saltgurkan skrev 2011-01-31 10:30:23 följande:
Hej!
höll på att bli galen i natt för att det kliade så i benen!!! Tillslut gick jag och la mig på soffan, vår soffa är ett typiskt måndagsexemplar, ena sidan är jätte mjuk och den andra nästintill sten hård. Jag har dock inte velat reklamera den än eftersom jag insett att den HÅRDA delen är jätteskön att sova på!!! och i natt upptäckte jag att det faktiskt blev bättre med kliandet i benen också! eller så var jag bara helt slut för klockan var närmare tre på natten

men nu när jag tänker på det tror jag att jag faktiskt läst någonstans att det skall vara skönare och bättre att sova hårt... det funkar iallafall för mig, så det kan vara värt att prova när inget annat funkar!! fast golden, jag undrar om det funkar för dig?? eller så är det precis tvärtom? fråga sjukgymnasten.. hur känns det nu, fortfarande lika jobbigt? tänker på dig!
var det någon som ville ses denna vecka?
Usch, vad jobbigt med kliet! Tur att ni inte reklamerat soffan :) Här hemma ser det faktiskt helt motsatt ut; jag har samlat ihop typ alla kuddar jag hittat och byggt upp nästan som ett litet (stort?) fågelbo i sängen. Känner av både halsbränna och nästäppa så försöker sova någorlunda högt med huvudet, sen vill jag även ha kuddar mellan knäna, och för att slippa släpa dem med sig över när man vill vända sig har jag minst en på vardera sidan. Till det har jag en såndär resenack-kudde som jag trär runt ena låret, samt en liten typ dekorationskudde som också passar mellan knäna. I vanliga fall är vår säng bäddad med totalt fyra kuddar, men nu har jag hämtat dit, få se.. två till vanliga, en enorm, nack-kudden, minikudden, och så snor jag sambons ena vanliga sovkudde också... Det är ganska uppenbart när man kommer in i vårt sovrum, på vilken sida preggot sover i alla fall, hahaha!
Men inatt har jag knappt sovit nånting alls och är också trött, trött, trött som ni andra. Har fått molande förvärkar, och så fort jag fick höra att det var förvärkar så börjar ju hjärnan spöka för en! Har såklart drömt att jag gick ensam hemma och att det kom ut ett litet flickebarn - i byxorna! Nån ambulans kom inte heller på flera, flera timmar trots upprepade telefonsamtal till 112. Vaknade såklart alldeles svettig (kan det ha varit drömmen eller kanske alla kuddar som jag ligger riktigt nedbäddad i?). Ja, ni kan ju gissa hur det gick att somna om efter det - och dessutom fortsatte molvärken i magen att komma till och från. Huvudet är fortfarande ruckbart, men jag känner också av att det ilar till långt ner när den bökar. Dock mer än en månad kvar här ju...
Den här veckan har jag inplanerat ett projekt per dag, vilket verkar vara max vad min kropp orkar med just nu. Igår
gick jag fram och tillbaka till Mama Mia (hade inget busskort) vilket normalt är en tolvminuterspromenad, och idag var jag på vippen att ta mig till sjukgymnasten utan strumpor för jag fick knappt på mig dem, och sjukgymnasten tittade väldigt medlidsamt på mig när jag skulle försöka ta mig från väntrummet till hennes rum - i anslutning till väntrummet. Ja, herre! Känns ju som om min kropp är sådär hundra år ibland! Om ni planerar in nån fikaträff, så hoppas jag kunna ansluta - om kroppen vill...
Kram på er!