• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • ljusgläntan3030
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-21 21:12:26 följande:
    Det här med mat tycker jag är klurigt nu innan man varit på hälsosamtal. Funderar på väldigt mycket vad som är ok o inte...Men på måndag får jag veta...
    När jag var på hälsosamtal sist så var hennes råd för mat "gå in på livsmedelsverkets hemsida, där kan du läsa vad du bör undvika att äta". Sedan var det inte så mycket mer.
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • jakeline

har ni gjort en BF-tråd nu? hittar ingen länk? om den finns kan det inte läggas in i TS då? Liksom alla deltrådar? :-P bra med extra trådar tycker jag, även om det ärmysigt här med, så känns det som om man missar alldeles för mycket.

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • HiHi

Ska redan idag till Mvc slipper vämta till nästa vecka dom hade fått en avbokning Skrattande
    Blir nog best toligt UL sa hon eftersom jag inte vet hur långt gången jag är
    p-sprutan gick ut i maj men har inte fått nån mens efter de å plussa i fredas Tungan ute
    har ömma bröst å molvärk å morgon illa mående så jag testa å vipps Plus gravid

• rose

V 6 idag och första dagen jag har spytt fasen vad dåligt jag mått idag hela morgonen men men det blir något fint av de hela allt   När jag vänta sonen så hade jag inget illamående alls tänkt vad det kan skilja..
    annars är det bra  

• selma s

fick missfall i juni ( v 11 )  nu é jag i v 6 (5+4)
    jag hoppas att det går bra den här gången!
    önskar er alla desamma

• Lyckomia

Har precis varit på ett möte och inte spytt på hela fm. Så himla glad!!! Mår fruktansvärt illa och skulle gärna vilja men efter gårdagens kaskader fick jag så ont i halsen. Det fräter ju så förbaskat!

• Fröken Löken
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-21 21:12:26 följande:
    Det här med mat tycker jag är klurigt nu innan man varit på hälsosamtal. Funderar på väldigt mycket vad som är ok o inte...Men på måndag får jag veta...
    det är inte så värst stor skillnad enligt mig! Det är väl mer om man är väldigt frälst i dessertostar och sådana saker... det är bara fetaosten för min del som jag behöver kolla upp extra så att den är pastöriserad. Sen är det ju kaffet oxå! tre koppar om dagen är på gränsen till för lite för mig, så jag får ta halva koppar så det känns som att jag dricker "normalt"...
  • Jean
    Fröken Löken skrev 2010-09-22 11:42:43 följande:
    det är inte så värst stor skillnad enligt mig! Det är väl mer om man är väldigt frälst i dessertostar och sådana saker... det är bara fetaosten för min del som jag behöver kolla upp extra så att den är pastöriserad. Sen är det ju kaffet oxå! tre koppar om dagen är på gränsen till för lite för mig, så jag får ta halva koppar så det känns som att jag dricker "normalt"...
    Jag har kopt caffein fritt kaffe till min latte maskin och de smakar typ helt som vanligt kaffe. Du kan ju aven kopa caffein fri latte ute... Bara en tanke om du alskar ditt kaffe som jag!!! Kor aven caffeinfritt te.
  • minya
    Jean skrev 2010-09-22 12:10:10 följande:
    Jag har kopt caffein fritt kaffe till min latte maskin och de smakar typ helt som vanligt kaffe. Du kan ju aven kopa caffein fri latte ute... Bara en tanke om du alskar ditt kaffe som jag!!! Kor aven caffeinfritt te.
    i förra gruppen jag var  med i när jag skulle få min dotter så var det en som mailade och frågade om just koffein, det hon fick som svar var att anledningen till att vara försiktig med det var för att under graviditet så är kroppen mer känslig och man kan få en överkick av det, att i vanliga fall kanske man kan ta 5 koppar om dagen men under en graviditet så kunde då kroppen känna att 5 koppar var samma som 10 koppar. Men annars var det inget "farligt" i den benämningen bara att man skulle ha det i åtanke. 

Jag dricker inte kaffe men är helt galen i energidrycker så drog åt mig öronen ändå  
    Men de kan ju ändrats sen dess, var ju ändå 4 år sen de frågade om det 
  • fliona

dom såg inget på mitt vul, nu har dom tagit ett blodprov för att mäta hcg ska ta nytt på fredag...skit jobbigt. Nån mer som varit med om detta??

Svar på tråden BF maj 2011