• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • g l i m r a

Håller alla tummar jag har.. Hur många ägg fick ni ut vid plock?

• Ylva75
    g l i m r a skrev 2011-04-16 17:09:52 följande:
    Håller alla tummar jag har.. Hur många ägg fick ni ut vid plock?
    Fick ut 12 ägg ur 20 blåsor. 5 blev befruktade, men bara ett blev toppkvalitet. Så nu ruvar jag på .....
    Lycka till på måndag.....
  • Cathy
    FRU LILA skrev 2011-04-16 11:51:24 följande:
    Nu har det gått 1,5 vecka sedan misslyckandet var ett faktum. Mensen är också över för denna gång. Nu har det sjunkigt in och jag känner att jag kunant gå vidare. Vardagen känns helt ok. Har haft roliga saker att göra på fritiden och nu känner jag mig stark igen. Det kan komma stunder då jag blir påmind så klart och det kan kännas som ett stick i hjärtat men på det stora hela är det bra.
    Jättejätte tråkigt att det inte lyckades den här gången. Skönt att höra att du känner att du kunnat gå vidare. Första dagarna är ju förstås alltid de tyngsta men jag är säker på att du kommer att få tillbaka kämparandan igen och gör ett nytt försök! Visst har ni ett försök till i lkp? En dag kommer ni att lyckas!! Ta hand om dig! Kram
  • anmaelli
    lindy01 skrev 2011-04-16 11:20:41 följande:
    Anlijoos- hur går det för dig,har du börjat spruta?
    Hejsan!
    Jag sprayar fortfarande... :(

Får börjar spruta på torsdag! Troligen fick jag fortsätta ytterligare en vecka för att det inte skulle krocka med påsk och så. Allt såg bra ut på UL och blodprov i tisdags. Har haft huvudvärk denna veckan, men det är det enda symptomet som jag har känt av så det känns inte så farligt att det blev skjutet. men 4 veckors sprayande istället för 2 är ju lite skillnad. Så jag är lite otålig att få komma igång :)

Hur går det för dig?
  • anmaelli

Förresten, är det någon som vet hur viktigt det är med EXAKTA tider med sprutorna?
    Sprayandet förstod jag som att det var superviktigt med exakta tider, är det likadant med sprutorna eller kan man ändra tiden +/- 1 - 2 h nånting? Tänkte när man ska bort eller så så kanske det ibland är svårt att smyga iväg...

• lindy01

anlijoos- vad trist att du inte fick börja spruta,men skönt ändå att du mår så pass bra! här känns allt bra, förutom att jag efter att ha varit luuuugn och fin under sprejtiden börjar bli mer och mer irriterad på allt nu, antar att hormonerna väller tillbaka. min stackars man, jag som blev så trevlig av sprejen ;)
    sprutorna är inte så läskiga som jag trodde,lite tveksamt att sticka sig första gången, men nu har jag börjat lägga ett paket frysta bär på magen innan jag sticker,det gör jättestor skillnad att frysa magen först!
    känns som allt är för lätt, sååå mycket lättare än jag trodde hela den här proceduren, antar at jag haft tur! men jag är rädd att jag glömt något, eller gjort feleftersom jag inte märker mer av hela behandlingen förutom trötthet och "vanlig" pms irritation.

• anmaelli
    lindy01 skrev 2011-04-16 21:18:03 följande:
    anlijoos- vad trist att du inte fick börja spruta,men skönt ändå att du mår så pass bra! här känns allt bra, förutom att jag efter att ha varit luuuugn och fin under sprejtiden börjar bli mer och mer irriterad på allt nu, antar att hormonerna väller tillbaka. min stackars man, jag som blev så trevlig av sprejen ;)
    sprutorna är inte så läskiga som jag trodde,lite tveksamt att sticka sig första gången, men nu har jag börjat lägga ett paket frysta bär på magen innan jag sticker,det gör jättestor skillnad att frysa magen först!
    känns som allt är för lätt, sååå mycket lättare än jag trodde hela den här proceduren, antar at jag haft tur! men jag är rädd att jag glömt något, eller gjort feleftersom jag inte märker mer av hela behandlingen förutom trötthet och "vanlig" pms irritation.
    Åh skönt att det går bra för dig! Hur länge har du sprutat nu? Jag trodde att man vanligen blev "trevligare" när man började spruta och drog ner på sprayen.... hm, då kanske inte det värsta är över med andra ord :)  När är det dags för ÄP och insättning?
  • lindy01

anlijoos- ja jag trodde också jag skulle bli trevligare av sprutorna...men tji fick jag, nu är jag gamla vanliga lättirriterade jag igen.jag har sprutat i 4 dagar nu, på måndag blir det blodprov och på tisdag vul och så kanske jag måste bege mig till L-köping för ytterligare prov och vul,eftersom dom vill se till att dom ger rätt behandling över påsk. det är jag tacksam för, lite orolig för att bli överstimulerad under tiden dom har stängt...dom kunde inte ge något prel datum för plock ännu,eftersom det beror på hur jag svarar på sprutorna, men på tisdag får jag nog veta mer...

ang din fråga om precisa tider...sprutan är så smidig och enkel,tror man lätt kan ha med den i väskan, tror tiderna är ganska viktiga att hålla...

• lindy01

hmmmm nu tror jag att jag kom på anledningen till att jag blev trevlig av sprejen! kom på att min man var borta de första 10 dagarna av sprejandet = ingen att irritera sig på! haha

• anmaelli
    lindy01 skrev 2011-04-16 21:41:22 följande:
    anlijoos- ja jag trodde också jag skulle bli trevligare av sprutorna...men tji fick jag, nu är jag gamla vanliga lättirriterade jag igen.jag har sprutat i 4 dagar nu, på måndag blir det blodprov och på tisdag vul och så kanske jag måste bege mig till L-köping för ytterligare prov och vul,eftersom dom vill se till att dom ger rätt behandling över påsk. det är jag tacksam för, lite orolig för att bli överstimulerad under tiden dom har stängt...dom kunde inte ge något prel datum för plock ännu,eftersom det beror på hur jag svarar på sprutorna, men på tisdag får jag nog veta mer...

ang din fråga om precisa tider...sprutan är så smidig och enkel,tror man lätt kan ha med den i väskan, tror tiderna är ganska viktiga att hålla...
    Ahh, jo, jag förstår din oro. det jag är mest orolig för med allt detta är överstimulering och äggplock... men det går säkert bra! :)

Jag har ÄP och insättning planerat til v18... en hel evighet känns det som, men det går nog snabbt!!
Svar på tråden rmc linköping - ivf