• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2012-01-08 18:47:29 följande:
    Konstigt att man inte får göra det automatiskt... men men, inte så förvånade.

Kommer du ihåg vilken dag du började spruta vid korta protokollet? För visst har du kört korta? 

Det är väl enklast för dem att inte ta ngn avstämning..Jag började CD 3.

• Hjärtefröjd

Pratade med RMC nyss och tydligen har läkaren skrivit att jag ska starta med korta metoden (Gonal-F) på dag 5.

Någon som startat så sent? Förra gången startade jag på dag 3...

• Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2012-01-09 09:37:55 följande:
    Pratade med RMC nyss och tydligen har läkaren skrivit att jag ska starta med korta metoden (Gonal-F) på dag 5.

Någon som startat så sent? Förra gången startade jag på dag 3...
    Nej, det där måste vara nåt fel..Man startar nog aldrig så sent, inte på nån klinik. Kolla med dem igen!
  • Hjärtefröjd
    Cathy skrev 2012-01-09 13:13:00 följande:
    Nej, det där måste vara nåt fel..Man startar nog aldrig så sent, inte på nån klinik. Kolla med dem igen!
    Ja, jag bad sköterskan kolla upp det och återkomma...

När jag Googlar på det hittar jag i och för sig en del trådar från 2008-2009 där folk har startat på dag 5, men jag tycker ändå det verkar sent.
  • Hjärtefröjd
    Hjärtefröjd skrev 2012-01-09 13:29:10 följande:
    Ja, jag bad sköterskan kolla upp det och återkomma...

När jag Googlar på det hittar jag i och för sig en del trådar från 2008-2009 där folk har startat på dag 5, men jag tycker ändå det verkar sent.
    Nu har jag pratat med sköterskan på RMC och hon vidhöll att Barbara vill starta min behandling på dag 5, men hon kunde inte svara på varför.

Men men, vi kör väl på det då... i annat fall måste vi vänta en månad på telefontid med läkaren. Och sen en månad till på att köra igång.
  • BlirSnart85
    Hjärtefröjd skrev 2012-01-09 15:07:40 följande:
    Nu har jag pratat med sköterskan på RMC och hon vidhöll att Barbara vill starta min behandling på dag 5, men hon kunde inte svara på varför.

Men men, vi kör väl på det då... i annat fall måste vi vänta en månad på telefontid med läkaren. Och sen en månad till på att köra igång.
    Ungefär när börjar du?:)
    Det blir snart, vi vet bara inte när..
  • Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2012-01-09 15:07:40 följande:

De borde väl veta vad de gör men låter märkligt i alla fall..För man börjar ju tidigt för att kunna rekrytera fler folliklar än vanligt och för att de ska bli jämnstora. Lycka till iaf! kram {#emotions_dlg.flower}  
  • Lila

Det Cathy skriver om att träffa läkare stämmer nog, får be om det i så fall. Vårt andra försök var det telefonkontakt, recept över telefon tills första besöket för kontroll.

• Lila

Hjärtans fröjd: Har du pratat med RMC nu denna vecka då du fått startbesked? Sa de något om det är fullt upp eller om det går att starta mest när det passar en menscykel? Jag är i valet och kvalet när jag ska höra av mig till dem för start. Jag vill nu men ändå inte då vi bara har ett i frysen. Är rädd att det inte klarar upptining. Min man tycker det är upp till mig då det påverkar mig mest och sen om det skulle bli aktuellt med helt ny IVF-behandling.

Svar på tråden rmc linköping - ivf