Hjärtefröjd skrev 2011-11-18 08:55:11 följande:
Cathy: Vi kommer hinna med innan jul, däremot är vi såklart oroliga över att vårt sista embryo i frysen inte ska överleva upptiningen. Men men, det är ju inget vi kan påverka alls...
Skönt att ni hinner med FET innan jul. Jag tror inte du behöver oroa dig över embryot, det har ju varit så fina och de andra har ju överlevt bra! Håller tummarna för att det är din tur nu!
Ylviz skrev 2011-11-18 09:58:36 följande:
På mig tog RMC först bara FSH och sen eftersom det var högt tog de även AMH som i sin tur var lågt. Hade ni jätteont efter ÄP? Hur länge satt det onda i? Jag gjorde ÄP igår och det gör ont idag, nästan värre än igår...
Första gången hade jag ont en vecka efter ÄP, kunde knappt gå, andra gången med lokalbedövning hade jag nästan inte alls ont, bara ÄP dagen.
Jmelb skrev 2011-11-18 09:59:24 följande:
VI hade direktkontakt med RMC och jag vill minnas att de tog ett FSH på mig på cykeldag 3 och 21. men jag kanske blandar ihop alla prover. Det var min privata klinik som nu hade kontaktat RMC som sa att de inte hade provsvar på dessa. Men vad säger AMH? ett värde på min äggreserv? Är det ett värde på hur mkt ägg jag har kvar?
Jag blev lite orolig nu inför detta provsvar...
På kliniken säger de att jag har pigga äggstockar utifrån VUL och båda min IVF har jag varit tvungen att ta låg dos (75 o 112,5 IU) och blivit lätt överstimulerad båda gångerna. De tycker att jag har PCOliknande äggstockar men har ägglossning varje månad.
vet inte om detta är bra eller dåligt?
AMH är ett värde på äggreserven. Den säger inget om äggkvaliteten. Jag har också lättstimulerade äggstockar (särskilt för min ålder) och tror (så här efteråt) att jag blev överstimulerad första gången. PCO kan betyda att äggen inte är av toppkvalitet men jag har en väninna som har PCO som blev gravid vid första ivf försöket. Så man vet aldrig..
Kram på er alla