• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Englali

Lindy01: Tack och grattis till äp-datum, hoppas vi på många fina ägg! Anlijoos:Skönt att du kommit igång med sprutorna, ännu ett steg närmare målet. Efter att jag börjat spruta upplevde jag att tiden gick väldigt fort fram till äp, hoppas du får samma känsla Ruvardag 1 då idag, eller hur räknar man? Jag har forf. galet ont sen äp...

• lindy01

tack snälla englali!
    ja anlijoos, det går fort när man börjar med sprutorna, tänk att du är på sista etappen, otroligt spännande!
    glad påska alla!!!

• anmaelli
    Englali skrev 2011-04-22 10:23:32 följande:
    Lindy01: Tack och grattis till äp-datum, hoppas vi på många fina ägg! Anlijoos:Skönt att du kommit igång med sprutorna, ännu ett steg närmare målet. Efter att jag börjat spruta upplevde jag att tiden gick väldigt fort fram till äp, hoppas du får samma känsla Ruvardag 1 då idag, eller hur räknar man? Jag har forf. galet ont sen äp...
    Grattis till alla fina ägg! Och att det blev så många, skönt att veta om det mot förmodan inte skulle lyckas denna gång. Jag tror också att det kommer gå fort nu :) tycker hela processen har gjort det nu när man väl fick sätta igång. Det var väntan innan som var värst.

Hoppas att du kryar på dig och slipper smärtan snart! Håll oss uppdaterade hur det går!
  • anmaelli
    lindy01 skrev 2011-04-22 13:22:02 följande:
    tack snälla englali!
    ja anlijoos, det går fort när man börjar med sprutorna, tänk att du är på sista etappen, otroligt spännande!
    glad påska alla!!!
    Ja, det är riktigt spännande... Sambon min är mer nervös för det här än jag. Det som oroar mig lite är att jag innerst inne tror att vi kommer lyckas, vet inte varför men jag är väl optimistiskt lagd helt enkelt, men besvikelsen kommer ju bli desto större om det inte blir så så försöker att tänka att det inte alls finns några garantier...inte alls ju. Men men :)

Lycka till på tisdag nu! Så spännande :) Det är ju VERKLIGEN snart!
  • lindy01

anlijoos- ja jag känner likadant, jag tror också på att lyckas, just för att jag alltid, när allt känns för bra för att vara sant brukar få någon motgång under tiden till mål, och nu har allt bara flytit på,allt har gått över förväntan och varit enkelt. det känns som detta var mitt rätta val och därför tar jag det med lugn. det är nog viktigt att ha en positiv inställning och se hela behandlingen som lösningen,snarare än ett nödvändigt ont...

men såklart, det finns en stor chans att det inte lyckas,men eftersom "felet" inte ligger hos mig och jag har haft framförhållning och tagit ledigt efterråt för att ta det lugnt osv. tycker jag att vi har alla förutsättningar. åh nu är det bara 2 dagar kvaaar!!!!!!

• FRU  LILA
    Erica b skrev 2011-04-19 11:31:43 följande:
    Äntligen mens! Snaaart frysförsök! Älstickor från den 2 maj! tjohej! fan så gött!
    Skönt och vara igång igen. Håller tummarna!!
  • Englali

Glimra: Hur har det gått?? Det kan ju kommalite blödningar under ruvartiden utan att det behöver vara negativt. Själv är jag på rd3 (tror jag, för et-dagen räknas väl som dag 0 ellerhur räknar man?!) Idag känns äntligen magen liiite bättre, den är dock fortf. svullen, känner mig uppblåst som en ballong!

• lindy01

nu är vi i l-köping! vi bor på hotell ekoxen, det var närmast sjukhuset,här kommer jag nu stanna i 7 dagar. hotellet är sisådär och inredningen sticker i en inredares ögon,men jaja, jag ska ju bara vila ändå...imorgon har vi ÄP! oj vad jag längtat efter att få skriva det där.
    lycka till allihopa!

• g l i m r a

Lycka till lindy01
    Ja tror jag är på rd7 idag försöker att inte tänka så mycket på det men molande mensvärk kommer och går och mina bröst är stenhårda, växer olika,haha och ömmar. Men har för mig att detta kan va biverkningar från vaggisar så försöker inte analysera för mycket. Ibland går det ibland inte.. Har testdag nästa måndag men har bestämt att om inte mensen kommer så ska ja testa lör eller sön ifall det är neg så vi får deppa en dag.. Den som lever får se hur det blir:)
    En fråga bara ni som är experter:) eftersom ja fick två ägg insatta, lek med tanken att ett fäster då måste ju det andra ut, blir det inte en blödning då?

Svar på tråden rmc linköping - ivf