• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Askungen

Hej på er!

Grattis till alla er som börjar närma er äggplock, spännande!

Var på inskrivningssamtal på rmc för ett tag sen och det blir den korta metoden för min del. Väntar min mens vilken dag som helst nu och undrar bara hur det blir kring påsken, någon som hört något om detta? Borde kanske vara ok att börja spruta snart så länge inte ÄP eller ET infaller under påskhelgen eller?  

• Hjärtefröjd
    Askungen skrev 2011-04-11 17:39:45 följande:
    Hej på er!

Grattis till alla er som börjar närma er äggplock, spännande!

Var på inskrivningssamtal på rmc för ett tag sen och det blir den korta metoden för min del. Väntar min mens vilken dag som helst nu och undrar bara hur det blir kring påsken, någon som hört något om detta? Borde kanske vara ok att börja spruta snart så länge inte ÄP eller ET infaller under påskhelgen eller?  
    Jag fick inte börja den här månaden eftersom RMC har begränsade öppettider under nästa vecka/över påsk. Men om du får mens om några dagar så borde det nog vara lugnt, då blir ju ÄP efter påsk.
  • Englali

Glimra: Underbart!! Det här går bra ska du se! Ylva 75: Spännande, det är ju äp snart då. Hur många dagar har du sprutat? Jag hoppas det blir äp för min del i början på nästa vecka! Lindy01: Lycka till på vul i morgon, det blir nog sprutstart för din del också snart!

• g l i m r a

Ja nu hoppas ja igen, hon vågade inte bestämma fred idag utan ja ska spruta två dagar till så bestämmer vi på ons. Om ja nu kör äp på fre hur tar man de sista sprutorna?

• Ylva75

Englali: Jag sprutade i tolv dagar tom igår. Skall i kväll ta ovitrelle för äggmognad. I morgon medicinfri för ÄP på trosdag. Håller tummarna för att du får ÄP början av nästa vecka. Känner du av något? Jag könde inget innan jag var på VUL igår och läk var inne och puttade runt lite. efte det kändes det lite svullet på vä sida ( där jag har flest blåsor), vet inte om det är inbillning eller inte.... 
    Har nu en natt kvar att jobba. Har tagit ledigt natt till och från ÄP. Sedan ledig i helgen så får vi se hur jag mår i nästa vecka (sista nattveckan för i år). Ska fråga på torsdag om nattarbete kan påverka förutsättningarna eller om det är OK att jobba de sista nätterna.Vill ju inte riskera något efter allt man lägger ner, så viktigt är ju inte jobbet.
    Oj vad jag svamlar...börjar nog bli lite nervös inför torsdagen. Bättre att ta tag i något här hemma...typ baka bröd eller något, eller ta en vända med damsugaren...... 

• g l i m r a

Så om ja får plock på fre så borde min sista dag för gonal-f va idag sen ovitrelle imon. Men hur gör man med orgalutran?

• Ylva75
    g l i m r a skrev 2011-04-12 13:27:25 följande:
    Så om ja får plock på fre så borde min sista dag för gonal-f va idag sen ovitrelle imon. Men hur gör man med orgalutran?
    Ja det borde vara sista GonalF. Hur du skall göra med orgalutan vet jag inte.. Har de inte sagt ngt?? Ring annars så att det blir rätt. Hoppas på ÄP för dej på fredag!
  • g l i m r a

De ska ringa mig imon em för att bestämma allt så då berättar de väl hur ja ska göra hoppas ja:)

• Englali

Ylva75: Jag känner en del tycker jag, det oroar mig lite... hur mkt ska/kan man känna egentligen? Efter vul igår känner jag mer och mer i magen, känns som när man verkligen känner av en ägglossning. Lite molande värk till och från, samt lite lätt illamåeende ibland. Hur har du känt?! Jag har också fått Ovitrelle utskriven som äl-spruta, tog även den i samband med pergotime. Glimra: Då håller vi tummarna för att det blir ett bra samtal från RMC i morgon. Hur har du det, känner du av sprutorna ngt?

• g l i m r a

Har varit på VUL nu och överstimulerad sa han så han trodde äp men att de kommer frysas in om det blir nåt. Jag är inte ens ledsen, vad är det för fel? Ja har över 20 ägg och ja ska hålla knas på mig så ja inte känner mig dålig. Men detta kanske är svaret på att ja e svullen och öm som attan i magen.. Fan också...

Svar på tråden rmc linköping - ivf