Idag var vi hos BM hela familjen. Får se om det hinner bli fler....
Vikt +10 kg, sf 33, hjärta 140, hb 119, blodtryck 120/60. Jag har normalt lägre blodtryck, men det brukr tydligen gå upp på slutet. BM var även nöjd m hb, så det känns bra. Fosterljud har legat på ca 140 nästan varje gång, till skillnad från sonen där det var väldigt olika. Barnet hade fixerat vilket förmodligen bidrar till att sf endast var +1 cm sedan sist. Jag ligger nu nästan nere på den streckade linjen, men BM sa så länge det växer så + att barnet dessutom sjunkit ner vilket gör att måttet blir mindre. Hon trodde tom att detta barn kommer väga lite mer än L vid födseln. Hade ni velat göra tillväxt-UL? Hon tyckte jag skulle vila mer och försöka tänka mer på vad som är på g (både jag o mannen) eftersom jag sa att jag känner mig jättetrött och inte riktigt fattar att det är så nära. Så imorgon åker mannen och L bort över dagen så jag bara får vila.
Haligh skrev 2011-01-27 22:03:59 följande:
Ocoolt låter så negativt! Ni är säkert helcoola på ert sätt! Det är inte så konstigt att man oroar sig när man helt plötsligt ska ta hand om en liten hjälplös varelse. Jag får hjärtat i halsgropen varje gång min sambo lyfter upp henne för jag tycker han håller huvudet då dåligt t ex. Fast han gör ju inte det, så blir han irriterad för att jag liksom kollar honom. Är inte så ocool som ni tror tjejer, det yttrar sig bara på olika vis!
Precis! Problemet för mig var nog bara att jag, trots att jag är ett kontrollfreak, inte alls förstod innan hur orolig jag skulle vara....och det kom lite som en chock. Jag förstod inte att jag skulle vara konstant orolig för att något ska hända detta lilla liv. Jag är fortfarande nojjig. Jag har svårt att slappna av när vi tex har barnvakt och tycker det är jättejobbigt när lillkillen är sjuk osv. Men jag har lärt mig att leva m det. Tror bara att det hade varit sunt m lite självinsikt innan

. T ex tyckte jag andningslarm lät som en hysterisk sak uppfunnen av företag som vill tjäna pengar på nojjiga föräldrar. Haha, nu tycker jag det låter som en bra investering

.