• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • maj09

Jag ville inte ta reda på könet med mitt första. Men på slutet var det faktiskt riktigt påfrestande med alla kommentarer tyckte jag. "Alla" i släkten har pojkar och nu spekulerades det om att vi bara kunde få pojkar och att jag hade pojkmage... att det syntes i mina ögon... en kollega och en annan bekant sade sig ha övernaturliga förmågor och SÅG att det var en pojke så jag var helt inställd på det. Det var så skönt att nästan kunna knäppa folk på näsan när vår lilla tjej tittat ut. (Jag sa ingening, men det låg i luften..)
    Nu är jag lite kluven inför ultraljudet. Sedan lillan föddes har jag sagt att jag ska ta reda på det nästa gång just för att undvika alla jobbiga spekulationer och kommentarer man får mot slutet av graviditeten, men nu när ul närmar sig känner jag mig osäker. Det spelar ju verkligen ingen roll. Jag vill ju ha precis den som ligger i min mage oavsett kön. Har en månad på mig att fundera.

• TheLove

Det var väldigt länge sen jag skrev i denna tråd men kikade in och kände att jag behövde skriva med  :)

Vi kommer ta reda på könet denna gång... Mycket pga att sonen ska ha lättare att förstå vad som komma skall... och delvis för att vi är så nyfikna... När vi väntade sonen bestämde vi oss för att ta reda på det men då kunde de inte se, sen fick vi ett ul senare och då kunde de se men då ville inte maken veta så det blev en överraskning.

Igår var jag hemma hos mamma och hon tror att vi kommer få en grabb och sa till sonen "Vad ska din lillebror heta?" och då sa jag att hon inte får prata om lillebror eller lillasyster utan om bebis fram tills vi vet könet... tror det blir förvirrande för honom annars... visst kan det vara ok med lillasyster eller lillebror men bara lillebror känns inte ok att säga...

• Jean

Hej allihopa! Pa tisdag ar de dags for UL igen och hoppas pa att fa veta kon. Har kopt neutrala klader dock redan sa jag har upp till 6 manader ialla fall. Fick ett infall... =) Om dom inte kan saga kon da sa far jag nog reda pa de den 1 dec nar de ar dags for rUL. Langtar efter att fa se den lilla igen... 5 days to go...

Ska aven avccinera mig med dubbel vaccinet svinis/vanlig influensa pa tisdag min forlossningslakare sa att de var for farligt att fa svininfluensa nar man ar gravid. Sa jag far lita/lyssna pa honom.

Ar 17 hela veckor i morgon och gatt upp 1.9kg hittills... Kanns lite??

• Therre
    Jean skrev 2010-11-18 08:16:03 följande:
    Ar 17 hela veckor i morgon och gatt upp 1.9kg hittills... Kanns lite??
    jag har gått 17 fulla veckor på söndag och jag har gått upp ca 2 kg, de är ju nu som bäbisen kommer växa på sig mer och snabbare så förmodligen kommer väl vikten öka lite mer nu också återstår att se om några veckor...:D

ska på RUL nästa fredag, är så spännande och pirrigt, Min sambo jonas är verkligen förväntansfull och han tjatar om att tiden ska gå snabbare:D
  • Lovelyness

Gud vilken beslutsångest jag fått om det där vaccinet nu då... Ska ni andra vaccinera er mot influensan?

• jakeline
    Lovelyness skrev 2010-11-18 10:33:36 följande:
    Gud vilken beslutsångest jag fått om det där vaccinet nu då... Ska ni andra vaccinera er mot influensan?
    jag tror inte att jag ska vaccinera...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Lovelyness

Det är verkligen värdelöst att sitta och läsa på nätet om fördelar och nackdelar, nu är jag ännu mer förvirrad...

• jakeline
    Lovelyness skrev 2010-11-18 10:43:53 följande:
    Det är verkligen värdelöst att sitta och läsa på nätet om fördelar och nackdelar, nu är jag ännu mer förvirrad...
    haha jag har inte läst något, men jag har bara vaccinerat mig en enda gång, och det var för att vi fick det gratis av det stället jag jobbade på då. Det var nog också första gången jag fick influensaliknande symptom...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Lovelyness
    jakeline skrev 2010-11-18 10:51:51 följande:
    haha jag har inte läst något, men jag har bara vaccinerat mig en enda gång, och det var för att vi fick det gratis av det stället jag jobbade på då. Det var nog också första gången jag fick influensaliknande symptom...
    Jag har nog aldrig haft influensa, men det ska ju å andra sidan vara värre för då har man tydligen inte byggt upp något som helst skydd. Beslut beslut Skrikandes
  • TheLove

Kommer inte heller vaccinera mig, tror jag... Tycker med det är ett svårt beslut men det känns som att risken är större att jag blir dålig av det än att jag ska få influensan...