• mor lilja

Syskon? BIM i augusti

Nu är det dax för syskon! Finns det fler likasinnade med BIM i augusti?

• Svar på tråden Syskon? BIM i augusti
  • Erese
    BeautifulPink skrev 2010-07-29 22:12:11 följande:
    Just nu vad som men min dröm har varit att bli personlig assistent eller elevassistent åt fysiskt handikappade barn. Den drömmen har jag haft sen jag var 13 år ungefär. Men just nu skulle det vara jättekul att jobba på ett bibliotek då jag alltid har älskat böcker...
    Det är väl ingen ouppnålig dröm med det? Om jag vore du skulle jag leta reda på kortisboenden och ringa upp de företag som sköter om dem och höra om jobb. De letar relativt ofta efter vikarier samt att få en elevassistent jobb är nog inte heller så avsevärt svårt. Visa bara framfötterna så ska du se att det kommer gå vägen.

Du har inte funderat på studier också? Eller du kanske redan har gjort den resan? Specialpedagog vet jag är ett hett yrke just nu.
  • Erese

Jag måste höra med er, jag har nu haft trådig flytning i flera dagar nästan en vecka. Jag brukar normalt ha det i ca 2-3 dagar inte 5-6 dagar. Kan det ha något att göra med att jag hade ett tidigt mf i V 4+2 nu i juli, att det har skjutit upp cyklen med ett par dagar??? Eller har två ägglossningar? Eller är det vanligt och jag bara har missat detta??
    Vill veta eftersom jag annars inte kommer ha koll på när min BIM infaller, går jag efter min normala cykel bör jag ha BIM runt den 7-9/aug, men om jag har ägglossning nu så är BIM veckan efter..eller?? AAahh..snurrigt!

• Prinsessa82
    Talossa skrev 2010-07-29 22:00:13 följande:
    Har du semester eller är du föräldraledig? Om du har semester så är det ju riktigt nice!
    Hoppas det tar sig för dig då, vad jobbar du med?
    jag är föräldraledig fram till dec... kan inte fatta att det snart är slut.. :-O har 2v semester att ta ut oxå, emn ska ta dom över jul*/nyår'

arbetar på en gruppbostad för gravt handikappade...
    jobbet i sej gillar jag.. ledningen på arbetet är pest o pina tyvärr., så jag vill gärna ha ett annat jobb, dock gärna inom samma..
    Talossa skrev 2010-07-30 10:19:22 följande:
    Är det någon som typ har vågat testat ännu? Frejon?? Du hade väl BIM i onsdags?

Vart har alla tagit vägen??
    jag är väl på ÄL+ 9 tror jag, så här visar det inget,,, tror min BIM är nästa fredag lr nåt.. så kanske testar på torsdag?
    dock tror jag inte att det är ngt.. har molvärk i nedre mage/rygg.. men dt kan likagärna om inte säkert vara mensen-.
  • Talossa
    Prinsessa82 skrev 2010-07-30 16:01:34 följande:
    jag är föräldraledig fram till dec... kan inte fatta att det snart är slut.. :-O har 2v semester att ta ut oxå, emn ska ta dom över jul*/nyår'

arbetar på en gruppbostad för gravt handikappade...
    jobbet i sej gillar jag.. ledningen på arbetet är pest o pina tyvärr., så jag vill gärna ha ett annat jobb, dock gärna inom samma..
    Talossa skrev 2010-07-30 10:19:22 följande:
    Är det någon som typ har vågat testat ännu? Frejon?? Du hade väl BIM i onsdags?

Vart har alla tagit vägen??
    jag är väl på ÄL+ 9 tror jag, så här visar det inget,,, tror min BIM är nästa fredag lr nåt.. så kanske testar på torsdag?
    dock tror jag inte att det är ngt.. har molvärk i nedre mage/rygg.. men dt kan likagärna om inte säkert vara mensen-.
    Skönt med lång föräldraledighet, jag var bara ledig i ett år med sonen sen var pappan hemma i 6 månader innan han började på dagis... Men det var det mysigaste året i hela mitt liv! Ser fram emot ett till, när det nu blir...

Låter som ett väldigt roligt och varierande jobb där du får träffa många fina människor.

Jag är på ÄL+4 bara, men ska försöka testa på fredag eller lördag nästa vecka, 2-3 dagar innan BIM. Får se hur länge jag kan vänta. Har som mensvärk till och från, igår var det värst! Hade ont i tjejmagen hela dagen! Det har börjat spänna lite i brösten, ungefär som det gjorde när man jhade alldeles för mycket mjölk i brösten när man ammade. Vet inte om jag inbillar mig bara för att man så gärna vill att det ska vara nånting därinne, men det är vad jag känner iaf.
  • Csve

Hänger gärna med här.. fick mens inatt/idag. Ganska oregelbunden nu det sista, så  jag har många BIM och ÄLdagar att vänta på.. Rynkar på näsan

Har 2 flickor sen innan, F född -05, H född-08. F har jag sen tidigare förhållande.

?♥ För evigt ♥?
  • storfamilj10

Jag är oxå här inne och kollar läget ibland ,ingen som har testat sig än? Jag tänker göra det på tisdag.

• bella11

hejsan tjejer! Har nyligen haft (29 juli) äl, så Bim är beräknat till den 11 aug!. Har en liten busig kille född jan 09 och nu hoppas vi på syskon! slutade med mina mini piller i juni. Är inne på försök 2 just nu. Känns som mensen äntligne redat till sig efter jag slutat med mini  pillerna!
    har inte läst igenom alla sidor i tråden.. så när har ni andra BIM? 

go´o gla´kexchoklad!
  • Talossa

Här kommer BIM-listan för er nya som kanske vill skriva in.

Frejon Bim 28/7 (1 barn, 11 försöket till nr:2)
    Famlan BIM 30-31/7 (1 barn, första försöket till nr 2)
    Mor lilja  BIM 5/8
    Storfamilj10  BIM 5/8
    Prinsessa82  BIM 7-8/8 (1 barn , 1a försöket)
    Talossa  BIM 8-9/8 (1 barn, 1:a försöket)
    BeautifulPink  BIM 15/8 (1 barn, 2 försöket)
    Erese BIM 9-12/8 (1barn, 2 försöket)

Nu är det ju ett par stycken som redan haft BIM, men de verkar ha försvunnit på vägen... Så vi vet inte riktigt hur det gått för dem. Men håller iaf tummarna för att de plussat!!

• Talossa
    Csve skrev 2010-07-31 13:18:19 följande:

Hänger gärna med här.. fick mens inatt/idag. Ganska oregelbunden nu det sista, så  jag har många BIM och ÄLdagar att vänta på.. Rynkar på näsan

Har 2 flickor sen innan, F född -05, H född-08. F har jag sen tidigare förhållande.

Hoppas att ni plussar nästa månad!!
  • Talossa
    storfamilj10 skrev 2010-07-31 19:48:47 följande:
    Jag är oxå här inne och kollar läget ibland ,ingen som har testat sig än? Jag tänker göra det på tisdag.
    Har inte testat mig än, har BIm först om en vecka, så det känns lite tidigt.
    Har du några symtom ännu?
    Spännande med testing på tisdag!
Svar på tråden Syskon? BIM i augusti