• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • strössel

Glimra: Jag gjorde ivf med mitt ex på Carl von linne i Uppsala köpte 3-pack då ringde jag till den vanliga gynavdelningen och dom hjälpte mig med ultraljud och då betalade jag bara 300 kr per besök och sen fick jag frikort. Då gick jag till läkaren som hade gjort utredningen på oss.

• MiaMorot

Har RMC sagt något till er om vad man räknar som dag 1 i cykeln? är det från första dagen med bruna flytningar, eller första dagen det är mycket, eller första dagen då det är klarrött?

• g l i m r a

Körsbärspajen: CA vad är det? Är det Carlanderska? Jag skulle fylla i formulär så de skulle kontakta mig men verkar inte funka så ska ringa dom imorgon och se hur man går tillväga. Journalen får ja ju från RMC så ja ska väl inte behöva göra ny utredning eller?

• körsbärspajen
    g l i m r a skrev 2011-10-09 20:31:14 följande:
    Körsbärspajen: CA vad är det? Är det Carlanderska? Jag skulle fylla i formulär så de skulle kontakta mig men verkar inte funka så ska ringa dom imorgon och se hur man går tillväga. Journalen får ja ju från RMC så ja ska väl inte behöva göra ny utredning eller?
    Ja det är Carlanderska eller Fertilitetscentrum Ring dem så får du nog snabbare kontakt. De går igenom din journal och ser om något behöver kollas upp annars kan du nog komma igång ganska fort. Brukar vara högst 4 veckor tills man får en tid och sen får man ju starta direkt när det går
  • g l i m r a

Det låter bra:) ska bara skrapa ihop 60000 till ett trepack:(

• Jmelb
    MiaMorot skrev 2011-10-09 19:31:14 följande:
    Har RMC sagt något till er om vad man räknar som dag 1 i cykeln? är det från första dagen med bruna flytningar, eller första dagen det är mycket, eller första dagen då det är klarrött?

till mig har det sagt att cykeldag 1 är när mensen kommer, alltså klarrött, inte när det är bruna flytningar.. det räknas inte som mens..
  • Cathy
    MiaMorot skrev 2011-10-09 19:31:14 följande:
    Ja, som melb sa så är CD1 när det kommer klarrött.
  • Hjärtefröjd
    Cathy skrev 2011-10-14 15:18:51 följande:

Hjärtans fröjd; hur gick det med FET..? Kram

Det gick nog inte den här gången heller tyvärr... har testat minus och har BIM i morgon.
Svar på tråden rmc linköping - ivf