• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Emsie83
    Katinka01 skrev 2012-01-25 19:35:18 följande:
    Emsie 83: Hur har det gått med din nedreglering? Bra hoppas jag! Vet inte hur vanligt det är att nedregleringen krånglar, men ibland är det skönt att veta att man inte är ensam i alla fall. När vi skulle göra vårt andra försök blev jag erbjuden korta protokollet istället för då slipper man ju sprayen. Det kan ju vara ett alternativ för dig också om det inte löser sig. Nu slutade det med att vi gjorde långa protokollet igen i alla fall eftersom Rmc hade så fullbokat att vi skulle få vänta flera månader på att få starta korta protokollet. Andra gången gick nedregleringen utan problem (men jag sprayade 4 ggr per dag från början), så det verkar kunna variera från gång till gång om nedregleringen går problemfritt elller inte. Lycka till!

Hej!

Jag var på kontroll igår och tyvärr har jag , efter att ha sprayat i 24 dagar, inte blivit nedreglerad än. Nu ska jag äta ytterligare medicin i 10 dagar för att få en blödning. Efter det hoppas jag vara nedreglerad så jag kan börja spruta.

Känns lite surt men bara att gilla läget. Frågade om det är vanligt men det är det inte, du har bara haft otur fick jag till svar.

Är det så du fick göra katinka?

Härligt hjärtefröjd! Hoppas det går vägen nu!
    It only takes one!
  • Hjärtefröjd

Idag hade 10 ägg blivit befruktade, så nu håller vi tummarna för att något eller några kan återföras imorgon.

• Jmelb

Hjärtefröjd: vad roligt att så många blivit befruktade. Lycka till i morgon. Kram

• Katinka01
    Emsie83 skrev 2012-01-25 21:36:48 följande:
    Hej!
    Jag var på kontroll igår och tyvärr har jag , efter att ha sprayat i 24 dagar, inte blivit nedreglerad än. Nu ska jag äta ytterligare medicin i 10 dagar för att få en blödning. Efter det hoppas jag vara nedreglerad så jag kan börja spruta.
    Känns lite surt men bara att gilla läget. Frågade om det är vanligt men det är det inte, du har bara haft otur fick jag till svar.

Är det så du fick göra katinka?

Härligt hjärtefröjd! Hoppas det går vägen nu!
    Ja, det var så jag fick göra också. Det är surt eftersom det känns som tiden bara går och man vill så gärna komma vidare och börja med sprutorna, men jag blev i alla fall nedreglerad efter den där 10-dagarskuren med primolut-nor. Hoppas detsamma för dig!

En liten tröst kan vara det jag läste någonstans, att den som är svårnedreglerad ofta är lättstimulerad - vi får hålla tummarna för att det stämmer på dig!
  • Hjärtefröjd

Vi får tillbaka två idag, men tyvärr inte av särskilt bra kvalitet. Och inga gick att frysa... så det känns bara helt hopplöst just nu.

• Jmelb
    hjärtefröjd: jag förstår att du tycker det känns hopplöst, men jag vet många vänners bebisar som kommit till världen även om kvaliten har sett helt galen ut.. det var så många så jag började nästan tro att det var dålig kvalite på äggen man skulle ha för att få en bebis.

Du har säkert nämnt det tidigare, men var detta er 1:a eller 2:a IVF? Om det var den andra, blev resultatet densamma förra gången?
  • Hjärtefröjd

Det var vår andra IVF och resultatet blev rejält sämre än förra gången då vi fick ett toppembryo återfört och fyra till frysen (som alla klarade upptining).

Om vi räknar med idag har vi gjort två ET och tre FET (en med två embryon).

• Jmelb
    Hjärtefröjd skrev 2012-01-26 16:23:12 följande:
    Det var vår andra IVF och resultatet blev rejält sämre än förra gången då vi fick ett toppembryo återfört och fyra till frysen (som alla klarade upptining).

Om vi räknar med idag har vi gjort två ET och tre FET (en med två embryon).

Jag förstår, det är många gånger och många besvikelser påvägen.. Men bara för att försöka få dig bli "lite" gladar så skämt o sido så har du nu haft 5 toppembryon och ingen tagit sig, så om man ser det utifrån vad jag skrev ovan, så är det säkert så att det är ER tur nu och det behövdes inget toppembryo.
    Ge inte upp hoppet ännu..
    stor kram

• Hjärtefröjd

Nej då, vi ger inte upp'

Men om det inte lyckas den här gången lämnar vi nog RMC (trots att vi har ett försök kvar) och söker oss privat i Sthlm istället.

• FineS

Hej tjejer!

Vi ska åka ner till Linköping i morgon och göra äggplock, jag undrar hur trafiken är på morgonen där nere? Vi ska vara där vid 07.30...så undrar hur det ser ut vid ungefär 7-tiden?

Svar på tråden rmc linköping - ivf