• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Fru Lila

Mens idag så det blir samtal till RMC imorgon för att prata FET. Vill köra nu, ivrig, nervös, ledsen, förväntansfull....känslobana....
    Hoppas det går bra för er som ska på VUL i dagarna, och er som påbörjat behandling.

• FineS

Känner igen dina känslor, Fru Lila! Lycka till med telefonsamtalet i morgon, det kommer gå så bra så. Hoppas du får köra ostimulerat:) 

• Longing4u

FineS - allt såg bra ut för mig idag. Hade 14 blåsor, 7 på vardera sida. Ska tillbaka på vul på onsdag och förmodat äp blir på fredag!
    När var det ni skulle sätta igång?
    Vi är inte från Linköping men bor bara en halvtimma bort (norrköpings kommun) så det är smidigt!
    Vart kommer ni ifrån?

Lycka till imorn Fru Lila!

Hoppas allt går bra för dig Mysan83! Är det ditt 1:a försök?

• FineS

14 blåsor är ju rätt bra:) Ååå, nu har du inte långt kvar:) Känns allting bra? 
    Jag väntar min mens nästa onsdag..så ett litet tag kvar tills vi är igång. Men när jag tänker efter så kommer vi ju veta resultatet av behandlingen om typ en månad, och om man tänker så är det ju inte långt kvar;)

Norrköping är ju rätt nära, vi kör alltid ner och när vi kommit till norrköping så tycker vi att vi nästan är framme. Vi bor i Sthlm, inte så fruktansvärt långt det heller. Bara lite jobbigt att sitta i bilen ner vid återförande eftersom man aldrig vet om dom kommer ringa med tråkiga besked. So far har vi klarat oss! 

• strumpa

Har förlorat mina tvillingar ;(. På kub-ul visade det sig att hjärtana hade slutat slå i v12, jag var då i v13. Hemskt ;(. Allt såg så bra ut på ul i vecka 10, de små hjärtana pickade och de sprattlade. Opererades/skrapades i torsdags ;(. Det var två hemska dagar innan op att veta att man bar på döda foster i magen. Men nu är allt borta och vi försöker blicka framåt.
    Ska göra ett nytt FET när vi orkar, får och kan.

• Fru Lila

Longing4u: Hoppas veckan går bra och äp på fredag.

Strumpa: Så fruktansvärt grymt, så hemskt för er. Vad ska man säga....åh... Fick själv missfall 2009. Några år sedan nu men kommer ihåg det så väl hur smärtsamt det var usch. Kram!

Har ringt RMC och väntar samtal nu på morgonen.

• mysan83

Det är andra försöket för mig. Bor i Sthlm. Kanske ses på ÄP på fredag då :P

strumpa: usch, så hemskt :( Kram!

• Fru Lila

Mysan83: Då kanske fredag blir äggplockardagen i denna tråd.

Själv har jag pratat med RMC idag. Kan köra FET denna månad. Inte påläst om detta längre. Trodde FET skulle ingå i landstingsförsöken men icke. Blir att betala 9 000 själva. Det är ju värt det om vi lyckas men känns konstigt.....
    Blir nya blodprover och nya undersökningar. Ska fundera på allt till i morgon och rkngs tillbaka. Bara att jag är redo för allt?!

• Hjärtefröjd
    Fru Lila skrev 2013-02-05 10:06:30 följande:
    Mysan83: Då kanske fredag blir äggplockardagen i denna tråd.

Själv har jag pratat med RMC idag. Kan köra FET denna månad. Inte påläst om detta längre. Trodde FET skulle ingå i landstingsförsöken men icke. Blir att betala 9 000 själva. Det är ju värt det om vi lyckas men känns konstigt.....
    Blir nya blodprover och nya undersökningar. Ska fundera på allt till i morgon och rkngs tillbaka. Bara att jag är redo för allt?!
    Vi har aldrig betalat för FET och vi har gjort tre stycken. Vilket landsting tillhör du?
Svar på tråden rmc linköping - ivf