• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • FineS

Har du hunnit börja? Eller är du kanske redan ruvare? 
    Längtar tills sprutstart, men samtidigt känns det rätt skönt att vara medicinfri;)

Hur har du svarat på långa metoden tidigare? Jag har inte fått jätte många ägg vid långa och undrar lite hur det kommer gå med korta. Men å andra sidan så är det ju kvalitén som räknas.  

• Fru Lila

Varit med i denna tråd i omgångar. Körde våra två ivf-försök 2010 och 2011. Kan inte säga att det gick så vidare och det var tufft kroppsligt båda gångerna. Men efter mycket dividerande ska vi vid denna mens i början av februari ringa RMC för vår lilla frysis, ända och sista som vi fick vid sista ivf'n. Motte den överleva.
    Följer gärna med och följer er som kör ivf eller fet!

• Longing4u

FineS - tog precis spruta nummer 2. Gillar inte dom här sprutorna lika mycket, men men.

Första omgången blev det 21 ägg, inget befruktat.
    Andra omgången fick vi 7 ägg, alla frystes ner obefruktade och tinades upp 2månader senare. 3 klarade upptiningen och ett av dem fortsatte dela sig efter befruktning.

Första gången hade jag rätt ont i huvudet och kände mig uppsvullen. Andra omgången kände jag absolut ingenting.
    Skönt att slippa nässprayen nu iaf, tycker jag!

Hur har det gått för dig tidigare?

• Longing4u
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-29 20:30:56 följande:
    Grattis till plus strumpa!

Hur länge fick ni förresten vänta på kallelse till första besöket?
    när vi skulle börja så fick vi vänta tre månader från telefonkontakt till 1:a mötet. iofs var en av de tre månaderna juli, då de har stängt. 
    Så 1:a mötet i september och första sprayen blev i april.. 
  • semlorna
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-29 20:30:56 följande:
    Grattis till plus strumpa!

Hur länge fick ni förresten vänta på kallelse till första besöket?
    Två månader lite drygt.
  • semlorna
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-31 16:02:17 följande:
    Åh shit det är ju jättelänge.. Min gyn sa att jag skulle få nån slags förtur, undrar vad som menas med det... :s

Länge? Jag tyckte det gick fort :)
  • FineS
    Fru Lila skrev 2013-01-29 19:35:55 följande:
    Varit med i denna tråd i omgångar. Körde våra två ivf-försök 2010 och 2011. Kan inte säga att det gick så vidare och det var tufft kroppsligt båda gångerna. Men efter mycket dividerande ska vi vid denna mens i början av februari ringa RMC för vår lilla frysis, ända och sista som vi fick vid sista ivf'n. Motte den överleva.
    Följer gärna med och följer er som kör ivf eller fet!
    Vad tråkigt att det inte gick! Håller tummarna nu för att den sista ska klara sig!! Kör ni ostimulerat FET då eller?
    Longing4u skrev 2013-01-29 20:12:09 följande:
    FineS - tog precis spruta nummer 2. Gillar inte dom här sprutorna lika mycket, men men.

Första omgången blev det 21 ägg, inget befruktat.
    Andra omgången fick vi 7 ägg, alla frystes ner obefruktade och tinades upp 2månader senare. 3 klarade upptiningen och ett av dem fortsatte dela sig efter befruktning.

Första gången hade jag rätt ont i huvudet och kände mig uppsvullen. Andra omgången kände jag absolut ingenting.
    Skönt att slippa nässprayen nu iaf, tycker jag!

Hur har det gått för dig tidigare?

Jag tycker också att det varit så olika hur man har mått under långa protokollet. Första gången mådde jag rätt bra, fick lite lågt blodtryck ibland så att jag fick hålla huvudet neråt, fick då ut 7 stycken tror jag, två tillbaka till mig och ingen till frysen. Andra gången mådde jag skit, men fick lite bättre resultat 9 ägg av 9 blåsor, ett tillbaka till mig och två till frysen. Som du säger, himla gött att släppa sprayen!! 

Vet du vad ditt AMH-värde ligger på? 
Svar på tråden rmc linköping - ivf