• mor lilja

Syskon? BIM i augusti

Nu är det dax för syskon! Finns det fler likasinnade med BIM i augusti?

• Svar på tråden Syskon? BIM i augusti
  • Talossa
    Frejon skrev 2010-07-23 20:39:50 följande:
    såg jag ligger högst upp på listan, det brukar betyda att man är nära Bim.
    Nå några dagar har jag kvar ännu, hopas jag inte får min mens utan att den håller sig borta ....ja typ ett år eller nått.

hur går det för er andra?
    Hoppas starkt på ett positivt test för dig!!

Har ÄL nu i dagarna så vi kör på och hoppas på det bästa!
  • Talossa
    Prinsessa82 skrev 2010-07-23 20:46:58 följande:
    jag vet inte.. antar ju att vi prickat in ÄL, men om vi sen blitt gravida är ju en annan femma
    har svårt o tro att det ska ta sej på första försöket.. men jag hoppas såååå, väntan kommer bli lång.. men nästa vecka är full fart, familjen kommer o hälsar på o der ska va kalas för trollet som fyller 1år Solig

dock har vi många roliga fester inplanerade under aug, men men... jag är hellre gravid
    Då kommer ju allt rulla på för er del mao. Vi ska ner en sväng till Gbg för att hälsa på släkt vecka 31, så jag kommer inte kunna testa mig förrän på BIM-2. Men det gör inte så mycket, jag kommer ju säkert vara fullt upptagen då så jag kommer inte tänka på det!

När fyller din ett år?

Min son fyller två år den 10 augusti! =)
  • Prinsessa82
    Frejon skrev 2010-07-23 20:53:57 följande:
    kan säga att det är tur att man inte är på förök 1! inte i alla fall om det går som för oss, försök 11 på G.

Hoppas kan man alltid men jag börjar bli så van med att få ens att jag nästan skulle falla av stolen om jag inte fick det. Kommer säkert att måsta ta flera tester för att tro det är sant då + kommer (för komma skall det!)

Jo denna månad vill jag ju såklart bli gravid som alla andra månader men jag fyller 30 i mitten av augusti och vi skall ha en lite större fest då, skulle ju va roligt att inte vara gravid just den dagen. Men nog slår ett + allt annat just nu. Lite svårt bara att hålla det hemligt om jag nu skulle + denna månad med tanke på festen.

men som du sa ....jag är hellre gravidSolig
    men det är skönt att ha andra saker att tänka på, har man inget o se fram emot blir mensen så otroligt jobbig att få..
    vet hur det va när vi skulle försöka förra gången, hade ett MA bakom oss i v14, o det va sjukt jobbigt varje gång mensen kom *(nu tog det sej iofs på 3e, men det kändes sååå länge), fick en hundvalp av min man för att jag skulle tänka på annat

jag skulle gärna bli gravid nu av den anledningen att jag vill slippa va höggravid under sommaren, va fruktansvärt jobbigt sist... va så svullen o pangade upp 10kg i bara vätska...
  • Prinsessa82
    Talossa skrev 2010-07-23 20:59:00 följande:
    Då kommer ju allt rulla på för er del mao. Vi ska ner en sväng till Gbg för att hälsa på släkt vecka 31, så jag kommer inte kunna testa mig förrän på BIM-2. Men det gör inte så mycket, jag kommer ju säkert vara fullt upptagen då så jag kommer inte tänka på det!

När fyller din ett år?

Min son fyller två år den 10 augusti! =)
    1aug .. o jag fyller år 31juli.. hahha.. så vi åkte in till förlossningen på min 25års dag

kan man testa sej innan BIM? är testen såpass bra?... är ju så nyfiken..
  • Talossa
    Prinsessa82 skrev 2010-07-23 20:59:07 följande:
    men det är skönt att ha andra saker att tänka på, har man inget o se fram emot blir mensen så otroligt jobbig att få..
    vet hur det va när vi skulle försöka förra gången, hade ett MA bakom oss i v14, o det va sjukt jobbigt varje gång mensen kom *(nu tog det sej iofs på 3e, men det kändes sååå länge), fick en hundvalp av min man för att jag skulle tänka på annat

jag skulle gärna bli gravid nu av den anledningen att jag vill slippa va höggravid under sommaren, va fruktansvärt jobbigt sist... va så svullen o pangade upp 10kg i bara vätska...
    Jobbigt med MA, jag beklagar!
    Men vad snällt av din man att köpa en hundvalp till dig! Har ni kvar hunden?

Tyckte också det var jobbigt att vara gravid under sommaren, och då amlade jag inte ens påmig så mycket vatten som många andra, så jag förstår dig!
  • Talossa
    Prinsessa82 skrev 2010-07-23 21:00:38 följande:
    1aug .. o jag fyller år 31juli.. hahha.. så vi åkte in till förlossningen på min 25års dag

kan man testa sej innan BIM? är testen såpass bra?... är ju så nyfiken..
    Vilken rolig present! Ska ni ha party tillsammans då kanske??

Ja, med ClearBlue kan man testa sig på BIM-3 tror jag det är. Iaf då när jag blev gravid för nästan tre år sen. Men det är många som plussat på BIM-5 också, men det beror väl på hur mycket HCG man har i urinet. Det kan nog variera från person till person...
  • Prinsessa82
    Talossa skrev 2010-07-23 21:02:40 följande:
    Jobbigt med MA, jag beklagar!
    Men vad snällt av din man att köpa en hundvalp till dig! Har ni kvar hunden?

Tyckte också det var jobbigt att vara gravid under sommaren, och då amlade jag inte ens påmig så mycket vatten som många andra, så jag förstår dig!
    ja, det va jobbigt, speciellt eftersom jag va så dåligt insatt i att det kunde hända, 1a graviditeten bara blev huxflux.. ett litet "hoppsan"...o jag hade aldrig hört talas om MA

ja, o det är världen bästa hund
    hon är av "kamphundsras" o min man sa när jag valde henne att hon kasnke kan bli farlig, men snällare får man leta efter...

ett aprilbarn vore toppen
  • Prinsessa82
    Talossa skrev 2010-07-23 21:05:51 följande:
    Vilken rolig present! Ska ni ha party tillsammans då kanske??

Ja, med ClearBlue kan man testa sig på BIM-3 tror jag det är. Iaf då när jag blev gravid för nästan tre år sen. Men det är många som plussat på BIM-5 också, men det beror väl på hur mycket HCG man har i urinet. Det kan nog variera från person till person...
    haha!.. nää, jag ska firas på fredagn o hon på söndagen, men min mamma sa så glatt att när trollet fyller 25, så fyller ju jag 50 o då kan vi ha världens fest ihop... tack för den

ja, frågan är ju när man ska testa sej.. man blir ju nästan mer ledsen av ett minus än mensen?... tycker jag allafall..
    o jag har en kompis som inte plussade förens på BIM+5
  • Talossa
    Prinsessa82 skrev 2010-07-23 21:09:55 följande:
    ja, det va jobbigt, speciellt eftersom jag va så dåligt insatt i att det kunde hända, 1a graviditeten bara blev huxflux.. ett litet "hoppsan"...o jag hade aldrig hört talas om MA

hon är av "kamphundsras" o min man sa när jag valde henne att hon kasnke kan bli farlig, men snällare får man leta efter...

Låter jobbigt, jag kan inte ens tänka mig hur det känns. Min mans syster förlorade ett barn direkt efter förlossningen för tre år sedan, jättejobbigt var det! =(

Vad är det för ras? Vi har en amstaff här hemma! Världens snällaste det också! Sonen får göra precis ALLT på henne, hon är helt underbar!
  • Frejon
    Prinsessa82 skrev 2010-07-23 21:09:55 följande:

Ett aprilbarn vore toppen ....du sa det.

hadde Bf sista april med min dotter och det var jätte bra tid att vara höggravid i, Ingen vinter och super kalt cch inte sommar och super varmt.

jeg samla också mycket vatten i slutet och det skulle ju inte vara så kul att måsta gå i mannens vinter skor för att man inte får in fötterna i sina egna......men vad gör man inte om det blir ett bf i Januari, men nu hoppas vi att vi alla + och får en liten i april 2011
Svar på tråden Syskon? BIM i augusti