• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • LillEm
    Fröken Löken skrev 2010-10-11 17:11:14 följande:
    lugn bara lugn!! Jag har oxå mage till och från... beroende på hur jag mår... ibland känns jag jätteuppsvälld och ibland sys det inget alls, den går fram och tillbaka!
    Jag tror du känner det mer än det syns, självklart har man tighta kläder kanske det syns en liten bula, men var inte nervös, modet är ju toppen nu, på med ett par tights och en klänning eller tunika så fixar det sig!!!

själv berättade jag för min chef förra veckan, v 11, tänkte att det är lika bra, så kan hon börja fundera på vem som ska ersätta mig när jag går hem!

Har ni andra funderingar på hur länge ni ska jobba? Vad har ni för sysselsättning?
    Själv jobbar jag inom barnomsorgen med 6-9 åringar så HP blir det nog inte tal om eftersom jag inte utför några tyngre lyft och så. Har tänkt gå hem när påsklovet börjar (v 16) och sen är BF mån v 18.
    Tack Fröken Löken för dina stärkande ord. Jag berättade för min chef idag för att underlätta budget och personalarbetet inför nästa år. BF är den 8 maj och jag kommer antagligen att arbeta till den 22 april om inget oförutsett händer. Jag jobbar som forskare och kan förhoppningsvis anpassa mitt jobb efter rådande omständigheter. 
  • maddelu
    wihooo!! tjatade till mig en kontroll hos Bm IDAG, vägrade vänta nån fler dag...trodde att jag skulle få göra nå slags kontroller eller blodprov- hcg. Men jag fick göra ett VUL!!! Skrattande Det var BM och en läkare som var med, båda 2 såg ett tickande hjärta, en kropp och ett huvud...
    "Liten" lever och mår bra alltså...!!
    Jag bröjade störtlipa när dom sa att dom såg ett tickade hjärta...Fi fan vad skönt!!!!

men helt otroligt hur man kan må så här bra i en graviditet, jag känner mig helt vanlig!!! men det för inget för nu vet jag ju att man kan må så här men att allt är OK ändå...

Tack för alla peppande ord, det gick vägen!!!
  • Ninni1990

Hejsan! :)
    Ny här på FL och känner att detta är en tråd jag gärna vill vara med i.
    Plussade den 2/10 och detta blir barn nummer 1

BF 27/5 om jag nu räknat rätt, har haft lite oregelbunden mens ett tag men vi får väl se :P

Blir hälsosamtal med BM på måndag sen inskrivning i vecka 12. Är i v.8 (7+4) idag :)

• jakeline
    maddelu skrev 2010-10-12 15:41:59 följande:
    wihooo!! tjatade till mig en kontroll hos Bm IDAG, vägrade vänta nån fler dag...trodde att jag skulle få göra nå slags kontroller eller blodprov- hcg. Men jag fick göra ett VUL!!! Skrattande Det var BM och en läkare som var med, båda 2 såg ett tickande hjärta, en kropp och ett huvud...
    "Liten" lever och mår bra alltså...!!
    Jag bröjade störtlipa när dom sa att dom såg ett tickade hjärta...Fi fan vad skönt!!!!

men helt otroligt hur man kan må så här bra i en graviditet, jag känner mig helt vanlig!!! men det för inget för nu vet jag ju att man kan må så här men att allt är OK ändå...

Tack för alla peppande ord, det gick vägen!!!
    men jag sa ju det! Men vad skönt att de lät dig komma in och göra vul.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • maddelu
    jakeline skrev 2010-10-12 15:55:01 följande:
    men jag sa ju det! Men vad skönt att de lät dig komma in och göra vul.
    lät och lät...... Jag nästan tvingade mig till det Tungan ute heheh, nää, men jag stod verkligen på mig.
  • jakeline
    maddelu skrev 2010-10-12 16:19:52 följande:
    lät och lät...... Jag nästan tvingade mig till det Tungan ute heheh, nää, men jag stod verkligen på mig.
    haha men det måste man få göra ibland. Skönt att kunna andas ut också.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Fröken Löken
    LillEm skrev 2010-10-12 14:15:45 följande:
    Tack Fröken Löken för dina stärkande ord. Jag berättade för min chef idag för att underlätta budget och personalarbetet inför nästa år. BF är den 8 maj och jag kommer antagligen att arbeta till den 22 april om inget oförutsett händer. Jag jobbar som forskare och kan förhoppningsvis anpassa mitt jobb efter rådande omständigheter. 
    det är ju skönt att kunna göra det!

Ska på inskrivningen imorgon, hoppas att hon kan se om allt står rätt till. Har inte lust att vänta tre veckor till innan man får ett livstecken egentligen!!
    Men så är det ju!
  • down under
    ljusgläntan3030 skrev 2010-10-11 17:55:57 följande:
    Jag var på VUL idag.
    Dåliga nyheter.. hjärtat hade stannat och den hade slutat växa sedan vi var sist!?
    Jag känner mig fortfarande gravid, mår illa och ömma bröst, trött osv men det var ett konstaterat MA då kroppen inte fattat att fostret slutat växa. Jag har inte blödit något heller så man är chockad och ledsen.
    Ni får gärna ta bort mig ur listan.
    Lycka till ni andra, hoppas det går bra för er!!
    Oh nej va tråkigt!
    Många styrkekramar till dig och hoppas ni blir gravida snart igen!!!
  • down under

Jag var på inskrivning och ul igår och allt såg bra ut! Skrattande
    Enligt min mens så var jag då 9+6 och enligt ul 10+0 så det e bara en dag diff så det känns bra!
    Bebis mådde bra och man såg hur den låg och sparkade och slogs hej vilt!
    Såå underbart att se!
    Den var 32mm lång.
    Tog blodprov för kub oxå och ska dit för det 1/11..
    Lycklig!!

• Nojnen
    down under skrev 2010-10-12 19:55:54 följande:
    Tog blodprov för kub oxå och ska dit för det 1/11..
    Lycklig!!
    Vad kul att få göra VUL, visst är det härligt att kunna se hjärtat slå?!

På torsdag ska jag oxå ta blodprov för KUB, sen UL den 25/10.
    Jag är lite spänd på resultatet.
    Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 3 maj 2011