• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • lindy01

Anlijoos: Ja jag kör långa jag med, vad kul,då kanske vi ses i väntrummet på äggplock inom en förhoppningsvis inte allt för distanserad framtid. jag gör VUL på octaviakliniken i stockholm, skönt att kunna göra det på hemmaplan.
    ja, det är klart man vill kunna planera, jag har tagit semester äggplocksveckan och veckan efter för att vila då jag har ett mycket stressigt och fysiskt arbete.känndes lugnast så, så jag hoppas tidsplanen håller nu, men annars kan jag nog flytta semestern lite. vi kommer nog bo på hotell över ÄP/ET och någon dag efter.sedan dra oss hem mot sthlm igen.
    Jag ska fråga den 13e när dom ringer med vul besked ang. äggplocksvecka osv.
    Tack för infot!

• g l i m r a

Åhh va ja också längtar efter plock nu hur konstigt det än låter.. Va på VUL idag igen men det har inte hänt mycket så ska fortsätta till söndag o ta nytt blodprov o nytt VUL på måndag, hoppas hoppas vi kan få ett äp datum då..

Hur gjorde du för att få lokalbedövning på RMC, jag vill också ha!!

• Englali

Anlijoos: Ja jag kör också långa så det borde väl bli påskveckan då. Snart dags för sprutdag 2s injektion. Jag gillar det inte men vad gör man? Tur jag har en man som inte är nålrädd Vi kommer bo på hotell natten till äp då det är så tidigt på morgonen och vi har ca 20 mil til Lkpg. Vid et får vi se, beror lite på hur dags på dagen det blir, men fórmodligen blir det hotell då också.

• anmaelli
    lindy01: Jag gör också VUL på hemmaplan :) SKönt att du lyxar till det med semester. Det har inte jag gjort, men jag kommer nog göra det åtminstone ÄP-dagen, mellan ÄP och insättning och insättningsdagen. Svårt att förklara annars varför man ska vara ledig... är aldrig ledig annars...

Ja fråga när dom ringer så du vet med lite större säkerhet när det är planerat! Lycka till!
  • anmaelli
    Englali skrev 2011-04-07 19:47:10 följande:
    Anlijoos: Ja jag kör också långa så det borde väl bli påskveckan då. Snart dags för sprutdag 2s injektion. Jag gillar det inte men vad gör man? Tur jag har en man som inte är nålrädd Vi kommer bo på hotell natten till äp då det är så tidigt på morgonen och vi har ca 20 mil til Lkpg. Vid et får vi se, beror lite på hur dags på dagen det blir, men fórmodligen blir det hotell då också.
    Ja, så borde det ju bli, men fråga när du pratar med dem för det kanske är annat som spelar in, men jag tror inte det. Jag tror att jag kommer klara av sprutorna bra, men det kanske är önsketänk... däremot ser jag inte fram emot allt bök med sputorna. Verkar vara massor av steg som ska göras och gås igenom. Hur lång tid tar det ungefär? Vad sprutar du med? Jag ska spruta med puregon.
    Vi har ungefär lika långt till Linköping så det blir hotell på morgonen för oss också. Vet du om insättningen är lika tidigt på morgonen?
  • anmaelli

Englali: Bra att jag läser allt du skriver innan jag själv skriver... glöm min sista fråga :) Men när du vet kan du få berätta ;)

• Englali

Anlijoos: Ikväll gick sprutan helt ok. Det tar typ 3-5 min, inte längre. Först tvätta & sprita händerna, sen lägga is på magen (då känns inte sticket alls), plocka fram sprutan sätta dit ny nål och ställa in dosen, sprita magen och sedan injicera. Det går ganska snabbt faktiskt! Ikväll gick mkt fortare än igår och då är vi bara på andra dagen. Jag använder gonal-f och tar 112,5 enheter/dagligen. Det är nog en ganska låg dos tror jag, eller borde va för när vi va på rmc så hon att dom skulle ta det lite försiktigt med mig eftersom jag har ganska stark ägglossning själv och de såg flera äggblåsor när vi gjorde vul där. Ja jag får höra med dom på tisdag när dom ringer efter vul. Det är så mkt dagar o tider att hålla reda på nu så jag tycker tiden bara rusar fram, vilket är mkt positivt!

• Englali

Jag är såå trög!!! Vi har också gjort fel med gonal-f sprutan så jag har fått alldeles för stor dos. Detta upptäckte vi igår kväll så vi var i kontakt med gyn-akuten där vi bor. Har fått order om att ta det lugnt idag och sen direkt ringa rmc och min hemortsgyn i morgon bitti. Måste in och mäta äggen o lämna blodprov sa läkaren på gynjouren. Åh jag har gråtit hela natten o varit så orolig Känner dock inget konstigt mer än lite lätt illamåeende eller så inbilkar jag mig bara för att jag är så sjukt nervös! Vågar knappt ringa rmc i morgon o berätta hur vi klantat till det Vad tror ni händer nu? Kan äggen utvecklas ok ändå eller avbryts detta ivf-försöket?! Fy sjutton vilken ångest jag har nu!! *skäms*

• g l i m r a

Englali: usch känn inte så det är jätte lätt att göra fel, vi gjorde dock åt andra hållet så det är ju inget farligt men hoppas att det löser sig. Hur många dagar har du tagit fel och hur mycket för mycket? Kram på dig

• Englali

Glimra: vi har ju fått väldigt dåligt info, ingen sprutinfo på rmc och hos hemortsläkaren hade dom inte gonal-f att visa med så dom så att vi fick läsa oss till det i foldern. Jag började ju spruta i onsdags med 112,5 och skulle fortsätta så varje dag. Jag har ju då istället för att dra tillbaka till noll plussat på 112,5 på den dosen som den var inställd på sen föregående dag. Så i onsdags tog jag rätt dos, i torsdags blev det ju då 225, fre 337,5 och igår 225 (det som var kvar i 900 sprutan) När jag såg att den va slut igår fick jag panik o tänkte att detta kan inte stämma. Började då googla o hamnade i en blogg där en tjej använde gonal f 112,5 enehet, hennes 900 spruta hade räckt 8 dagar, min i 4... då fattade jag att ngt va fel. Läste mer o där fick jag fram att man ska ha kvar den på 112,5 hela tiden... ingen har sagt detta till oss. Vi trodde liksom att den dosen var förbrukad då och att man var tvungen att plussa på och frida fram. Förstår du hur jag menar?! Hag vet det láter heeelt galet att man man göra så fel, men jag har varit så nervös inför allt detta att jag väl helt enkelt inte tänkt klart. Sen tycker jag också att vi fått fruktansvärt dålig info både frán rmc o hemortsläkaren. Jag är så ledsen o känner mig så korkad!!! Undrar vad dom gör nu, tror ni vi kommer få avbryta försöket?!

Svar på tråden rmc linköping - ivf