• mor lilja

Syskon? BIM i augusti

Nu är det dax för syskon! Finns det fler likasinnade med BIM i augusti?

• Svar på tråden Syskon? BIM i augusti
  • Talossa
    Famlan skrev 2010-07-22 09:33:56 följande:
    Det vet jag inte, men man kan alltid hoppas..
    Sen är jag ändå inställd på att mensen kommer i slutet på månaden.

Förra gången lyckades jag hålla mig till BIM+2 tror jag det var. Men just av den enkla anledningen att jag var bombsäker på att jag inte kunde bli gravid. Gissa om jag blev glatt överraskad när det var ett JÄTTE starkt Plus på mitt CB
    Vad duktigt av dig att vänta så länge. Jag är för nyfiken för att kunna vänta så länge.
    Om jag minns rätt så testade jag på BIM-4 sist, och då var det ett svagt plus. Min man trodde dock aldrig på det testet, trots att jag förklarade gång på gång att ett plus alltid är ett plus. Jag tog ett test en vecka efteråt, och då var det ett superstarkt  Plus, då trodde han mig äntligen!
    Blir väl test på BIM-4 nu också tror jag.
  • Prinsessa82
    BeautifulPink skrev 2010-07-22 19:24:30 följande:
    Om du hade ÄL igår så är du ju fortfarande fertil idag med. Man har ju sin fertila period ett par dagar innan, ÄL-dagen och sen dagen efter. Så jag tycker att du ska köra idag med. = )
    vi gjorde.. hahha!
    så nu har vi kört varenda dag sen i lördags, utom onsdag,..
  • Talossa
    Prinsessa82 skrev 2010-07-22 09:46:51 följande:
    tack!

vi körde på i förrgår.. igår va vi tyvärr ovänner så det blev inget.. vilket är jävligt typsikt, då jag tror att igår hade varit en jäkligt bra dag...
    idag är nog ägglossningen över ,för teststrecken är svaga...
    vet inte om det är ngn idé att köra idag oxå?
    Det är bara att köra på för fulla hästar, så tänker jag iaf. =P Men som BeautifulPink sa, så är du nog som mest fertil dagen efter ÄL. Hoppas det har tagit sig iaf!
    Vi kör på hela helgen här, sen är det "bara" att vänta.
  • Talossa
    Prinsessa82 skrev 2010-07-23 19:03:19 följande:
    vi gjorde.. hahha!
    så nu har vi kört varenda dag sen i lördags, utom onsdag,..
    Hade inte uppdaterat, men det är bra att ni kör på!

Har ni hört något om att man ska köra på varannan dag för fler spermier per gång?? Eller är det jag som drömt? =P
  • Frejon

såg jag ligger högst upp på listan, det brukar betyda att man är nära Bim.
    Nå några dagar har jag kvar ännu, hopas jag inte får min mens utan att den håller sig borta ....ja typ ett år eller nått.

hur går det för er andra?

• Frejon
    Talossa skrev 2010-07-23 20:38:35 följande:

Har ni hört något om att man ska köra på varannan dag för fler spermier per gång?? Eller är det jag som drömt? =P
    Jag har hört det att det kan vara bra att köra bara varannan eller var tredje dag för då har mannen mera spermier på en gång.

Men vem f*n kan vänta i tre dagar då man har ÄL.
  • Prinsessa82
    Talossa skrev 2010-07-23 20:38:35 följande:

har hört det jag med... frågade den här gången innan vi började köra , men fick höra att det bara är om mannen har dålig kvalité på spermierna, o det tror jag inte att min har
  • Prinsessa82
    Frejon skrev 2010-07-23 20:39:50 följande:
    såg jag ligger högst upp på listan, det brukar betyda att man är nära Bim.
    Nå några dagar har jag kvar ännu, hopas jag inte får min mens utan att den håller sig borta ....ja typ ett år eller nått.

hur går det för er andra?
    jag vet inte.. antar ju att vi prickat in ÄL, men om vi sen blitt gravida är ju en annan femma
    har svårt o tro att det ska ta sej på första försöket.. men jag hoppas såååå, väntan kommer bli lång.. men nästa vecka är full fart, familjen kommer o hälsar på o der ska va kalas för trollet som fyller 1år Solig

dock har vi många roliga fester inplanerade under aug, men men... jag är hellre gravid
  • Frejon
    Prinsessa82 skrev 2010-07-23 20:46:58 följande:
    jag vet inte.. antar ju att vi prickat in ÄL, men om vi sen blitt gravida är ju en annan femma
    har svårt o tro att det ska ta sej på första försöket.. men jag hoppas såååå, väntan kommer bli lång.. men nästa vecka är full fart, familjen kommer o hälsar på o der ska va kalas för trollet som fyller 1år Solig

dock har vi många roliga fester inplanerade under aug, men men... jag är hellre gravid
    kan säga att det är tur att man inte är på förök 1! inte i alla fall om det går som för oss, försök 11 på G.

Hoppas kan man alltid men jag börjar bli så van med att få ens att jag nästan skulle falla av stolen om jag inte fick det. Kommer säkert att måsta ta flera tester för att tro det är sant då + kommer (för komma skall det!)

Jo denna månad vill jag ju såklart bli gravid som alla andra månader men jag fyller 30 i mitten av augusti och vi skall ha en lite större fest då, skulle ju va roligt att inte vara gravid just den dagen. Men nog slår ett + allt annat just nu. Lite svårt bara att hålla det hemligt om jag nu skulle + denna månad med tanke på festen.

men som du sa ....jag är hellre gravidSolig
  • Talossa
    Prinsessa82 skrev 2010-07-23 20:43:35 följande:
    har hört det jag med... frågade den här gången innan vi började köra , men fick höra att det bara är om mannen har dålig kvalité på spermierna, o det tror jag inte att min har
    Ja, så var det ju! Kommer inte ihåg sen förra gången... Men då är det ju ingen fara att bara köra på nu för vår del då, vad jag vet så är min mans spermaproduktion helt okej!
Svar på tråden Syskon? BIM i augusti