vet om mensen kommer eller inte. Men testet ska jag fösöka förhala tills tidigast den 9:e augusti. Vi åker nämligen på semester då och det vore kul att starta den med ett Plus  Glad.
    Oj, kan du vänta så länge?? Förra gången kunde jag inte hålla mig, tog ett test på BIM-3, och det var positivt! Får se hur länge jag klarar denna gång! Men jag hoppas på ett stort fett Plus  för din del iaf!!
  • Talossa
    Prinsessa82 skrev 2010-07-21 20:06:10 följande:
    Talossa skrev 2010-07-20 22:09:24 följande:

tydligen.. haha!
    fick fullt utslag idag oxå... trodde det skulle vara senare , men...
    köpte från billigatester.se , dom allra billigaste testerna dom har...är första gången jag prövar med ÄL test...

min senaste mens hade sin första dag 9-10 juli...
    Kör på, kör på nu då!!
    Jag håller tummarna för att det funkar för er!
  • Erese

Mor lilja  BIM 5/8
    Storfamilj10  BIM 5/8
    Erese BIM 9-12/8 (1barn, 2 försöket)

Hejsan!
    Hänger på er i längtans tider Jag plussade den 10/7 i år, men fick en blödning bara två dagar efter som varade i ca 5-6 dagar. Det slutade i tidigt mf jag vart enormt ledsen och besviken, det tog ett tag för mig att inse att mf var ett faktum. Men nu är jag redo för nya tag och försöker se det positiva som att det egentligen var tur att det skedde så pass tidigt och inte i V10 eller dylikt samt att hade jag inte testat mig så tidigt hade jag förmodligen bara trott att det var mensen som kom.

• Famlan
    Talossa skrev 2010-07-21 21:11:58 följande:
    Oj, kan du vänta så länge?? Förra gången kunde jag inte hålla mig, tog ett test på BIM-3, och det var positivt! Får se hur länge jag klarar denna gång! Men jag hoppas på ett stort fett Plus  för din del iaf!!
    Det vet jag inte, men man kan alltid hoppas..
    Sen är jag ändå inställd på att mensen kommer i slutet på månaden.

Förra gången lyckades jag hålla mig till BIM+2 tror jag det var. Men just av den enkla anledningen att jag var bombsäker på att jag inte kunde bli gravid. Gissa om jag blev glatt överraskad när det var ett JÄTTE starkt Plus på mitt CB
  • Prinsessa82
    Talossa skrev 2010-07-21 21:14:45 följande:
    Kör på, kör på nu då!!
    Jag håller tummarna för att det funkar för er!
    tack!

vi körde på i förrgår.. igår va vi tyvärr ovänner så det blev inget.. vilket är jävligt typsikt, då jag tror att igår hade varit en jäkligt bra dag...
    idag är nog ägglossningen över ,för teststrecken är svaga...
    vet inte om det är ngn idé att köra idag oxå?
  • BeautifulPink
    Prinsessa82 skrev 2010-07-22 09:46:51 följande:
    tack!

vi körde på i förrgår.. igår va vi tyvärr ovänner så det blev inget.. vilket är jävligt typsikt, då jag tror att igår hade varit en jäkligt bra dag...
    idag är nog ägglossningen över ,för teststrecken är svaga...
    vet inte om det är ngn idé att köra idag oxå?
    Om du hade ÄL igår så är du ju fortfarande fertil idag med. Man har ju sin fertila period ett par dagar innan, ÄL-dagen och sen dagen efter. Så jag tycker att du ska köra idag med. = )
    ~*Neo 090516*~
Svar på tråden Syskon? BIM i augusti