• mor lilja

Syskon? BIM i augusti

Nu är det dax för syskon! Finns det fler likasinnade med BIM i augusti?

• Svar på tråden Syskon? BIM i augusti
  • kaffemaja

Hej allihop! Hänger på här...
    Andra försöket till ett syskon till vår lilla tjejGlad
    Har BIM  den 7...tror vi prickade in ägglossning ganske bra. Hur tidigt tor ni man kan känna något?
    Första barnet kämpade vi i ett år innan det hände något & vad jag kan minnas hade jag inga grav.symptom då!
    Lycka till alla ni som längtar!!!

• Talossa
    bella11 skrev 2010-07-31 20:18:48 följande:
    hejsan tjejer! Har nyligen haft (29 juli) äl, så Bim är beräknat till den 11 aug!. Har en liten busig kille född jan 09 och nu hoppas vi på syskon! slutade med mina mini piller i juni. Är inne på försök 2 just nu. Känns som mensen äntligne redat till sig efter jag slutat med mini  pillerna!
    har inte läst igenom alla sidor i tråden.. så när har ni andra BIM? 
    Hoppas nu att mensen ordnat upp sig lagom till att hålla sig borta ett tag då! Hehe...

Själv så har jag BIM runt den 8-9 augusti, vilket känns som väldigt snart!! Spännande och lite pirrigt...

Har en son född augusti 08, så det är full fart här hemma!
  • Talossa
    kaffemaja skrev 2010-07-31 23:23:11 följande:
    Hej allihop! Hänger på här...
    Andra försöket till ett syskon till vår lilla tjejGlad
    Har BIM  den 7...tror vi prickade in ägglossning ganske bra. Hur tidigt tor ni man kan känna något?
    Första barnet kämpade vi i ett år innan det hände något & vad jag kan minnas hade jag inga grav.symptom då!
    Lycka till alla ni som längtar!!!
    Hej!

Ingen aning om hur tidigt man kan känna något, det är så olika för alla. Känner du av något då?
  • kaffemaja

har en tjej juni 08 , full fart hemma hos dig oxå antar jagGlad det jag har mest funderingar över är hur man ska hinna o orka pricka ägglossning när man redan har en liten som är överallt!!

• kaffemaja

Det enda är nog att jag inte känner något alls. Brukar ha mensvärk minst en vecka innan mens men nu känner jag inget alls!

• Talossa
    kaffemaja skrev 2010-07-31 23:28:01 följande:
    har en tjej juni 08 , full fart hemma hos dig oxå antar jagGlad det jag har mest funderingar över är hur man ska hinna o orka pricka ägglossning när man redan har en liten som är överallt!!
    Ja du, det är ett pussel!
    Vi körde på kvällen och på dagen när sonen sov... man får ju passa på när tillfälleges helt enkelt!
    kaffemaja skrev 2010-07-31 23:29:33 följande:
    Det enda är nog att jag inte känner något alls. Brukar ha mensvärk minst en vecka innan mens men nu känner jag inget alls!
    Men då är ju det ett tecken iaf. Man behöver ju inte känna något heller för att det ska betyda att man plussar, men man letar ju alltid efter tecken! För man vill ju så gärna se det där plusset på srickan närman väl testar sen... Hur tidigt ska du testa?
  • kaffemaja

det blir nog inte förrän BIM +3, kanske...är väldigt försiktig med att hoppas på något. Tog ett år innan vi blev med nr.1. Då hade jag ett missfall 2 mån. innan. Men man kan väll alltid hoppas!!! När ska du testa?

• Talossa

Jag är en sån där som inte riktigt kan hålla mig, nyfiken i en strut är jag allt! Så det blir till att testa på BIM-3 eller BIM-2 för mig, längre kan jag inte vänta!

Kämpigt att det tog så lång tid med barn nr. 1. Har alltid, och kommer alltid, förundras över de som kämpar och lyckas bli gravida efter ett år eller så efter påbörjad verkstad, ni borde ha eloge!! Hoppas att ni lyckas på detta försök!!
    Vi var lite bortskämda förra gången och plussade på första försöket. Och då hade jag precis slutat med mina p-piller och endast haft pillermens månaden innan jag plussade.

• kaffemaja

Jaj känner mig ändå lyckligt lottat! Har ett kompispar som efter 6 år har fått en liten efter ett IVF försök!! Alla barn är ju ett litet mirakelGlad även om de kom till på 1:a eller 45: försöket! Men jag måste medge att jag gav upp efter missfallet. Kanske var det därför jag blev med barn?!!

• Talossa

Kan ju vara så att missfallet hjälpte till lite så att du slappnade av och bara tog det som det kom. Så tänk på att slappna av nu!

Svar på tråden Syskon? BIM i augusti