• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • g l i m r a

Känn dig inte korkad, det är inte lätt att förstå allt och infon man får är så kort man ska fatta allt direkt. Man har så himla mycket att tänka på så konstigt att det inte blir mer fel. Det värsta som kan hända som de sa till mig är att du får bryta och vänta en månad. För oss är det de värsta som kan hända de förstår inte oss riktigt. Imon får du veta hur det gått med dina misstag och jag får veta om det händer nåt med mig. Jag tog också 112,5 men de sa till oss att det ska knäppa en gång sen klart o så gjorde vi och med det blev det ju bara 37,5 varje gång:( hoppas att det går bra för oss imorgon..

• Englali

Tack Glimra! Ja vi får hoppas det går bra för oss i morgon. Det som är så jobbigt om vi får bryta en månad är ju att vi väl inte hinner med innan sommaruppehållet?! Åh vad allt ska vara jobbigt med alla grejer runt hela ivf-processen, räcker det bara inte med att inte kan bli gravida på egentligen hand?! Kommer ha så svårt att somna ikväll, så nervös för samtalet i morgon och att dom ska tycka att vi är helt korkade!

• g l i m r a

För oss går det nog käpprätt åt skogen:( de har knappt växt nåt men blivit fler.. Piss skit

• Englali

Tack Glimra!! Nej, vad jobbigt att de inte har växt mer Vad är nästa steg nu då för eran del? Jag har varit i kontakt med rmc nu på morgonen och dom trodde inte der skulle vara ngn större fara. Fick även akut vul-tid hos min gyn ny på morgonen för att mäta blåsorna. Hade 14 blåsor totalt där 4 mätte över 10mm.... ver inte riktigt vad der betyder men han så att det såg helt ok ut. Nu skulle detta faxas till rmc och så ska dom ringa mig i em och säga hur vi ska fortsätta. Har även tagit blodprov i dag och skickar iväg. Fick ordinerat att vara hemma och vila idag också så så fick der bli, bäst att lyda

• g l i m r a

Va skönt för dig:) jag väntar också på att de ska höra av sig från RMC så får ja se. Men är inställd på att det kommer avbrytas..

• Englali

Glimra: Åh jag håller tummarna för att det inte behöver avbrytas. RMC ringde mig nu precis och så att vul såg bra ut med fina blåsor och att jag ska fortsätta spruta 112,5 (rätt dos denna gången ) ikväll, tis och ons. Nytt blodprov på onsdag och nytt vul på torsdag. Nu blir det några dagars väntan igen... Du får uppdatera om hur det går för er när RMC hört av sig. Kram på dig!!

• Ylva75

glimra: Hoppas innerligt att ni inte ska behöva avbryta nu, utan att de kanske justerar dosen.

Englali: Vad skönt att allt såg bra ut. Det är så lätt hänt att man missförstår. Tur att det inte verkar ha påverkat så mycket.

Ego: Varit på VUL idag, hade vaxt till sej bra. Flera blåsor på 20mm,. De ringde nyss från RMC och det blir ÄP på torsdag denna veckan. Spännande men oxå lite ovisst.

• g l i m r a

Rmc ringde och ja ska inte avbryta:) troligen äp på fre men konstigt när min största idag bara va på 13... Men men jag är ingen expert

• lindy01

oj vad kul med så många äggplock på G, hoppas innerligt mitt vul imorgon ser bra ut så jag får börja spruta!
    lycka till allihop,spännande veckor framöver!

Svar på tråden rmc linköping - ivf