• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • anmaelli
    g l i m r a skrev 2011-04-26 19:43:17 följande:
    Ja kände inget av sprutorna heller förrän äp typ men sen efter va ja som en spärrballong en vecka efter. Hade ganska ont måste ja säga. Nu väntar ja o väntar, gillar det inte. Har molvärk till o från hela tiden o känner inget annorlunda mot en vanlig månad innan mens förutom ömma bröst men det är biverkning av vaggisarna:(
    Okej, skönt att veta att det nog inte betyder att sprutorna inte fungerar som de ska :)
    Var du ledig efter ÄP och insättning? Hur långt innan får man veta när det är dags för ÄP? Hur länge sprutade du?
    Många frågor blir det...
  • g l i m r a

Jag hade äp en fredag så va automatiskt ledig men hade inte kunnat jobba emellan för ja mådde sådär. Ja sprutade fel dos de 6 första dagarna så blev ganska länge ja sprutade men annars räcker nog 1,5 vecka till äp och datumet får du några dagar innan. Spännande för dig, hur länge har du sprutat? Usch ja vill bara att de ska bli testdag nu så ja slipper lida..

• lindy01

anlijoos- vad kul att det går frammåt!!! jag kände inte heller av sprutorna riktigt, hade en bajsnödig känsla hela tiden, men idag har jag fattat att det var äggstockarna som nu är stora som knytnävar...det känns nu, och jag är ledsen,men mitt plock var inte så skönt direkt,men det beror ju på hur blåsorna ligger osv, tydligen var några av mina blåsor väldigt nära blodkärl...det behöver ju absolut inte betyda att det gör ont för dig...men som sagt, äggstockarna ömmar nu och jag känner av dom när jag  går, kom lite blod på pappret nu också,men det sa dom var normalt efterråt-jag vet ju åtminstone att det inte betyder något farligt, eftersom alla mia potentiella blastocyster nu ligger och gottar sig på sjukhuset 2 kvarter bort ;)

jag tycker vi blev fint omhändertagna, jag gillar alla sköterskor. elisabeth gjorde vårat plock och det kändes jätteskönt för jag har fått en fin  "connection" med henne. vi var sist in och det var 4 andra par där, några verkade som dom varit där tidigare. vi fick fina instruktioner hela vägen så jag är jättenöjd.gav dom fint omdöme också på enkäten dom ville ha besvarad.

håller alla tummar för er nu, allihop!
    hoppas telefonen håller tyst imorgon, egentligen vill jag stänga av den, men det räknas ju inte riktigt då...

• anmaelli
    g l i m r a skrev 2011-04-26 20:15:03 följande:
    Jag hade äp en fredag så va automatiskt ledig men hade inte kunnat jobba emellan för ja mådde sådär. Ja sprutade fel dos de 6 första dagarna så blev ganska länge ja sprutade men annars räcker nog 1,5 vecka till äp och datumet får du några dagar innan. Spännande för dig, hur länge har du sprutat? Usch ja vill bara att de ska bli testdag nu så ja slipper lida..
    Ah, men hur långt innan fick du veta vilken dag du skulle göra ÄP?
    1,5 vecka är i så fall nästa vecka, jag har sprutat sedan den 21/4. Kan jag få reda på det redan imorgon då tror ni eller blir det fler besök för VUL/blodprov innan?
    Förstår att det är plågsamt att vänta... men snart vet du!! Jag ska nog försöka ta ledigt mellan ÄP och insättning då...  mår man bättre efter insättningen? Det är ÄP som är "värst"?
  • anmaelli
    lindy01 skrev 2011-04-26 20:20:32 följande:
    anlijoos- vad kul att det går frammåt!!! jag kände inte heller av sprutorna riktigt, hade en bajsnödig känsla hela tiden, men idag har jag fattat att det var äggstockarna som nu är stora som knytnävar...det känns nu, och jag är ledsen,men mitt plock var inte så skönt direkt,men det beror ju på hur blåsorna ligger osv, tydligen var några av mina blåsor väldigt nära blodkärl...det behöver ju absolut inte betyda att det gör ont för dig...men som sagt, äggstockarna ömmar nu och jag känner av dom när jag  går, kom lite blod på pappret nu också,men det sa dom var normalt efterråt-jag vet ju åtminstone att det inte betyder något farligt, eftersom alla mia potentiella blastocyster nu ligger och gottar sig på sjukhuset 2 kvarter bort ;)

jag tycker vi blev fint omhändertagna, jag gillar alla sköterskor. elisabeth gjorde vårat plock och det kändes jätteskönt för jag har fått en fin  "connection" med henne. vi var sist in och det var 4 andra par där, några verkade som dom varit där tidigare. vi fick fina instruktioner hela vägen så jag är jättenöjd.gav dom fint omdöme också på enkäten dom ville ha besvarad.

håller alla tummar för er nu, allihop!
    hoppas telefonen håller tyst imorgon, egentligen vill jag stänga av den, men det räknas ju inte riktigt då...
    Ja, det går jättebra hittils :)

Jag har inget att klaga på förutom det här med att hålla tider och att man ibland känner att man inte kan planera saker och ting pga sprutor/sprayande... men det är ju ett litet problem i den här världen, så jag klagar inte!

Jag förväntar mig det värsta vad gäller ÄP. Jag tyckte att äggledarspolningen var fruktansvärd och då har jag väldigt hög smärtgräns, men det var verkligen hemskt. Skönt att du känner att ni blev omhändertagna. Jag har haft Barbara och är nöjd med henne den halvtimmen jag träffat henne gissar att det är hon som gör plocket också då?

Såklart kommer telefonen hålla tyst imorgon!!! Lycka till!
  • g l i m r a

Ja Gud ja äp är "värst" fast ändå inte så farligt som ja trott att de skulle va. ET va nemas problemas:) du kommer klara detta galant. Alla är olika hur lång tid det tar innan äp men fråga de nästa gång när de tror för ett preliminär datum fick ja tidigt:)

• anmaelli
    g l i m r a skrev 2011-04-26 21:23:35 följande:
    Ja Gud ja äp är "värst" fast ändå inte så farligt som ja trott att de skulle va. ET va nemas problemas:) du kommer klara detta galant. Alla är olika hur lång tid det tar innan äp men fråga de nästa gång när de tror för ett preliminär datum fick ja tidigt:)
    Okej, jag är bara så otålig, men imorgon ska jag fråga! Jag har bara fått veta att det är beräknat till nästa vecka... men som sagt så kanske de vet mer när de ringer imorgon :)
  • g l i m r a

Ja man är otålig till allt.. Sen kommer ruvartiden o man vill bara att tiden ska gå så man får testa..

• lindy01

ltcka til anlijoos, hoppas du får äggplocksdatum nu!!
    jagkommer på mig själv med att sitta och stirra på telefonen...hoppas den inte ringer...är det någon som inte fått ägg befruktade här? när ringde dom då?,alltså runt vilken tid?.
    runt kl 17 har jag beslutat mig för att jag kan pusta ut, kom igen klockan,ticka på!!!

Svar på tråden rmc linköping - ivf