• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Hjärtefröjd
    lindy01 skrev 2011-04-25 10:53:19 följande:
    nu är vi i l-köping! vi bor på hotell ekoxen, det var närmast sjukhuset,här kommer jag nu stanna i 7 dagar. hotellet är sisådär och inredningen sticker i en inredares ögon,men jaja, jag ska ju bara vila ändå...imorgon har vi ÄP! oj vad jag längtat efter att få skriva det där.
    lycka till allihopa!
    Om ni ska stanna i Linköping så länge som en vecka måste ni bara besöka Cloettaboden i Gamla Linköping. Massor av smarrig, billig choklad!

Lycka till i morgon!
  • Hjärtefröjd
    nu är vi i l-köping! vi bor på hotell ekoxen, det var närmast sjukhuset,här kommer jag nu stanna i 7 dagar. hotellet är sisådär och inredningen sticker i en inredares ögon,men jaja, jag ska ju bara vila ändå...imorgon har vi ÄP! oj vad jag längtat efter att få skriva det där.
    lycka till allihopa!
    Förreste, varför ska ni stanna så länge som sju dagar?
  • lindy01

hjärtats fröjd-ja choklad!!! vi ska absolut dit!
    vi stannar 7 dagar eftersom vi ville vaa här några dagar innan och samla oss,därför kom vi hit söndagen, och sedan känns det jobbigt att åka hem efter äggplocket då man förmodligen kommer ha ont, när min syster gjorde ivf i n.y sa dom till henne att vila i 3 dagar efterråt (liggandes på vänster sida eftersom blodcirkulationen skulle bli bättre då) så för att ha största chans att lyckas stannar vi ,eller åtminstone jag, i 3 dagar efter ET för att vila (kanske inte på vänster sida),men ändå, jagvill inte stressa tillbaka till stockholm. och eftersom jag har ett väldigt fysiskt arbete har jag även tagit semester till den 8e. nu ska här tas lugnt!!!

• Cathy
    lycka till allihopa!
    Lycka till med ÄP! En bra idé att stanna en längre tid och ta det lugnt när du har möjlighet till det. Kram
    g l i m r a skrev 2011-04-25 11:20:39 följande:
    Lycka till lindy01
    Ja tror jag är på rd7 idag försöker att inte tänka så mycket på det men molande mensvärk kommer och går och mina bröst är stenhårda, växer olika,haha och ömmar. Men har för mig att detta kan va biverkningar från vaggisar så försöker inte analysera för mycket. Ibland går det ibland inte.. Har testdag nästa måndag men har bestämt att om inte mensen kommer så ska ja testa lör eller sön ifall det är neg så vi får deppa en dag.. Den som lever får se hur det blir:)
    En fråga bara ni som är experter:) eftersom ja fick två ägg insatta, lek med tanken att ett fäster då måste ju det andra ut, blir det inte en blödning då?
    Jag plussade på TD men hade molvärk ca en vecka efter ET..brösten hade också växt (ömmade redan innan ÄP). 
    Håller tummarna för ett plus!! kram
  • g l i m r a

Men jag har även fått lite brunt, inte nu på två dagar men dag 5 så ja hoppas lite nu mera:)

• Englali
    lindy01 skrev 2011-04-25 14:41:39 följande:
     hjärtats fröjd-ja choklad!!! vi ska absolut dit!
    vi stannar 7 dagar eftersom vi ville vaa här några dagar innan och samla oss,därför kom vi hit söndagen, och sedan känns det jobbigt att åka hem efter äggplocket då man förmodligen kommer ha ont, när min syster gjorde ivf i n.y sa dom till henne att vila i 3 dagar efterråt (liggandes på vänster sida eftersom blodcirkulationen skulle bli bättre då) så för att ha största chans att lyckas stannar vi ,eller åtminstone jag, i 3 dagar efter ET för att vila (kanske inte på vänster sida),men ändå, jagvill inte stressa tillbaka till stockholm. och eftersom jag har ett väldigt fysiskt arbete har jag även tagit semester till den 8e. nu ska här tas lugnt!!!
    Lycka till med ÄP nu, och bra att du ska ta det lugnt. Det har jag också gjort sen äp (en vecka sedan i morgon).

Jag är fortf. ganska svullen om magen, men det har gått ner lite idag tycker jag... skönt! Är så fruktansvärt rädd för det här med överstimulering. Pratade med Barbara om detta när jag var på ET och hon lugnade mig med att man kan vara ordentligt svullen/magen känns hård ett bra tag efter ÄP/ET, Alla mina värden var ju bra och det fanns inget som pekar på att jag skulle bli ÖS men ändå, jag är orolig. Är iofs en lite lätt hypokondrisk person som är mkt lätt att trissa igång. Skulle egentligen ha totalförbud på alla sådana här sidor
  • lindy01

8 ägg blev det, känns som en ganska skral skörd?men det går nog bra,nu är det bara den låååånga väntan. hittills har jag ätit godis i hotellsängen och tagit en nap...mannen är nu ute och köper pizza.

• anmaelli

Åh vad spännande lindy01!! Hur kändes det och hur mår du nu? Vad duktig du är som ska ta det så lugnt! Jag funderar på att stanna mellan dagen innan ÄP och till efter åtminstone, men då är det det där med när man har katt och ska fixa kattvakt... vad ska vi hitta på för lögn då? Jobbigt.

Jag ska för övrigt på VUL imorgon för att se hur det ser ut. Känner fortfarande ingenting av sprutorna. Magen känns inte svullen (inte mer än vanligt iaf) och det enda jag ev skulle kunna härleda till sprutorna är att jag känner mig lite rapig, eller som att jag vill rapa men inte kan. Någon som känner igen det?

Spännande med så många ruvare i tråden nu :)

• g l i m r a

Ja kände inget av sprutorna heller förrän äp typ men sen efter va ja som en spärrballong en vecka efter. Hade ganska ont måste ja säga. Nu väntar ja o väntar, gillar det inte. Har molvärk till o från hela tiden o känner inget annorlunda mot en vanlig månad innan mens förutom ömma bröst men det är biverkning av vaggisarna:(

• g l i m r a

Jag har för övrigt td på mån tror ni man kan testa på lör o de visar rätt? Vill inte testa en jobbdag..

Svar på tråden rmc linköping - ivf