• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • ljusgläntan3030

Hjärtans - de borde du ju få göra. Jag hörde om en tjej som blev stimulerad för inseminering men hon fick flera ägg och de gick över till att göra ivf då istället. Ni kanske får välja hur ni vill göra...

• Hjärtefröjd
    ljusgläntan3030 skrev 2012-01-20 13:42:31 följande:
    Hjärtans - de borde du ju få göra. Jag hörde om en tjej som blev stimulerad för inseminering men hon fick flera ägg och de gick över till att göra ivf då istället. Ni kanske får välja hur ni vill göra...
    Nu har jag pratat med RMC och de hade tydligen "ordinerat lite knasigt", så nu ska jag öka dosen i två dagar. Sen är det bara att hoppas på det bästa inför ÄP på tisdag...
  • Katinka01
    Emsie83 skrev 2012-01-17 12:31:37 följande:
    Hej!
    Jag följer tråden men skriver sällan

Vad tråkigt hjärtans fröjd. Hur kommer de att gå vidare?

Det är samma här- att det känns sådär.

Var på första vul och blodprov sedan jag börjat spraya.
    Tydligen har sprayen inte gjort vad den ska, eller rättare sagt min kropp måste motverkat den eller något.
    Jag har början till ägglossning och har sprayat från 1 jan.  Har känt på mig att det inte stod rätt till då jag haft känslan som jag brukar få vid ägglossning, men eftersom det är min första ivf så vet jag ju inte hur kroppen brukar reagera.

Så nu ska jag spraya en vecka extra och öka till att spraya 4 ggr/dag.
    Hur vanligt är det?
    Någon som även fått en cysta på äggstocken då ni sprayat? Kunde se en cysta vid vul idag.
    Hej!

Jag hade samma problem som du vid vår första IVF. Jag sprayade tre ggr per dag i tre veckor men var ändå inte nedreglerad. Fick precis som du öka dosen till fyra ggr per dag under en vecka, men blev ändå inte nedreglerad. Då fick jag äta en medicin - primolut nor tror jag den hette - i tio dagar för att framkalla ny blödning samtidigt som jag fortsatte att spraya 4 ggr per dag. Efter det blev jag i alla fall nedreglerad och fick börja med sprutorna på spraydag 51... 

Vet inte hur vanligt det är att det nedregleringen krånglar och det känns tungt när det gör det eftersom det känns som att det är det som ska vara den lätta biten. För oss gick det i alla fall bra till slut och de fick ut 13 ägg vid ÄP. Tyvärr blev det ingen graviditet, men vårt andra IVF nu i höst ser ut att lyckas och nu är jag i vecka 16! 

• Emsie83
    Katinka01 skrev 2012-01-21 15:25:27 följande:
    Hej!

Jag hade samma problem som du vid vår första IVF. Jag sprayade tre ggr per dag i tre veckor men var ändå inte nedreglerad. Fick precis som du öka dosen till fyra ggr per dag under en vecka, men blev ändå inte nedreglerad. Då fick jag äta en medicin - primolut nor tror jag den hette - i tio dagar för att framkalla ny blödning samtidigt som jag fortsatte att spraya 4 ggr per dag. Efter det blev jag i alla fall nedreglerad och fick börja med sprutorna på spraydag 51... 

Vet inte hur vanligt det är att det nedregleringen krånglar och det känns tungt när det gör det eftersom det känns som att det är det som ska vara den lätta biten. För oss gick det i alla fall bra till slut och de fick ut 13 ägg vid ÄP. Tyvärr blev det ingen graviditet, men vårt andra IVF nu i höst ser ut att lyckas och nu är jag i vecka 16! 

Tack för din berättelse, då är jag inte ensam iaf.

En solskenshistoria till slut alltså :) vad kul! grattis och hoppas det går vägen!

Ja visst är det jobbigt att det inte funkar,, det verkar ju funka för alla andra? Så känns det ju iaf.
    Ska tillbaka för Vul och blodprov imorgon så då får vi veta om jag kan börja med sprutorna snart eller om det blir ytterligare medicinering.

Oj, dag 51 alltså..?
    It only takes one!
  • Hjärtefröjd

I fredags på VUL såg läkaren 2-3 äggblåsor i okej storlek. Idag plockades 17 ägg.

Jag fattar ingenting, men gissar på att en hel del är små och omogna. Men ändå... 17 är ganska många fler än 2-3.

• Ljusgläntan

Hjärte - oj vad många, hoppas nåt tar sig och att det går bra nudå!!
    Blir det ET på torsdag eller? Hur många dagar fick du spruta?

• Katinka01

Emsie 83: Hur har det gått med din nedreglering? Bra hoppas jag! Vet inte hur vanligt det är att nedregleringen krånglar, men ibland är det skönt att veta att man inte är ensam i alla fall. När vi skulle göra vårt andra försök blev jag erbjuden korta protokollet istället för då slipper man ju sprayen. Det kan ju vara ett alternativ för dig också om det inte löser sig. Nu slutade det med att vi gjorde långa protokollet igen i alla fall eftersom Rmc hade så fullbokat att vi skulle få vänta flera månader på att få starta korta protokollet. Andra gången gick nedregleringen utan problem (men jag sprayade 4 ggr per dag från början), så det verkar kunna variera från gång till gång om nedregleringen går problemfritt elller inte. Lycka till!

Svar på tråden rmc linköping - ivf