• mor lilja

Syskon? BIM i augusti

Nu är det dax för syskon! Finns det fler likasinnade med BIM i augusti?

• Svar på tråden Syskon? BIM i augusti
  • Prinsessa82
    Talossa skrev 2010-07-23 21:14:32 följande:
    Låter jobbigt, jag kan inte ens tänka mig hur det känns. Min mans syster förlorade ett barn direkt efter förlossningen för tre år sedan, jättejobbigt var det! =(

Vad är det för ras? Vi har en amstaff här hemma! Världens snällaste det också! Sonen får göra precis ALLT på henne, hon är helt underbar!
    o gud va jobbigt usch...
    min syrra förlorade i magen v 26....men att förlora vid förlossningen.... gud....

hon är amstaff/rottis....  hade en amstaff/pittbull oxå, men det blev lite mkt med träning av 2 hundar o barn, så min mamma har den mest krävande på foder..

samma med våran, hon bara ligger o låter barnen göra vad som på henne.. vet inte om hon tycker det är så kul alla gånger, men... snälla är dom
  • Prinsessa82
    Frejon skrev 2010-07-23 21:16:20 följande:
    Ett aprilbarn vore toppen ....du sa det.

hadde Bf sista april med min dotter och det var jätte bra tid att vara höggravid i, Ingen vinter och super kalt cch inte sommar och super varmt.

jeg samla också mycket vatten i slutet och det skulle ju inte vara så kul att måsta gå i mannens vinter skor för att man inte får in fötterna i sina egna......men vad gör man inte om det blir ett bf i Januari, men nu hoppas vi att vi alla + och får en liten i april 2011
    ja, april känns som en toppenmånad!.   fast skulle inte förvåna mej om jag blir gravid som sist så jag har BF runt slutet av juli... skulle va typiskt mej..Tungan ute

hahha!... känner igen det där... hade ett par grymt fula klumpiga badtofflor som jag fick gå runt i ... vardagsklädd som finklädd
  • Frejon

Jobbigt att mista ett barn, usch det måste ha varit jätte jobbigt....man får bara hoppas att man inte behöver vara med om det.

• Frejon
    Prinsessa82 skrev 2010-07-23 21:20:30 följande:
    ja, april känns som en toppenmånad!.   fast skulle inte förvåna mej om jag blir gravid som sist så jag har BF runt slutet av juli... skulle va typiskt mej..Tungan ute

hahha!... känner igen det där... hade ett par grymt fula klumpiga badtofflor som jag fick gå runt i ... vardagsklädd som finklädd
    jag gick i sandaler . tur att det var en varm vår!
  • Talossa
    Frejon skrev 2010-07-23 21:16:20 följande:
    Ett aprilbarn vore toppen ....du sa det.

hadde Bf sista april med min dotter och det var jätte bra tid att vara höggravid i, Ingen vinter och super kalt cch inte sommar och super varmt.

jeg samla också mycket vatten i slutet och det skulle ju inte vara så kul att måsta gå i mannens vinter skor för att man inte får in fötterna i sina egna......men vad gör man inte om det blir ett bf i Januari, men nu hoppas vi att vi alla + och får en liten i april 2011
    Ja, aprilbarn vore toppen! =) Jag är själv ett aprilbarn, och jag har då aldrig lidit av det!
  • Talossa
    Prinsessa82 skrev 2010-07-23 21:12:02 följande:
    haha!.. nää, jag ska firas på fredagn o hon på söndagen, men min mamma sa så glatt att när trollet fyller 25, så fyller ju jag 50 o då kan vi ha världens fest ihop... tack för den

ja, frågan är ju när man ska testa sej.. man blir ju nästan mer ledsen av ett minus än mensen?... tycker jag allafall..
    o jag har en kompis som inte plussade förens på BIM+5
    Bra att ni delar upp det, mer fest och så får ni varsina dagar också! =)

Ja, som du säger; man blir ju nästan mer ledsen av ett minus än av att mensen kommer... Svårt det där! Samtidigt så är man ju så jäkla nyfiken!! Frågan är ju om man kan hålla sig?? Sen börjar jag jobba igen efter semestern den 9 augusti, och skulle så gärna vilja veta hur läget ligger till innan det.
    Oj, BIM+5, det var sent. Men det sista som lämnar en är ju hoppet!
  • Talossa
    Prinsessa82 skrev 2010-07-23 21:17:59 följande:
    o gud va jobbigt usch...
    min syrra förlorade i magen v 26....men att förlora vid förlossningen.... gud....

hon är amstaff/rottis....  hade en amstaff/pittbull oxå, men det blev lite mkt med träning av 2 hundar o barn, så min mamma har den mest krävande på foder..

samma med våran, hon bara ligger o låter barnen göra vad som på henne.. vet inte om hon tycker det är så kul alla gånger, men... snälla är dom
    Usch! Det är aldrig kul att förlora ett barn, vare sig det är i v. 10 eller när det är 5 år gammalt! =(

Det är min systers hund vi har här hemma, men vi har henne på obestämd tid då de har en rottis hemma också. Jobbigt med två krävande hundar, ett barn på 1,5 år och en man som inte gör ett skit! Så vi har henne nu för tillfället... För att avlasta min syster lite.

Rolig blandning me amstaff/rottis, är det vanligt med den blandningen?
    Jag tror egentligen inte att så kallade "kamphundar" är speciellt farliga för barn. Folk har SÅ mycket fördomar mot just de raserna som ingår i den kategorin, tråkigt! Det beror ju helt och hållet på vilka det är som har hunden.

Men nu ska vi snacka ÄL och BIM, och inte hundar antar jag!
  • Talossa
    Frejon skrev 2010-07-23 21:21:07 följande:
    Jobbigt att mista ett barn, usch det måste ha varit jätte jobbigt....man får bara hoppas att man inte behöver vara med om det.
    Ja, jag hoppas att ingen någonsin behöver vara med om att mista ett barn, det är pest! =(

Min svägerska hade ju begravning för dottern och allt, det var riktigt sorgligt. Men de var så starka och grävde inte ner sig alls, utan försökte se det positiva med allt istället. Beundrar dem oerhört för att de var SÅ starka!
    De blev gravida 6 veckor efter förlossningen, så nu har de en plutt på snart två år, han är en dag yngre än vår son. =) Så de har JÄTTEROLIGT ihop!
  • Prinsessa82
    Talossa skrev 2010-07-24 10:25:39 följande:
    Usch! Det är aldrig kul att förlora ett barn, vare sig det är i v. 10 eller när det är 5 år gammalt! =(

Det är min systers hund vi har här hemma, men vi har henne på obestämd tid då de har en rottis hemma också. Jobbigt med två krävande hundar, ett barn på 1,5 år och en man som inte gör ett skit! Så vi har henne nu för tillfället... För att avlasta min syster lite.

Rolig blandning me amstaff/rottis, är det vanligt med den blandningen?
    Jag tror egentligen inte att så kallade "kamphundar" är speciellt farliga för barn. Folk har SÅ mycket fördomar mot just de raserna som ingår i den kategorin, tråkigt! Det beror ju helt och hållet på vilka det är som har hunden.

Men nu ska vi snacka ÄL och BIM, och inte hundar antar jag!
    jag vet inte faktikst... har inte träffat på nån annan hund som är samma somm hon, o det finns inga direkt på blocket
    o folk brukar säga hon är ovanlig när dom träffar henne....

haha!. ja, men det är väl skönt att förflytta tankarna lite från ÄL o BIM oxå genom att prata annat..
  • Talossa
    Prinsessa82 skrev 2010-07-26 09:55:10 följande:
    jag vet inte faktikst... har inte träffat på nån annan hund som är samma somm hon, o det finns inga direkt på blocket
    o folk brukar säga hon är ovanlig när dom träffar henne....

haha!. ja, men det är väl skönt att förflytta tankarna lite från ÄL o BIM oxå genom att prata annat..
    Visst är det så... Det är lite jobbigt ibland att BARA fokusera på ÄL och att man ska ha sex i rätt tid osv.

Hur går det för dig Frejon? Känner du av något tecken ännu? Snart har du ju BIM! =)
Svar på tråden Syskon? BIM i augusti