• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • morotsland

Jag ska vaccinera mig, litar på att de grundar rekommendationerna på vettiga undersökningar. Biverkningarna från årets vaccin ska fö vara mycket mildare än förra året, det är inte samma sorts vaccin. Och man vet ju att det kan vara farligt för fostret med  hög feber och svåra infektioner, en tredjedel av alla cp-skador antas bero på infektioner under graviditeten. Har heller aldrig haft influensa men med barn på dagis och trängsel i kollektivtrafiken varje dag vet man ju aldrig vad man kan smittas med...

• Lovelyness
    TheLove skrev 2010-11-18 11:04:09 följande:
    Kommer inte heller vaccinera mig, tror jag... Tycker med det är ett svårt beslut men det känns som att risken är större att jag blir dålig av det än att jag ska få influensan...
    vaccinerade du dig förra året?
  • JosefineK

Jag kommer inte vaccinera mig. Tror och hoppas pà min kropps eget immunfòrsvar.
    Vaccinerade mig aldrig mot svininfluensan heller.

• Lovelyness
    morotsland skrev 2010-11-18 11:05:15 följande:
    Jag ska vaccinera mig, litar på att de grundar rekommendationerna på vettiga undersökningar. Biverkningarna från årets vaccin ska fö vara mycket mildare än förra året, det är inte samma sorts vaccin. Och man vet ju att det kan vara farligt för fostret med  hög feber och svåra infektioner, en tredjedel av alla cp-skador antas bero på infektioner under graviditeten. Har heller aldrig haft influensa men med barn på dagis och trängsel i kollektivtrafiken varje dag vet man ju aldrig vad man kan smittas med...
    Det lutar nog åt att jag går till vårdcentralen klockan ett och tar den där sprutan...
  • TheLove
    Lovelyness skrev 2010-11-18 11:05:20 följande:
    vaccinerade du dig förra året?
    nej det gjorde jag inte... Kände samma sak då. Sonen är inte heller vaccinerad...
  • Jean
    Therre skrev 2010-11-18 09:05:43 följande:
    jag har gått 17 fulla veckor på söndag och jag har gått upp ca 2 kg, de är ju nu som bäbisen kommer växa på sig mer och snabbare så förmodligen kommer väl vikten öka lite mer nu också återstår att se om några veckor...:D

ska på RUL nästa fredag, är så spännande och pirrigt, Min sambo jonas är verkligen förväntansfull och han tjatar om att tiden ska gå snabbare:D
    Ja antar att de e nu de kommer att borja vaxa i high speed! Min mamma sa att hon bara gick upp 8kg nar hon vanta, sa jag hoppas att inte ga upp for mycke men de ar blir nog bara onske tankande. =) Syns tydligt redan dock.

Min man ar ocksa sa forvantans full att han redan tycker vi ska ha en till pa en gang efter sa fort de gar.... Tror han lite val forvantans full att han tanker lite i forvag... Hihi.... Men visst ar dom ganska gulliga!

Lycka till pa rUL! Man bara langtar tills att fa ligga och stirra pa skarmen pa de lilla miraklet och halla mannen i hand och bara njuta av kanslan. De ar karlek!
  • Misswiren

Hej alla :)

Det va längesen man va här inne sist. Inte haft tillgång till internet pga flytt och dylikt. Men varit inne o läst när jag väl kunnat.

Sist jag va här inne va jag i vecka 8 eller nåt. Nu är man i v 17, galet vd tiden går. *Underbaaart*

Längtar mer en galet till den 2.a dec då jag ska på RUL och äntligen få veta om det är en påg eller tösabit i magen. Vill så gärna kunna börja uttala henne eller honom, eller eventuellt namn.

Är så lycklig!!

Ngn här som redan fått veta könet på sin lille/lilla?  

• Lovelyness

Jag drömde att jag fick en dotter inatt, som jag tappade bort bland massa filtar. Bäst man har det städat sen när bebisen kommer då Flört

• jakeline
    Lovelyness skrev 2010-11-18 12:42:47 följande:
    Jag drömde att jag fick en dotter inatt, som jag tappade bort bland massa filtar. Bäst man har det städat sen när bebisen kommer då Flört
    haha illa. Jag har drömt flera gånger om tvillingar i olika former, men i slutändan har jag ändå bara en bebis
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • carwho

Usch...Julfest m jobbet om två veckor o inget o ha på sig!!! Ngn som har nå bra tips??

*** Bf 2011-05-29 ***