Kul att ses imorgon! Hur var det, hade ni alla setts innan? Jag är kort, brunett, svart kappa, lila mössa. Jag heter Cecilia
.
Några oumbärliga tips till förlossningen;
Drick mycket vatten efter, så svider det mindre när ni kissar + kissa i duschen (fräscht...)
Ta m flera stoooora trosor, de har "engångstrosor". Man känner sig hemsk i dem + jag fick utslag av dem. Jag tyckte man bytte trosor hela tiden pga avslaget, så några st oömma så man kan byta.
Ta m nattbindor, man får jätteblöjor, vilket man kan behöva precis i början, men det ser ut som att man har bajsat på sig när man har dem på sig.
Ta m en extra bh och strumpor till förlossningen. De man har på sig blir rätt kladdiga så det är skönt att kunna byta innan man ska vidare.
Om ni föder på Danderyd (vet inte hur det är på andra ställen) så åker man rullstol i kulvertar för att komma till patient-hotellet efter. Då tyckte jag att man kände sig jättenaken m en "patientrock" och filt, så jag önskade att
jag hade dragit på mig lite mer innan. Man ska dessutom försöka hålla i sin lilla baby så filten åkte hit o dit
.
Eget toapapper var bra tips, det åker m denna gång.
Saltis, ang napp så sa man tidigare att det kunde pajja "sugtekniken" hos bebis. Vad jag har förstått så visar ingen forskning på detta i dagsläget. I vissa länder förespråkar man napp eftersom det sägs motverka plötslig spädbarnsdöd. Så det beror nog på vem man frågar. Man kan nog göra som man själv känner helt enkelt.