Roszi skrev 2011-01-24 09:26:30 följande:
Om ngt är jobbigt så är det nog sömnen. Sedan killen kom till världen har jag nog som mest sovit 3 tim i sträck. Det blir så med matningen, fast även om sambon nu tar ett ersättningsmål på natten (han är pappaledig ännu) så vaknar jag ändå. Dessutom är det jag som ligger vaken och kollar lillkillen så att han har det bra och inte kräks. Sambon somnar på några minuter.Jag är väl lite nojig, men det kommer väl att lugna sig. Fast högt på önskelistan står att sova 8 tim i sträck
Hur fungerar det för dig Haligh med sömnen?
Några 8 timmar blir det då verkligen inte

Min flicka sover otroligt mycket tycker jag, nu har hon exempelvis sovit sedan 10 i morse med en mat- och blöjpaus och några kortare (hon vaknar till och skriker jättelite, som att hon gör det i sömnen?), hon äter ganska punktligt med 3 timmars mellanrum. Hon brukar somna hyfsat snabbt på nätterna, men inte inatt! Släckte lampan strax före midnatt och vaknar utan att kollla på klockan av hon grät i sin korg; så jag stapplade upp och skulle byta och amma. Men jag tar upp henne så tystnade hon och somnade om så nåt fuffens var det; kollade då på klockan och den var 00.15...inte undra på att man var trött
Sen vaknade hon halv 4 och åt blev sen pigg som en lärka, jag satt i mörkret och kollade på Animal PLanet utan ljud och till slut var klockab halv 6...tänkte att nu orkar jag inte så jag tänkte att hpn får ligga bredvid mig i sängen så kan jag sova iaf, hann inte mer än krypa ner så kräktes hon en massa på lakanet så det var bara till att kliva upp igen.. Jag ligger också och lyssnar med ena örat och sover så ytligt (ändå sover jag jämt med öronproppar för jag är alltid en sån som vaknar av minsta ljud..) Jag borde ju gå och lägga mig på dagarna men det blir sällan av. Det funkar tycker jag, men det är ju en helt annan sak om man skulle ha ett barn till att ta hand om! Nu har jag inte särskilt många förpliktelser...