• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Hjärtefröjd
    Lila skrev 2012-01-03 19:50:17 följande:

Tillbaka på familjeliv efter två misslyckade ivf. Känner igen några av erTungan ute
    Hjärtans Fröjd: Dig känner jag igen. Tråkigt att läsa att ni misslyckats igen. 

Var inne på RMC´s sida och ser att de öppnar 9 januari. Tänker inte hänga på låset men innan våren är det väl tänkt att höra oss för igen. Har ett embryo i frysen...rädd att det inte kommer överleva och då har vi inget...
    Hoppet finns till att vara ruvare till våren och det största feta plusset jag någonsin skådat...japp 2012 målet  
    Vill NU men ändå inte. Rädd för att misslyckas igen. 

Jodå, vi är kvar här... tyvärr.

Men vi kommer att hänga på låset nästa vecka. Om inte mensen envisas med att komma innan dess vill säga.   

• Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2011-12-13 17:20:21 följande:
    Vi har gjort fyra återföringar, varav tre FET...
    Hej Hjärtans Fröjd! Tråkigt att inget av embryot har velat fästa. Vad har RMC sagt om det? Så länge man inte gör PGD kan man förstås inte veta hur fint embryot är men det känns ju konstigt att du inte plussat på nån av det där 4 (för du har plussat tidigare). Låter som om immunologin har nåt med saken har göra, har du funderat på prednisolon..? Såg din fråga om kort/lång metod - du fick jättebra resultat med kort så jag förstår inte varför RMC föreslår lång. Deras okunnighet om immunologiska problem förmodligen..
    Stor kram, lycka till med nästa försök  {#emotions_dlg.flower}
  • Hjärtefröjd
    Cathy skrev 2012-01-06 15:16:48 följande:
    Hej Hjärtans Fröjd! Tråkigt att inget av embryot har velat fästa. Vad har RMC sagt om det? Så länge man inte gör PGD kan man förstås inte veta hur fint embryot är men det känns ju konstigt att du inte plussat på nån av det där 4 (för du har plussat tidigare). Låter som om immunologin har nåt med saken har göra, har du funderat på prednisolon..? Såg din fråga om kort/lång metod - du fick jättebra resultat med kort så jag förstår inte varför RMC föreslår lång. Deras okunnighet om immunologiska problem förmodligen..
    Stor kram, lycka till med nästa försök  {#emotions_dlg.flower}
    RMC anser att vi "bara haft otur" eftersom inga av de fem embryon vi återfört har fäst. Tyvärr köper jag inte riktigt den enkla förklaringen.

Jag kommer förhoppningsvis få köra korta metoden igen, efter lite övertalning. Tyvärr verkar de ovilliga att skriva ut prednisolon på RMC, men jag ska ta upp det igen när jag pratar med de på måndag.
  • Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2012-01-06 19:15:57 följande:
    RMC anser att vi "bara haft otur" eftersom inga av de fem embryon vi återfört har fäst. Tyvärr köper jag inte riktigt den enkla förklaringen.

Jag kommer förhoppningsvis få köra korta metoden igen, efter lite övertalning. Tyvärr verkar de ovilliga att skriva ut prednisolon på RMC, men jag ska ta upp det igen när jag pratar med de på måndag.
    Tyvärr är jag inte alls förvånad över att de säger så..De har nog ingen kunskap om immunologi. Stå på dig, de kommer nog att låta dig köra kort igen. Dessutom har du bevis på att du får bra embryon med det protokollet (varför skulle de annars ha fryst så många?). Har du köpt Dr Beers bok 'Is your body baby friendly'?  kram  
  • LillaRäven

Hej! 
    Är det nån som har en aning om varför läkaren har skrivit ut Gonal-f i så många olika doser? De tittade väldigt konstigt på mig när jag var inne på apoteket. Och undrade om jag verkligen skulle ha alla.

• Hjärtefröjd

Vilken dag brukar man börja spruta Gonal-F när man kör korta protokollet på RMC?

Tror jag började på dag tre förra gången, men jag minns inte säkert.

• Hjärtefröjd

En fråga till, fick ni prata med någon läkare inför er andra IVF-Behandling?

Som det är nu har jag bara pratat med en sköterska på telefon och hon hade ingen direkt koll på vår nästa behandling.

• Cathy

Hjärtans fröjd; man får prata med en läkare mellan försöken men man får nog be om det själv..

• Hjärtefröjd
    Cathy skrev 2012-01-08 18:10:12 följande:

Hjärtans fröjd; man får prata med en läkare mellan försöken men man får nog be om det själv..

Konstigt att man inte får göra det automatiskt... men men, inte så förvånade.

Kommer du ihåg vilken dag du började spruta vid korta protokollet? För visst har du kört korta? 
Svar på tråden rmc linköping - ivf