• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Fru Lila

Det hade jag också för mig men det sa hon inte idag.
    Min man känner sig så där över denna karusell just nu. Mycket privata andra saker och ville vänta. Jag förstår honom helt och vill att vi båda är redo så vi väntar till hösten. Ringde RMC igen. Tror väl jag är knäppð??? Men vill ha min man med på allt, att vi gör det tillsammans. Inte att jag drar med honom men oftast är väl vi kvinnor de drivande i allt detta.

• Lillflickan

I Östergötland får man två försök. Man börjar med ett fullt försök som räknas som nummer ett. Går man sedan till FET räknas det som nummer två. Får man inte till FET får man ett nytt fullt försök. I andra landsting är reglerna andra. Tex tror jag att i Stockholm får man tre fulla försök samt alla FET gratis. Så det är väldigt stora skillnader i landet.

• FineS
    strumpa skrev 2013-02-04 22:39:28 följande:
    Har förlorat mina tvillingar ;(. På kub-ul visade det sig att hjärtana hade slutat slå i v12, jag var då i v13. Hemskt ;(. Allt såg så bra ut på ul i vecka 10, de små hjärtana pickade och de sprattlade. Opererades/skrapades i torsdags ;(. Det var två hemska dagar innan op att veta att man bar på döda foster i magen. Men nu är allt borta och vi försöker blicka framåt.
    Ska göra ett nytt FET när vi orkar, får och kan.
    Fy vad hemskt strumpa!!! Livet är ibland riktigt orättvist!!:( Vila upp er nu, så hörs vi kanske här när det är dags igen.

• Cillah

Tittar in här! Jag är en 30 årig tjej som nyligen dragit igång med mitt första IVF-försök. Idag är jag inne på sprutdag 7 med Suprecur. Hittills känner jag inte av något utav det, skönt! Ska in på VUL 13 Februari för att se hur det står till. Ja en spännande resa detta, men även med en portion nervositet Flört

• FineS
    Cillah skrev 2013-02-05 19:24:41 följande:
    Tittar in här! Jag är en 30 årig tjej som nyligen dragit igång med mitt första IVF-försök. Idag är jag inne på sprutdag 7 med Suprecur. Hittills känner jag inte av något utav det, skönt! Ska in på VUL 13 Februari för att se hur det står till. Ja en spännande resa detta, men även med en portion nervositet Flört
    Hej Cillah, vad skönt att du inte märker av sprayn:) Kommer du fortsätta med gonal-f? Får man fråga varför ni får göra IVF? Lycka till nu:)
  • Cillah
    FineS skrev 2013-02-05 19:41:24 följande:
    Hej Cillah, vad skönt att du inte märker av sprayn:) Kommer du fortsätta med gonal-f? Får man fråga varför ni får göra IVF? Lycka till nu:)
    Ja jag kommer fortsätta med Gonal-f. Jag har stopp i äggledarna, och nu för tiden opererar de helst inte det så det fick bli IVF för oss efter att ha försökt i två år. Varför gör du IVF? Och vart i processen är du?
  • FineS
    Cillah skrev 2013-02-05 19:50:48 följande:
    Ja jag kommer fortsätta med Gonal-f. Jag har stopp i äggledarna, och nu för tiden opererar de helst inte det så det fick bli IVF för oss efter att ha försökt i två år. Varför gör du IVF? Och vart i processen är du?
    Ja, med stopp i ägglederna kan det bli rätt svårt att få till det..hoppas ni får den hjälp som behövs nu då. 
    Vi är oförklarlig barnlös, inga fel hittas. Nu kör vi snart igång med nytt färsk försök, 4 misslyckade insättningar med 5 embryon, så nu hoppas vi det är våran tur snart.  
  • Cillah
    FineS skrev 2013-02-05 20:08:31 följande:
    Ja, med stopp i ägglederna kan det bli rätt svårt att få till det..hoppas ni får den hjälp som behövs nu då. 
    Vi är oförklarlig barnlös, inga fel hittas. Nu kör vi snart igång med nytt färsk försök, 4 misslyckade insättningar med 5 embryon, så nu hoppas vi det är våran tur snart.  

Jag håller tummar och tår för er!! Bor ni i närheten av Linköping?
  • strumpa

Cillah, jag har också stopp i äggledarna. Vad jag har förstått är det ett "bra" fel om allt annat funkar. Vi lyckades på vårt första IVF-försök som resulterade i en liten som :). Nu är vi igång med FET-försök men har precis fått ma. När vi är redo så försöker vi igen.
    Hoppas det går bra för er ❤

Svar på tråden rmc linköping - ivf