• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • ALVE76

Hej tjejer!

Har varit på VUL idag. Måste säga att jag är liiite chockad. Såg den lilla knodden & hjärtat som slog så fint. Men det va TVÅ hinnsäckar. Läkaren undersökte mig ordentligt och kollade så ingen gömde sig. Men det va bara en.

• TheLove
    ALVE76 skrev 2010-09-27 17:13:06 följande:
    Hej tjejer!

Har varit på VUL idag. Måste säga att jag är liiite chockad. Såg den lilla knodden & hjärtat som slog så fint. Men det va TVÅ hinnsäckar. Läkaren undersökte mig ordentligt och kollade så ingen gömde sig. Men det va bara en.
    Vad betyder det? Att det varit två men bara är en?
  • ALVE76

Ja, den andra har tillbaka bildats. Visst väldigt vanligt att en graviditet börjar med tvillingar.

• Tiiinaa
    jakeline skrev 2010-09-27 14:38:29 följande:
    Åh jag har bara sug efter fetmat just nu... gärna varma mackor med massa smält ost, pizza och hamburgare... Men nej, jag får hålla mig i skinnet och äta nyttigt. Jag är hungrig konstant. Det går kanske en halvtimme från det att jag ätit tills jag är hungrig igen... det är helt sjukt...
    Ja jag är också hungrig hela hela tiden...samtidigt som jag mår illa..konstig och motsägelsefull känsla.. Men nej, usch jag backar av bara tanken på fetmat och sånt just nu...en pizza ger mig spykänslor i hela kroppen. Jag är bara sugen på frukt och sallad, och pasta, ris och potatis med gräddfil..färskpotatis med rödlök och gräddfil mmmm vad gott det skulle vara..

Vill inte gärna ha kött. Igår åt vi tacos men jag kunde inte få i mig den, för den vanligtvis så goda tacofärsen gick inte att svälja. Bad först om ursäkt till sambon och sen spottade jag ut hela tuggan på tallriken igen...frächt inte, hehe. Däremot är jag sugen på läsk och fruktigt godis (typ gott och blandat) hela tiden, så det äter jag en hel del av vilken ju såklart inte är bra, men jag försöker bara få bukt med illamåendet och då får jag helt enkelt äta det jag är sugen på och inte bara det man "borde". Så sa min BM också, att mår du illa så ät det du vill ha, tänk inte så mycket på att bara äta nyttigt, din kropp får i sig det den behöver i alla fall.
  • TheLove
    talare skrev 2010-09-27 14:05:09 följande:
    tycker 1 på 1000 låter ganska mycket...
    Jean skrev 2010-09-27 01:25:31 följande:
    Mina favvo serier ar

Alias
    Brothers and sisters
    Desperate Housewives
    Friends
    SATC
    Prison Break
    Cougar town
    Gilmore girls

Mamma skickade precis forsta sasongen av Solsidan till mig och fan va roligt de va!
    Har dom senaste veckorna kollat igenom dom flesta Wallander filmerna, eftersom jag bor i Australien sa kanns de som min storsta craving ar vad som helst svenskt haha.... Allt jag har hemma i svensk mat vag har gatt ganska snabbt. Ska be mamma skicka ner en box med svensk forpackad mat snart... =)

Mar sa uselt igen sa de blir nog soffan igen med nan ny serie.... =/ De ar verkligen som att ha den varsta bakfyllan nansin.

Det var inte så att jag satt och letade fakta om ds utan läste om fördelar med att skaffa barn kring 20 års åldern och hittade detta:

"Under 25 är risken att få ett barn med Downs syndrom 1:1500, medan risken för kvinnor som är över 42 är 1:65"

se.babycenter.com/preconception/activelytrying/twenties/

• ljusgläntan3030

Åh jag är så nervös.. ska på första ultraljudet om två dagar, på onsdag, och jag tycker det känns som att symptomen är mindre, eller inbillar jag mig.. usch.. jag vill bara gå och gömma mig och inte prata med någon tills vi varit och fått beskedet hur det ligger till men det är inte så lätt på jobbet ;)

Jag har bara varit gravid en gång innan och det sluta i mf i vecka 7.. nu är jag i vecka 8 så det är väl för att jag varit med om det jag oroar mig. Skönt att få veta hur det ligger till samtidigt som det känns såå nervöst!!!

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • skalbagge
    ljusgläntan3030 skrev 2010-09-27 18:37:31 följande:
    Åh jag är så nervös.. ska på första ultraljudet om två dagar, på onsdag, och jag tycker det känns som att symptomen är mindre, eller inbillar jag mig.. usch.. jag vill bara gå och gömma mig och inte prata med någon tills vi varit och fått beskedet hur det ligger till men det är inte så lätt på jobbet ;)

Jag har bara varit gravid en gång innan och det sluta i mf i vecka 7.. nu är jag i vecka 8 så det är väl för att jag varit med om det jag oroar mig. Skönt att få veta hur det ligger till samtidigt som det känns såå nervöst!!!
    Lycka till på onsdag! Det går säkert bra!!

Jag var på mitt VUL förra torsdagen och kände precis som dig innan, gravtecken kändes mindre men allt var braGlad.

Jag tror det är lite inbillning att gravtecken minskar bara för man känner efter så mycket och är nervös. Jag har oxå ett mf i bagaget.
  • Tid för barn 75

Har också erfarenhet av det där med grav.tecken som minskar. Inte än dock, fy fasen smakförändringarna sitter i och illamåendet likaså - även om det nog var som värst förr förra helgen.

Det går alldeles säkert jättebra Ljusgäntan!
    Var på UL (har gjort FET) för ett par dagar sedan och såg ett litet hjärta slå - Det är verkligen ett mirakel detta vi går igenom!

ljusgläntan3030 skrev 2010-09-27 18:37:31 följande:

• Tid för barn 75

Någon som förresten vet vart man hittar senaste BF-listan inne på denna tråden?? Har letat som en tok men den måste ligga vääääldigt långt bak för jag lyckas inte. Vet inte vem som startade den listan heller, men behöver uppdatera mig på den....

• talare
    Tid för barn 75 skrev 2010-09-27 19:02:29 följande:
    Någon som förresten vet vart man hittar senaste BF-listan inne på denna tråden?? Har letat som en tok men den måste ligga vääääldigt långt bak för jag lyckas inte. Vet inte vem som startade den listan heller, men behöver uppdatera mig på den....
    den ligger nog en bra bit bak nu.. jag har en tendens att falla bort på alla *svordom* listor. :P