• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Hjärtefröjd

Jag fick mens idag och om jag får påbörja IVF på den här cykeln börjar jag spruta på fredag.

Men... har de inte stängt under påsken? Om jag räknar lite snabbt borde ÄP och ET infalla då.

• Ocean Pearl

Är helt nojjig! Fick lite blod på pappret när jag var på toa förutRynkar på näsan. Tycker jag känner mig spänd och lite lustig i magen. Jag vet inte vad jag ska tro. Det är ju egentligen lite tidigt för mensen att komma också men efter en ivf vet man ju aldrig. Tycker verkligen det här är skitjobbigt.

• bebisdrömmar

En fråga: Hur vet man vilken spruta man ska ta ut från Apoteket? Läkaren har skrivit ut Gonal-f i tre olika styrkor. I infopappren står det att de rekommenderar att man tar ut det största alltså 900IE. Hur funkar det? Byter man bara kanyl och använder så mycket man behöver då eller? Fattar inget just nu känner jag! ;)

• lindy01

jag tog ut alla läkemedel (har också 3 olika gonal-f) och har dom i en låda i kylen,så man slipper stressa till apoteket om dom ändrar dos .

• Englali

Ocean pearl: usch då, hoppas verkligen att det inte är mensen. Det kanske kan vara lilla pyret som boar in sig och fäster?! När gjorde du ET? Jag tog också ut alla läkemedel och förvarar dom i kylen, för här där jag bor har dom inte gonal-f hemma utan det är en beställningsvara som tar tre dagar och den tiden har jag kanske inte. Såå... nu är första dosen tagen, var lite nervöst och jag hoppas verkligen jag fått i mig rätt dos. Tycker sprutan är lite krånglig... jobbigt! La en kylklamp på magen först några minuter och sen fick mannen sticka mig (jag är extremt nålrädd så stickandet får bli hans jobb) Kände faktiskt ingenting, sved lite efteråt men helt ok. Så nu ligger jag i soffan och vilar

• Hjärtefröjd

Fick mens igår, och hoppades kunna starta behnadlingen nu, men tji fick jag.. vi får vänta ännu en månad eftersom de har påskstängt.

Hur som helst har jag pratat med RMC nu och jag ska få bedövning "där nere" när det är dags för ÄP. Så nu känner jag mig lite lugnare och gladare trots allt!

• Ylva75

Hej på er tjejer! Var på VUL igår efter sex dagars sprutande med GonalF, har inte hänt massor på dessa dagar, men det fanns ett tiotal blåsor mellan 8-13mm, så efter lite detektivletande från deras sida så fick de tag på mej på jobbet igår em, och jag skall fortsätta spruta över helgen med samma dos och nytt prov sön på kk-avd och sedan VUL på måndag morgon.
     Hamnade i en negativ svacka igår efter VUL och tror inte att detta kommer att fungera, känns som att inte min kropp reagerar som den ska..... men det hjälper ju inte att deppa ihop, så nu är det nya tag. Ut på promenad och sedan städning av hemmet innan det är dax för nattjobb inatt.
    Nu har jag hävt ur mej lite, känns lite bättre. Lycka till alla där ni är......spray/sprut/ÄP/ET/ruvare....

• anmaelli
    lindy01 skrev 2011-04-06 17:46:46 följande:
    hmmm en fråga också, jag har inte fått något datum för äggplock (vad jag kan minnas), när fick ni alla det,för alla verkar ju veta sitt...
    rent logiskt borde det ju vara v-17 som anlijoos eftersom vi ligger lika till i tidsplanen?eller?
    Hej lindy01,
    Jag frågade när jag ringde om att mensen var försenad. Det var inget de hade sagt om jag inte själv frågade, men de verkade ha någon preliminär tidplan, antingen för att kunna planera upp bemanning m.m, så jag blev framflyttar till v 17 från tidigare v 16. Kör du också långa metoden? I så fall bör du ju också hamna v 17, om allt går enligt skolboken, vilket det ju såklart inte alltid gör :) Men det är bra att veta på ett ungefär iaf så man kan försöka planera sitt liv efter det och undvika att boka upp saker den veckan.
  • anmaelli
    lindy01 skrev 2011-04-06 17:38:42 följande:
    Anlijoos- jo, jag fick också flytta mitt VUL, den 12e är det dax!, men det är ok. min mens kom idag så nu vet jag att det funkar som det ska, skönt! antar att man bör skratta sig lycklig över att man inte blivit något hormonmonster ännu...
    Ja, det är vårt första IVF jag tycker det är väldigt spännande.och ett väldigt stöd att ha eralla att byta tankar med.
    stora kramar och lycka till allihop!
    Då har vi VUL samma dag, så vi borde ligga riktigt nära i tiden då, hoppas det fortsätter så :)
  • anmaelli
    Englali skrev 2011-04-06 18:25:12 följande:
    Hej tjejer! Jag fick samtal från RMC igår och är nedreglerad så ikväll börjar vi spruta med gonal-f. Härligt, ett steg närmare målet. Blodprov på måndag och nytt vul på tisdag. Har inte heller fått ngt beräknat datum för äp men om jag jämför med er lindy01 och anlijoos borde ju mitt bli vecka 16 då jag ligger en vecka före er i beh.?!
    Ja, så borde det ju vara, iaf om du också kör långa?

Grattis till att ha fått börja spruta, ett steg närmare målet :)
Svar på tråden rmc linköping - ivf