• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Longing4u
    FineS skrev 2013-02-04 22:17:00 följande:
    14 blåsor är ju rätt bra:) Ååå, nu har du inte långt kvar:) Känns allting bra? 
    Jag väntar min mens nästa onsdag..så ett litet tag kvar tills vi är igång. Men när jag tänker efter så kommer vi ju veta resultatet av behandlingen om typ en månad, och om man tänker så är det ju inte långt kvar;)

Norrköping är ju rätt nära, vi kör alltid ner och när vi kommit till norrköping så tycker vi att vi nästan är framme. Vi bor i Sthlm, inte så fruktansvärt långt det heller. Bara lite jobbigt att sitta i bilen ner vid återförande eftersom man aldrig vet om dom kommer ringa med tråkiga besked. So far har vi klarat oss!  
    Nää, Sthlm är ju inte så långt bort.. Smidig väg, om än lite tråkig =) 
    Ni får väl ta blodprover och göra vul där uppe ändå va? 

Allting känns bra här.. ÄP blir på måndag ist för fredag, de ville vänta lite! Lika bra det antar jag så att fler hinner växa till sig! Jag är nöjd iaf
    strumpa skrev 2013-02-04 22:39:28 följande:
    Har förlorat mina tvillingar ;(. På kub-ul visade det sig att hjärtana hade slutat slå i v12, jag var då i v13. Hemskt ;(. Allt såg så bra ut på ul i vecka 10, de små hjärtana pickade och de sprattlade. Opererades/skrapades i torsdags ;(. Det var två hemska dagar innan op att veta att man bar på döda foster i magen. Men nu är allt borta och vi försöker blicka framåt.
    Ska göra ett nytt FET när vi orkar, får och kan.
    Men strumpa.. Fy F*****n vad hemskt. Vet inte vad jag ska skriva men ALL styrka tiller <3
  • Longing4u
    Cillah skrev 2013-02-05 19:24:41 följande:
    Tittar in här! Jag är en 30 årig tjej som nyligen dragit igång med mitt första IVF-försök. Idag är jag inne på sprutdag 7 med Suprecur. Hittills känner jag inte av något utav det, skönt! Ska in på VUL 13 Februari för att se hur det står till. Ja en spännande resa detta, men även med en portion nervositet Flört
    Hej och välkommen Cillah! Du försvann från mitt förra inlägg! Hoppas det går bra för dig med sprayandet! 
    Minns att jag fick världens huvudvärk första omgången jag använde suprecur..Hoppas du slipper det!
  • FineS
    Cillah skrev 2013-02-05 20:35:48 följande:

Jag håller tummar och tår för er!! Bor ni i närheten av Linköping?
    Tack det samma:) Nej, vi bor i Stockholm. Det var så himla lång kö så vi åberopade vårdgarantin. Bor ni i Linköping?
    Longing4u skrev 2013-02-06 13:46:09 följande:
    Nää, Sthlm är ju inte så långt bort.. Smidig väg, om än lite tråkig =) 
    Ni får väl ta blodprover och göra vul där uppe ändå va? 

Allting känns bra här.. ÄP blir på måndag ist för fredag, de ville vänta lite! Lika bra det antar jag så att fler hinner växa till sig! Jag är nöjd iaf

Men strumpa.. Fy F*****n vad hemskt. Vet inte vad jag ska skriva men ALL styrka tiller <3
    Brukar lyssna på lite ljudböcker på vägen, så det går rätt smidigt...måste ju ha något att roa sig med då själva streckan är så tråkig;)
    VUL och blodprov får vi ta här uppe, så då blir det inte så farligt faktiskt.

Lycka till på måndag istället då:) 
  • Cillah
    strumpa skrev 2013-02-05 21:07:35 följande:
    Cillah, jag har också stopp i äggledarna. Vad jag har förstått är det ett "bra" fel om allt annat funkar. Vi lyckades på vårt första IVF-försök som resulterade i en liten som :). Nu är vi igång med FET-försök men har precis fått ma. När vi är redo så försöker vi igen.
    Hoppas det går bra för er ❤

Gud va härligt att ni lyckades på första försöket! Ja det är vad jag också har hört, så man kan ju hoppas att det vill sig på första, men jag vågar knappt hoppas...

Jag håller mina tummar för att ni ska lyckas igen!   
  • Cillah
    FineS skrev 2013-02-06 13:55:55 följande:
    Tack det samma:) Nej, vi bor i Stockholm. Det var så himla lång kö så vi åberopade vårdgarantin. Bor ni i Linköping?

Vi bor inte i Linköping, 5 mil ifrån i en liten stad som heter Vadstena. Så vi ska inte klaga, tar inte så lång tid att åka. Måste vara segt för er att åka den biten ni har varje gång!
  • Cillah
    Longing4u skrev 2013-02-06 13:51:26 följande:
    Hej och välkommen Cillah! Du försvann från mitt förra inlägg! Hoppas det går bra för dig med sprayandet! 
    Minns att jag fick världens huvudvärk första omgången jag använde suprecur..Hoppas du slipper det!
    Jo det går väldigt bra, har inte märkt något alls än. Är nu inne på dag åtta, men det kanske tar en stund om man märker av det. Hur går det för dig på er IVF-resa?
  • FineS
    Cillah skrev 2013-02-06 15:58:15 följande:

Vi bor inte i Linköping, 5 mil ifrån i en liten stad som heter Vadstena. Så vi ska inte klaga, tar inte så lång tid att åka. Måste vara segt för er att åka den biten ni har varje gång!
    Det är lugnt:) Som tur är får vi göra alla vul här uppe.  Annars hade det inte gått;)

Nu vill jag bara ha min mens så att vi får börja!! En vecka kvar;) 
  • NoA22

Hej, jag hittade precis in här, hoppas det är okej att jag följer med på er resa :)
    Jag gjorde ÄP igår och ska göra ET i morgon kl 14, om det finns några fina befruktade ägg att sätta in. Men de skulle ha ringt idag om det inte hade gått vägen och än så länge har jag inte fått något telefonsamtal. Så förhoppningsvis blir jag ruvare i morgon :)

Lyckoönskningar till er alla här i tråden!!

• FineS
    NoA22 skrev 2013-02-06 17:51:49 följande:
    Hej, jag hittade precis in här, hoppas det är okej att jag följer med på er resa :)
    Jag gjorde ÄP igår och ska göra ET i morgon kl 14, om det finns några fina befruktade ägg att sätta in. Men de skulle ha ringt idag om det inte hade gått vägen och än så länge har jag inte fått något telefonsamtal. Så förhoppningsvis blir jag ruvare i morgon :)

Lyckoönskningar till er alla här i tråden!!
    Hej NoA22, Lycka till imorgon!!:) Är det ert första försök?
  • NoA22
    FineS skrev 2013-02-06 17:55:48 följande:
    Hej NoA22, Lycka till imorgon!!:) Är det ert första försök?
    Ja det är första, jag är sjukt nervös för hur det ska gå!!
    Hur ligger du till i behandlingen? 
Svar på tråden rmc linköping - ivf