• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • minya
    fliona skrev 2010-09-22 12:29:43 följande:
    dom såg inget på mitt vul, nu har dom tagit ett blodprov för att mäta hcg ska ta nytt på fredag...skit jobbigt. Nån mer som varit med om detta??
    kanske är väldigt tidigt än bara, vissa har ju högre hcg som ses på stickan tidigt och andra har lägre. Håller tummarna för dig
  • fliona
    minya skrev 2010-09-22 12:36:21 följande:
    kanske är väldigt tidigt än bara, vissa har ju högre hcg som ses på stickan tidigt och andra har lägre. Håller tummarna för dig
    mm hoppas det
  • maddelu
    minya skrev 2010-09-22 12:20:22 följande:
    i förra gruppen jag var  med i när jag skulle få min dotter så var det en som mailade och frågade om just koffein, det hon fick som svar var att anledningen till att vara försiktig med det var för att under graviditet så är kroppen mer känslig och man kan få en överkick av det, att i vanliga fall kanske man kan ta 5 koppar om dagen men under en graviditet så kunde då kroppen känna att 5 koppar var samma som 10 koppar. Men annars var det inget "farligt" i den benämningen bara att man skulle ha det i åtanke. 

Jag dricker inte kaffe men är helt galen i energidrycker så drog åt mig öronen ändå  
    Men de kan ju ändrats sen dess, var ju ändå 4 år sen de frågade om det 
    jaha.. Det jag har läst nu är att man inte ska dricka mer än 3 koppar per dag kaffe. Annars ökar risken för missfall. Det har med halten koffein, så  enegidrycker är ju inte heller bra,,,,

Är du fortfarande galen i energidrycker kasnke du borde dra ner Glad
  • minya
    maddelu skrev 2010-09-22 13:27:38 följande:
    jaha.. Det jag har läst nu är att man inte ska dricka mer än 3 koppar per dag kaffe. Annars ökar risken för missfall. Det har med halten koffein, så  enegidrycker är ju inte heller bra,,,,

Är du fortfarande galen i energidrycker kasnke du borde dra ner Glad
    Jag håller mig som sagt undan allt som är mindre nyttigt överlag, även om jag är tokig i det så har jag inga problem med att låta bli det. Bebisen kommer i första hand, mitt eget nöjje i andra  

Då har de kanske kommit nya rön nu då, tur att de uppdaterar hela tiden  
  • jakeline

Jag dricker tre små koppar kaffe om dagen. har lättare att låta bli den här gången än den förra... då fick jag bunkra upp med koffeinfritt. I övrigt tycker jag inte att det är så svårt att hålla sig till det man får äta. Visst jag älskar dessertostar, men jag kan hålla mig till färskost eller smältost på tub om jag skulle få en riktig craving.

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • maj09

Är i vecka 6 och har inte kommit in i vad man inte får äta ännu, så jag var nära att stoppa i mig dessertost på jobbet idag... Lyckligtvis kom jag på det i sista stund. Jag "glömmer bort" att jag är gravid eftersom jag inte känner något annat symptom än trötthet just nu. Sist mådde jag så illa. Har nog faktiskt inte riktigt förstått att jag ska ha ett barn till. Det är nog för att man inte riktigt vågar glädjas innan det har gått 12 veckor. Fast innerst inne är jag överlycklig över att min dotter ska få ett syskon..

• carwho

Tjejer, jag hinner inte läsa era inlägg just nu. Måste bara snabbt få skriva av mig..
    Jag orkar seriöst inte med mig själv!! Jag har såna hemska humörsvängningar så det inte är sant !!!!
    Asså hur länge håller det här i sig?? Och kan man inte göra ngt åt saken?? Typ "ät ingefära så blir du glad!" ???

*** Bf 2011-05-29 ***
  • carwho
    carwho skrev 2010-09-22 16:41:30 följande:
    Tjejer, jag hinner inte läsa era inlägg just nu. Måste bara snabbt få skriva av mig..
    Jag orkar seriöst inte med mig själv!! Jag har såna hemska humörsvängningar så det inte är sant !!!!
    Asså hur länge håller det här i sig?? Och kan man inte göra ngt åt saken?? Typ "ät ingefära så blir du glad!" ???
    Oj va tyken jag lät med:"tjejer jag hinner inte läsa era inlägg nu" Menade förståss: Hinner inta läsa dem just nu, gör det lite senare  sen istället
    *** Bf 2011-05-29 ***
  • minya
    carwho skrev 2010-09-22 16:41:30 följande:
    hahaha ja om de fanns mirakel mot humöret så vill jag också gärna veta, i denna takt kommer jag snart bli ihjälslagen med tanke på alla gånger jag öppnat munnen mot folk på stan med en mer eller mindre trevlig kommentar
  • Ofeigur

hej tjejer=) är det någon som har haft blodblandade flytningar i första veckorna? Jag hade lite rött blod på pappret idag när jag kom hem men nu inget mer än! jag är orolig att det är något fel men kommer det inte mer så kan det ju inte vara något? usch! hatar sånt här! jag har inge ont eller så heller. någon som har haft likadant? eller som vet vad det kan vara ? kram Jenny

Svar på tråden BF maj 2011