• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • körsbärspajen
    BlirSnart85 skrev 2012-01-10 15:50:26 följande:
    Lycka till!:)

Jag har tid för VUL 17:e, hoppas allt är okej då så att jag får börja spruta:)

Visst säger dom att det är ungefär 40% att lyckas vid varje försök? Tycker bara att jag hör om dom som inte lyckats..
    ca 40 % som plussar sen försvinner några procent som får missfall så runt 33 % som föder ett levande barn
  • BlirSnart85
    körsbärspajen skrev 2012-01-10 15:53:49 följande:
    ca 40 % som plussar sen försvinner några procent som får missfall så runt 33 % som föder ett levande barn
    Just det, precis som vid en "vanlig" graviditet om man kan säga så..

Det här blir spännande!
    Det blir snart, vi vet bara inte när..
  • Hjärtefröjd

Var på VUL i morse på sprutdag 6 och hade en äggblåsa på 17 mm (alltså, alldeles för stor för dag 6) och några enstaka under och kring 10 mm. Till och med läkaren sa att resultatet var dåligt. Så nu känns allt skit!

Förra gången hade jag runt 12-15 jämnstora (11-12 mm) på dag 6.

• Emsie83

Hej!
    Jag följer tråden men skriver sällan

Vad tråkigt hjärtans fröjd. Hur kommer de att gå vidare?

Det är samma här- att det känns sådär.

Var på första vul och blodprov sedan jag börjat spraya.
    Tydligen har sprayen inte gjort vad den ska, eller rättare sagt min kropp måste motverkat den eller något.
    Jag har början till ägglossning och har sprayat från 1 jan.  Har känt på mig att det inte stod rätt till då jag haft känslan som jag brukar få vid ägglossning, men eftersom det är min första ivf så vet jag ju inte hur kroppen brukar reagera.

Så nu ska jag spraya en vecka extra och öka till att spraya 4 ggr/dag.
    Hur vanligt är det?
    Någon som även fått en cysta på äggstocken då ni sprayat? Kunde se en cysta vid vul idag.

It only takes one!
  • Hjärtefröjd
    Emsie83 skrev 2012-01-17 12:31:37 följande:
    Vad tråkigt hjärtans fröjd. Hur kommer de att gå vidare?
    RMC tyckte inte att det var något problem (?) att jag knappt hade några äggblåsor, så jag ska fortsätta spruta med samma dos (Gonal-F 150ie).

Märkligt tycker jag, men men... det är ju de som bestämmer.

Hoppas det går vägen för oss båda!
  • körsbärspajen
    Hjärtefröjd skrev 2012-01-17 10:22:05 följande:

Var på VUL i morse på sprutdag 6 och hade en äggblåsa på 17 mm (alltså, alldeles för stor för dag 6) och några enstaka under och kring 10 mm. Till och med läkaren sa att resultatet var dåligt. Så nu känns allt skit!

Förra gången hade jag runt 12-15 jämnstora (11-12 mm) på dag 6.

Att du har en stor nu beror nog på att du startade så sent med sprutorna! Men de andra kommer nog växa och vara jämnstora!! Det är ju inte antalet som räknas utan kvalité
  • Hjärtefröjd

Jo det är ju så, men det är därför det känns dumt att börja spruta så sent. Nåja, det är bara att hoppas på det bästa.

• Lila

Hjärtans fröjd och emmwis: Lycka till båda! Har skrivit till dig, Hjärtans Fröjd i en annan tråd med. Hoppas som sagt på det bästa. 

• Hjärtefröjd

Var på andra VUL:et idag och det var bara tre (ev fyra) äggblåsor som vuxit. Så ledsen och besviken...

Gör man ens ÄP med så få äggblåsor?

Svar på tråden rmc linköping - ivf