• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • FRU  LILA
    Cathy skrev 2011-04-16 17:45:49 följande:
    Jättejätte tråkigt att det inte lyckades den här gången. Skönt att höra att du känner att du kunnat gå vidare. Första dagarna är ju förstås alltid de tyngsta men jag är säker på att du kommer att få tillbaka kämparandan igen och gör ett nytt försök! Visst har ni ett försök till i lkp? En dag kommer ni att lyckas!! Ta hand om dig! Kram
    Vi har gjort två försök så vi har inga mer fäskförsök. Vi har ett embryo i frysen dock men där är jag så rädd för upptining och om det klarar det.

Glimra: Grattis till ruvning. Håller tummarna för din två!!
  • Erica b

Äntligen mens! Snaaart frysförsök! Älstickor från den 2 maj! tjohej! fan så gött!

• Englali

Hemma från äggplock. Av ett 20-tal blåsor fick vi 14 fina ägg. Om allt går som det ska under själva befruktningen så blir det ET på torsdag 13.00, hoppas ju på att få börja ruva i påsk Annars gick äp sådär. Fantastiskt sköterska octh Elisabeth som plockade var toppen. Däremot blev jag dålig under själv plocket. Reagerade inte så bra på morfinet så jag började kräkas, blev helt kallsvettig, pulsen gick ner till 48 och jag blev ganska bort tydligen. Lite läskigt för jag kommer inte ihåg så mkt av just det här. Fick ngn medicin för att häva morfinets effekt och sen blev det vila med dropp och observation några timmar innan det var dags för hemfärd. Så nu ligger jag hemma i soffan och ska försöka sova lite. Känner inte spec. mkt i magen, lite lätt molvärk, mest bara så otroligt trött!!

• Ylva75

Hej på er!

englali: Skönt att ÄP är avklarat, jobbigt att du inte mådde bra, men nu är det ju överstökat och behöver förhoppningsvis inte göra det igen. Hoppas på ett guldägg till dej på torsdag.

Glimra:Härligt med en ruvare till. Håller tummarna på att det blir två....

Ego: Har inte varit här sedan i söndags, legat inne på observation för mitt blodtryck som nu är lägre, men fortfarande inte helt bra. Har fått en medicin som man ger till gravida, är tydligen inte så många blodtrycksmediciner som går att använda då. Men fick reda på att jag inte har haft högt blodtryck så länge då de kollade ögonbotten och dess blodkärl. Nu ska jag åter vila i soffan..... Ta det lugnt mina vänner!!!

• lindy01

pj vad det händer grejjer!! grattis till alla ruvande,och snart ruvande påskkärringar ;) själv var jag på vul idag dom hittade totalt 18 ägg, den största 18mm  sedan 14,11 och små, hoppas dom växer i jämn takt över påsken...och på torsdag ska jag infinna mig på rmc kl 8 (får åka 05.40 från stockholm) för extrakoll så jag inte blir överstimulerad över påsk. hoppas på äp tidigt i nästa vecka.
    hejja alla oss!!!

• Englali

Ylva 75: Skönt det går åt rätt håll, fortsätt vila och ta hand om dig. Själv har jag varit hemma idag, har ont i magen, öm och sen känns den väldigt svullen/uppblåst/spänd. Är ju alltid lite orolig att det ska vara ngt som är knas men det är väl inte så konstigt med allt som hänt/händer i magen att det känns såhär. I morgon klockan 13.00 är det dags för ET för oss. Telefonen har varit tyst idag så vi hoppas på ett guldägg som ska sättas tillbaka av våra 14 som vi fick ut vid ÄP.

• g l i m r a

En riktigt glad och härlig påsk till er alla...

• Englali

Jag är numera ruvare av ett guldägg!! Av våra 14 ägg blev 11 befruktade. 5 klassas som toppembryon, så 1 till mig och 4 till frysen. Testdag 5/5. Lycka

• lindy01

hurra englali!!!!
    imorse kl 04.10 fick jag stiga upp för att hinna till linköping till kl 8 och nu är äggplocksdatum spikat, äntligen! på tisdag smäller det!!!

• anmaelli

Åh vad mycket spännande som händer här! En liten uppdatering från mig är att jag idag har tagit min första spruta puregon. Gick hur bra som helst. Lite pilligt med att få allt rätt då vi var osäkra, men det var inte alls så krångligt som jag hade förväntat mig. Blodprov och vul nästa vecka... Känns skönt att komma ett steg längre fram! Lycka till och glad påsk till er alla

Svar på tråden rmc linköping - ivf