• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • Ninus

Tisdag kl 12 passar mig oxå! Vad roligt! Nu ska jag förkovra mig i tokiga-förlossningar-tråden. :)

• saltgurkan
    LadyMy skrev 2011-01-16 21:13:20 följande:
    Ska stå 32
    Jag tänkte väl...stackare annars
    fast det är precis så jag känner mig just nu, stor som ett hus!

Espresso House kl 12 blir perfekt, vi ses! 
  • Ninus

Å vad roligt att få se Sigrid oxå!
    Saltgurkan känner jag ju igen, hur hittar vi andra varandra? :) Jag är väldigt lång, mörk hästsvans och ständigt mina bruna gummistövlar, de enda skor jag får på mig nu. :D

Vi ses! :)

• NyaMy

Kul att ses imorgon! Hur var det, hade ni alla setts innan? Jag är kort, brunett, svart kappa, lila mössa. Jag heter Cecilia .

Några oumbärliga tips till förlossningen;

Drick mycket vatten efter, så svider det mindre när ni kissar + kissa i duschen (fräscht...)
    Ta m flera stoooora trosor, de har "engångstrosor". Man känner sig hemsk i dem + jag fick utslag av dem. Jag tyckte man bytte trosor hela tiden pga avslaget, så några st oömma så man kan byta.
    Ta m nattbindor, man får jätteblöjor, vilket man kan behöva precis i början, men det ser ut som att man har bajsat på sig när man har dem på sig.
    Ta m en extra bh och strumpor till förlossningen. De man har på sig blir rätt kladdiga så det är skönt att kunna byta innan man ska vidare.
    Om ni föder på Danderyd (vet inte hur det är på andra ställen) så åker man rullstol i kulvertar för att komma till patient-hotellet efter. Då tyckte jag att man kände sig jättenaken m en "patientrock" och filt, så jag önskade att
    jag hade dragit på mig lite mer innan. Man ska dessutom försöka hålla i sin lilla baby så filten åkte hit o dit .

Eget toapapper var bra tips, det åker m denna gång. 

Saltis, ang napp så sa man tidigare att det kunde pajja "sugtekniken" hos bebis. Vad jag har förstått så visar ingen forskning på detta i dagsläget. I vissa länder förespråkar man napp eftersom det sägs motverka plötslig spädbarnsdöd. Så det beror nog på vem man frågar. Man kan nog göra som man själv känner helt enkelt.

• Golden Robot

Åh, så ni ska ses imorrn? Jag jobbar ju fortfarande, om än halvtid. Det tar mig dock en hel dag att arbeta en halv dag eftersom jag fått möjlighet att jobba hemma och därmed kan ta pauser titt som tätt, vilket förmodligen är vad som gör att jag faktiskt kan jobba halvtid fortfarande. Får se om jag kan ta mig tid och svänga förbi imorrn.Vore ju himla skoj att ses! Nåt alldeles vid en busshållplats som blåbuss 4 stannar vid hade annars passat mig perfekt ;P Är verkligen liiiiivrädd att halka nu med den här förbaskade foglossningen. I och för sig känns det ju som att allt redan sitter löst, haha. Förresten så har jag nu äääääntligen fått en tid hos en sjukgymnast :D

Ang napp så vill jag minnas att det på förberedande utbildningen vi var på, på Danderyd strax före jul, sades att de inte vill att man använder napp den första tiden (hos dem) i alla fall, men jag har ju minne som en guldfisk numera...

Tack för tipsen till väskan LadyMy. Borde egentligen skriva ner allt nu för annars har jag glömt vad det stod, och glömt var jag läste det tills det är dax att packa den där väskan :) Men skriver jag det tappar jag väl bort lappen. Nån mer än jag som är fullkomligt disträ och glömmer och tappar bort typ allt!? Jag tappade t ex bort min hårborste före nyår, och hittade den inte förrän förra veckan, haha.

• saltgurkan
    Golden Robot skrev 2011-01-17 22:20:23 följande:

Åh, så ni ska ses imorrn? Jag jobbar ju fortfarande, om än halvtid. Det tar mig dock en hel dag att arbeta en halv dag eftersom jag fått möjlighet att jobba hemma och därmed kan ta pauser titt som tätt, vilket förmodligen är vad som gör att jag faktiskt kan jobba halvtid fortfarande. Får se om jag kan ta mig tid och svänga förbi imorrn.Vore ju himla skoj att ses! Nåt alldeles vid en busshållplats som blåbuss 4 stannar vid hade annars passat mig perfekt ;P Är verkligen liiiiivrädd att halka nu med den här förbaskade foglossningen. I och för sig känns det ju som att allt redan sitter löst, haha. Förresten så har jag nu äääääntligen fått en tid hos en sjukgymnast :D

Ang napp så vill jag minnas att det på förberedande utbildningen vi var på, på Danderyd strax före jul, sades att de inte vill att man använder napp den första tiden (hos dem) i alla fall, men jag har ju minne som en guldfisk numera...

Tack för tipsen till väskan LadyMy. Borde egentligen skriva ner allt nu för annars har jag glömt vad det stod, och glömt var jag läste det tills det är dax att packa den där väskan :) Men skriver jag det tappar jag väl bort lappen. Nån mer än jag som är fullkomligt disträ och glömmer och tappar bort typ allt!? Jag tappade t ex bort min hårborste före nyår, och hittade den inte förrän förra veckan, haha.

Men vännen, jag tänkte ta bilen dit i morgon, jag kan komma förbi och hämta upp dig på vägen om du vill! Jag ska ut med hundarna på gärdet innan så kan jag svänga förbi och hämta upp dig, så släpper jag bara av dem på vägen och så åker vi om du vill!
  • Golden Robot
    saltgurkan skrev 2011-01-17 23:11:44 följande:
     Men vännen, jag tänkte ta bilen dit i morgon, jag kan komma förbi och hämta upp dig på vägen om du vill! Jag ska ut med hundarna på gärdet innan så kan jag svänga förbi och hämta upp dig, så släpper jag bara av dem på vägen och så åker vi om du vill!
    Men; vad du är gulligast! {#emotions_dlg.flower}

I vanliga fall hade jag inte "velat vara till besvär", men som foglossningspreggo välkomnar jag all hjälp som kommer i min väg :) Berätta bara när jag ska stå där så ställer jag mig vid T-korsningen du släppte av mig vid senast, för jag vill ju träffa er - och den här gången vet man ju att hälften är "normala" i alla fall ;)

Tack snälla söta!
  • saltgurkan
    Golden Robot skrev 2011-01-17 23:25:10 följande:
    Men; vad du är gulligast! {#emotions_dlg.flower}

I vanliga fall hade jag inte "velat vara till besvär", men som foglossningspreggo välkomnar jag all hjälp som kommer i min väg :) Berätta bara när jag ska stå där så ställer jag mig vid T-korsningen du släppte av mig vid senast, för jag vill ju träffa er - och den här gången vet man ju att hälften är "normala" i alla fall ;)

Tack snälla söta!
    inget besvär alls, det är ju på vägen, halv tolv blir väl ok? vi har nu bytt bil sen senast, har en siverfärgad volo (mannen tror man MÅSTE ha volvo när man har små barn hahahaaa)
    vi ses då, kram! 
  • Golden Robot

Ska man ha bil när man har små barn så är det väl Volvo man ska ha?! ;)

Jag ställer mig där ute vid halv tolv och håller utkik efter en silverfärgad Volvo, och är dig evigt tacksam :)
    Nu måste jag nog sova om jag ska upp såå tidigt, för jag har unnat mig att ligga kvar till tio-elva på förmiddagarna nu när jag jobbat hemma (och nattsuddat), hahaha!

Nattinatti och kram!

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?