• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • Haligh

Sigrid är en matglad tjej som äter det mesta, så jag har inga kloka råd att delge. Öppna fsk är här på måndagar så hinner du se detta innan dess så ses vi där! Väldigt populärt så man får hänga på låset kl 11, blir fullt snabbt. Men vi kan ju isf gå på promis efteråt! S har varit snorig av och till i ett par v, tror det är pga tänderna. Det var lite bättre idag men annars får vi nog hålla oss hemma imorgon, även om hon är pigg och kry så snorar hon på allt och alla och det känns inte så schysst att ta dit ett snorigt barn...

• NyaMy
    Haligh skrev 2011-09-18 20:12:28 följande:
    Sigrid är en matglad tjej som äter det mesta, så jag har inga kloka råd att delge. Öppna fsk är här på måndagar så hinner du se detta innan dess så ses vi där! Väldigt populärt så man får hänga på låset kl 11, blir fullt snabbt. Men vi kan ju isf gå på promis efteråt! S har varit snorig av och till i ett par v, tror det är pga tänderna. Det var lite bättre idag men annars får vi nog hålla oss hemma imorgon, även om hon är pigg och kry så snorar hon på allt och alla och det känns inte så schysst att ta dit ett snorigt barn...
    Om du ser det här, är det den på Arbetargatan? Står bara tisdag och torsdag på nätet, så jag blir lite osäker.....
  • Haligh

Nej Lindhagensgatan, nära Ica maxi! Minipärlor heter det, kl 11-14

• Roszi

Hej alla

Nu är vi tillbaka i ett regningt Stockholm. Det gick jättebra att resa med Edvin. Han sov vid båda landningarna så han reagerade inte alls. Jättehärligt med lite miljöombyte,  lata dagar och underbara kvällar. Dagarn var för varma för Edvin så han fick vara inne i vår luftkonditionerade lägenhet så jag och Fredrik skiftades om med att bada. Men underbart vatten!!!!Fast på seneftermiddagran var det bra med skugga i barnpolen så då plaskade han. Edvin verkar till att  gilla det där med att bada! Vi skall ta och anmäla till babysim nu och i går anmälde vi oss till babyrytmik. Det känns som att denna hösten kommer att gå jättefort. Jag som inte hunnit börja göra mitt gravidalbum mm som jag hade tänkt göra under föräldraledigheten.

Ninus, vi skall gå på babyrytmik i Täby. Tibblekyrka! Så då kanske vi kan fika eller ngt i anslutning till dt någon gång.
    (Det är nära Edvins farmor som skall gå med på Rytmiken. Edvin har ännu bara två anknytningspersoner, så nu är det dags att skola in fler så vi kan få barnpassning framöver)

Vad gäller mat så tycker jag att det var först vid 7 månader som det lossnade för Edvin. Han åt lite innan men det var då som han verkligen började äta. Tror att det är väldigt olika för barn när det lossnar. Nu vid 8 månader äter han nästan en hel stor burk barnmat till lunch och middag. Gröt på morgonen, välling på kvällen innan sovdags. Aming som mellis, mest för närhetens skull och för att han skall dricka. Han är dålig på att dricka. Juice går bra men vill ju att han skall dricka vatten och det går si och så. Hoppas att det lossnar med drickat för hade tänkt börja dra ned på amningen för att snart sluta helt. Vill inte amma när jag börjar jobba vid årskiftet. Hur gör ni med amning och hur går det med dricka?

Det som har varit bra med att han äter bra på dagen är att han sover bättre på natten. Nu sover han i princip hela natten. Han sover oftast i vår säng och sover då bäst. Har försökt att han skall sova i sin säng och det fungerar när han sover djupt, så fort han börjar sova ytligare framåt morgonen blir han orolig. Vaknar och sprallar i hela sängen. Ligger med fötterna utanför spjälor trots skydd, lägger sig på magen eller annat stoj. Så fort han kommer över i dubbelsängen somnar han om och snusar vidare. Så jag kommer inte att jobba in "sova i egen säng" förrän jag har slutat med amningen, en sak i taget. Jag resonerar som så, han är så liten det gör inget, det är ett bekymmer om han vill sova i vår säng när han är 15..

Jag såg att ni pratat om att ses i morgon tisdag och vi hade kunnat, men vi var så sena så nu verkar det vara inställt. Men vi kan ju se nästa vecka.    Hoppats de snorande barnen snart mår bra igen. Läste någonstans att barn kan ha 2 förkylningar i månaden  ojoj. 

• Roszi

LadyMy, jag vet inte men testa att ge välling när han vaknar på natten, det är kraftigare. Vissa barn gillar ju inte mat men välling går bra. Min BVC sköterska förslog att jag skulle ge vatten om Edvin vaknade på natten och ville ha mat. DET fungerade dock inte för oss. Edvin blev tvärarg och slog på flaskan och sedan skrek han i säkert 10 min. Men välling har fungerat. I somras när vi var i skåne började Edvin med att han ville amma varannan timme på natten. Jag höll på att bli tokig, så när vi kom hem slutade jag nattamma och gav välling och det fungerade för oss.Gav ett par nätter osch sedan sov han hela.

• NyaMy

Kom aldrig till Lindhagen. Det regnade så mycket och jag hittar inte min regnjacka. Hamnade dock, innan hämtning, på Öppna i Vasaparken. Där är det helt dött så där skulle man ju kunna ses någon gång? Då kan man ta med sig mat och köpa kaffe så kan de små vara på golvet. Och så kan man gå ut och gunga om någon skulle vilja det .

Vi håller på och introducerar välling dagtid nu först. J har hatat det tidigare, men sist gick det ok. Han kräks så lätt så jag vågar inte försöka på natten eftersom han ibland kräks upp allt om han tycker något är äckligt. Vi har ju börjat m mjölkfritt så tyvärr så kan vi inte längre ge den gröt och välling som han ändå accepterat någorlunda. Bara att börja om från början, pust!

Imorgon blir det träning för oss, måste hålla igång 1 dag/vecka känner jag.

• Roszi

Tips! Tidningen Mama skall ha gala på Berns den 13/11 (söndag) då årets mama utses och det är modevisning mm. Priset är 295 kr med mat och dryck. Jag och en kompis skall gå (kanske fler om jag lyckas få med fler), kul om ni också vill hänga på! Biljetter köps på ticnet.se Tror dock att biljetterna går ganska snabbt. Mer info på; mama.nu

• Golden Robot

Välkommen hem Roszi! Låter som ni hade det riktigt bra på resan Det där mama verkar ju spännande. Nån mer som tänkte gå? Själv ammar jag ju fortfarande en hel del, men borde ju inte göra det när det är dags för galan. Här har det förresten gått lite trögt med maten de senaste dagarna. Lillfröken har ätit jättedåligt; ingen mat, möjligen lite gröt och ganska dåligt med amningen också. Dock är hon vid gott mod så det är väl bara att vänta ut. Idag gick det i alla fall ner mer gröt. Hon far runt som ett livet skållat troll så hon gör ju av med en del också.. Ninus: Hur har det gått med njurröntgen? Var det OK att röntga? Är det förresten nån som har lust att ses nåt snart? Kram!

• Haligh

Golden; kanske kan vara en tand på g? Hon är ju 6 månader nu så det kan ju vara så? Här har de två första just tittat fram, det har tagit några veckor men åh vad ont! Vi ses gärna, var tisdagar en bra dag så ses vi gärna imorgon! Onsdag går också fint! Härligt väder så kanske gå till en lekpark? Ses vi på vanliga haket är ju Vasaparken nära!

• Golden Robot

Ja, jag kikar och kikar i den där stackars munnen, men har hittills inte skådat några tecken på tänder. Jag fick visst mina rätt sent. Onsdag är jättebra för oss. Imorrn ska vi på avtackning på jobbet kl tre men hinner i och för sig ses innan. Dock vill jag nog inte komma dit i lekkläder.. Vi gick förbi Vasaparken igår; helt galet ju! Är kanske inte likadant i veckorna..?

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?