Emsie83 skrev 2012-01-17 12:31:37 följande:
Hej!
Jag följer tråden men skriver sällan
Vad tråkigt hjärtans fröjd. Hur kommer de att gå vidare?
Det är samma här- att det känns sådär.
Var på första vul och blodprov sedan jag börjat spraya.
Tydligen har sprayen inte gjort vad den ska, eller rättare sagt min kropp måste motverkat den eller något.
Jag har början till ägglossning och har sprayat från 1 jan. Har känt på mig att det inte stod rätt till då jag haft känslan som jag brukar få vid ägglossning, men eftersom det är min första ivf så vet jag ju inte hur kroppen brukar reagera.
Så nu ska jag spraya en vecka extra och öka till att spraya 4 ggr/dag.
Hur vanligt är det?
Någon som även fått en cysta på äggstocken då ni sprayat? Kunde se en cysta vid vul idag.
Hej!
Jag hade samma problem som du vid vår första IVF. Jag sprayade tre ggr per dag i tre veckor men var ändå inte nedreglerad. Fick precis som du öka dosen till fyra ggr per dag under en vecka, men blev ändå inte nedreglerad. Då fick jag äta en medicin - primolut nor tror jag den hette - i tio dagar för att framkalla ny blödning samtidigt som jag fortsatte att spraya 4 ggr per dag. Efter det blev jag i alla fall nedreglerad och fick börja med sprutorna på spraydag 51...
Vet inte hur vanligt det är att det nedregleringen krånglar och det känns tungt när det gör det eftersom det känns som att det är det som ska vara den lätta biten. För oss gick det i alla fall bra till slut och de fick ut 13 ägg vid ÄP. Tyvärr blev det ingen graviditet, men vårt andra IVF nu i höst ser ut att lyckas och nu är jag i vecka 16!