• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Fru Lila

Jag hoppas på ostimulerat. Både för att medicinerna vid båda ivf'erna gjort att jag mått dåligt, men även att jag har regelbunden mens och ägglossning. Får se vad RMC tycker med;)

• Longing4u

FineS - jag vet inte mitt amh. Tror aldrig dom sagt någon siffra till mig, de har bara sagt att allt ser bra ut :S
    Ska fråga nästa gång jag är där.. Vilket är om några dagar!
    Det finger iaf mycket bättre med menopuren nu.. Har väl vant mig lite. Började även med orgalutran idag. Så nu blir det två stick varje kväll.

• FineS
    Fru Lila skrev 2013-02-01 19:49:15 följande:
    Jag hoppas på ostimulerat. Både för att medicinerna vid båda ivf'erna gjort att jag mått dåligt, men även att jag har regelbunden mens och ägglossning. Får se vad RMC tycker med;)
    Jag tror också både kropp och psyke mår bättre av ostimulerat. Och om man har regelbunden mens och ägglossning så är det ju inget snack om saken;)
    Longing4u skrev 2013-02-01 22:14:09 följande:
    FineS - jag vet inte mitt amh. Tror aldrig dom sagt någon siffra till mig, de har bara sagt att allt ser bra ut :S
    Ska fråga nästa gång jag är där.. Vilket är om några dagar!
    Det finger iaf mycket bättre med menopuren nu.. Har väl vant mig lite. Började även med orgalutran idag. Så nu blir det två stick varje kväll.
    Okej, jag var bara lite nyfiken. Mitt är inte så jätte högt och undrar om det är orsaken till att jag inte producerar fram en hel hög med ägg som vissa andra gör. 
    Har du hunnit med några vul? Vilken sprutdag gör man det första vid korta? Har inte fått någon information om det än.

• Longing4u
    FineS skrev 2013-02-01 22:49:51 följande:
    Okej, jag var bara lite nyfiken. Mitt är inte så jätte högt och undrar om det är orsaken till att jag inte producerar fram en hel hög med ägg som vissa andra gör. 
    Har du hunnit med några vul? Vilken sprutdag gör man det första vid korta? Har inte fått någon information om det än.

Jag ska på mitt första vul på måndag.. Första sprutan var ju i måndags så en vecka. 
    Bara hoppas det ser bra ut :S 
  • FineS
    Longing4u skrev 2013-02-02 20:00:20 följande:
    Jag ska på mitt första vul på måndag.. Första sprutan var ju i måndags så en vecka. 
    Bara hoppas det ser bra ut :S 
    Okej, men da vet jag lite hur jag kan planera veckan där kring sprutstart:)

Håller tummarna för dig på måndag och att du snart får göra äggplock. Är ni från Linköping? 
  • mysan83

Jag gjorde mitt första VUL i tisdags, började spruta torsdagen innan. Så det är runt en vecka efter sprutstart. Andra VUL nu på tis.

• FineS
    mysan83 skrev 2013-02-03 02:21:21 följande:
    Jag gjorde mitt första VUL i tisdags, började spruta torsdagen innan. Så det är runt en vecka efter sprutstart. Andra VUL nu på tis.
    du kör också korta metoden eller? Såg allting bra ut på vul?
  • mysan83
    FineS skrev 2013-02-03 09:31:01 följande:
    du kör också korta metoden eller? Såg allting bra ut på vul?
    Nä, jag kör långa. Tar suprecur samtidigt. Det såg bra ut, hade blåsor på 7-16mm. Förra försöket körde jag med puregon och sprutade i 3 veckor för att jag va så seg, hoppas det går bättre denna gång så jag får åka iväg till linköping i slutet av nästa vecka :)
Svar på tråden rmc linköping - ivf