• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • NyaMy

Vasaparken är rätt lugnt vardagar. Jag går gärna dit på onsdag om jag hinner, ska träffa min mamma också. De har ju inomhusleken också som jag och Julian brukar hänga på sen en vecka tillbaka. Skönt, för den är öppen hela dagarna och jag har lite svårt att lyckas ta mig på de exakta tider de övriga har öppet.
    På Öppna förskolor är det nästan bara enbarnsföräldrar har jag tänkt på nu. Varför är det så? Hinner inte de andra? Inte lika engagerade? Less på Öppnis?

• Haligh

Ska vi ses imorgon eller hur blir det? Jag kan iaf om någon har lust, vi ska till BVC på morgonkvisten men sen kan vi närsomhelst tror jag!

• Roszi

Hej

Jag har redan bokat in att jag och edvin skall träffa  en kompis som har en 6 månaders i morgon onsdag. Vi skall ses vid stora skuggans 4h gård och sedan fika på skafferiet som ligger bredvid om det är fint väder. Superhärligt där vid fint väder. Många barnvagnar där på vardagarna. Så kom gärna ut!
    Har nu varit på 4h några gånger och Edvin är helt tagen av hönsen. Jag har själv kommit på att jag aldrig kollat in höns ordentligt tidigare och det är bara att konstatera att höns är Yra! Underbart att få vara på en 8 månaders nöjes nivå!  Annars får vi ses någon annan gång, om det inte blir regn för då kommer vi nog till stan..

Golden, tyckte att det tog lång tid innan Edvins första tand kom, så jag känner igen det. kli kli men ingen tand.Han fick sin första när han var 7½ mån, men det är ju så olika. 

Fundera gärna på galan, jag har hämtat biljetter, skall bli kul att glamma en dag!    

• Golden Robot

Jag ses jättegärna imorrn; spelar inte så stor roll var bara Norisen inte behöver sitta i bara vagn eller knä, men det gör ju inte era små gärna nu heller

• NyaMy

Jag lämnar kl 9 imorgon och sen är jag gärna ute  i Vasaparken eller inne på deras Öppna förskola fram till lunch. Sen ska jag träffa min mamma. Så om någon är uppe/ute så tidigt? Vi går nog dit oavsett. Idag var vi där och gungade och sen lekte vi lite inne. Mysigt!

• Haligh

Låter super! Jag måste dock vara hemma till halv elva - elva (tvätt..) och om du måste gå vid lunch blir det ju himla kort?! Lunch vid 12 gissar jag?

• Golden Robot

Det där med (efter) halv elva-elva passar oss bättre än nio, då Nora har rätt sena vanor; har nyss somnat och vaknar omkring nio - i vår säng. Då får jag inget gjort själv under tiden eftersom jag inte vågar lämna henne ensam. Tidigare kunde vi bygga vallar med kuddar under madrassen, men dessa kryper hon numera över om man inte är där och passar...

• Haligh

Sitter här och glor på tv medan Sigrid river runt. Vaknat vid halv tolv, halv ett, ett osv hela jävla natten så till sist vad det bara att kliva upp. Stoppade i henne en Alvedon för en stund sen för hon var lite varm. Tror det är tänderna här som spökar igen. Hör av mig på morgonen men som jag tänker mig att jag känner mig imorgon så stannar vi nog hemma. Klockan ringer om 3 timmar och än har man typ sovit en timme sammanlagt...

• NyaMy

Ok, förstår! Här har man tyvärr inget val , hade gärna stannat hemma idag eftersom jag är förkyld....
    Haligh, hoppas du får sova lite idag!
    Golden, skulle inte kunna lämna J en sekund i vår säng. Vi har sänkt spjälisen och jag är rädd om han ligger bredvid mig någon timme. Många bebisar ramlar faktiskt ur sängen ju.

• Golden Robot

Ja, när hon hamnar hos oss på natten så vill jag helst att hon sover emellan oss, men brösten får styra.. Sticker in en tjock kudde under madrassen och så får hon ligga mellan mig och den. Hon kan inte rulla så snävt uppåt och det finns inte riktigt plats att vända sig i rätt krypriktning; då skulle hon sparka och väcka mig. På morgonen finns det ju lite mer plats, men oftast ligger jag vaken och har koll på henne då. Vågar ju inte kliva upp för från köket skulle jag aldrig märka om hon vaknade och började härja runt. Flyttar jag henne vaknar hon, och jag tycker hon behöver den här tiden då hon ju har så svårt att sova på dagen. Det gäller även om hon inte får dessa morgontimmar.. Har visserligen äntligen fått henne att sova nåt längre pass nån enstaka dag, men det går BARA om vi båda ligger i stora sängen och hon får somna helt ingosad i mig. Flytta henne är det tyvärr inte tal om, och jag vågar som sagt inte lämna henne heller... Verkar dåligt med träff idag. Ska vi försöka boka in nåt till nästa vecka redan nu istället? Jag tror inte jag har nåt helt spikat förutom måndag i alla fall. Onsdag?

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?